Karmastore

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drexz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 19:16
Ik vind het erg leuk dat er een karmastore is, maar misschien is het handig iets meer toelichting te geven over wat de dingen zijn die je kunt kopen.

Ik zie bijvoorbeeld:
RSS-feeds toevoegen aan de update tracker

Maar ik weet niet helemaal wat ik hier mee kan, als ik een RSS toevoeg zie ik die dan alleen, of voeg ik deze toe voor iedereen??

Ik zou graag wat meer info zien bij de producten die je kunt "kopen" (verdienen is misschien een beter woord :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik neem aan dat de veranderingen die je kan maken , alleen voor je zelf gelden. Je kunt ook de layout overhoop gooien enz.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij is het ook onderdeel van onze nieuwste crewmember :)

Nieuwe features: nieuwe crew

Wat betreft die RSS feeds: jij krijgt nu / straks de mogelijkheid om een eigen RSS feed weer te geven in de tracker links (of rechts) van de Tweakers.net pagina's

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drexz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 19:16
Cool :) dan ga ik dat maar eens proberen (de RSS) !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Die informatie gaat er komen, in de form van een faq in LA. Ik kan geen beloftes doen maar verwacht dat de faq eind volgende week wel online zal staan.

Misschien raar dat het niet meteen online staat maar mijn promotie tot karmadokter is op maandag pas besproken, overlegd en gedaan, dezelfde dag dat de karmastore werd geïntroduceerd. Dus het duurt een beetje langer dan wenselijk zou zijn om de faqs te maken en te plaatsen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

NitroX infinity schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:42:
Die informatie gaat er komen, in de form van een faq in LA. Ik kan geen beloftes doen maar verwacht dat de faq eind volgende week wel online zal staan.

Misschien raar dat het niet meteen online staat maar mijn promotie tot karmadokter is op maandag pas besproken, overlegd en gedaan, dezelfde dag dat de karmastore werd geïntroduceerd. Dus het duurt een beetje langer dan wenselijk zou zijn om de faqs te maken en te plaatsen.
Het gaat om de teksten in de karmastore, die moeten ook getuned worden, en daar heeft deze user het over, niet over een eventuele faq, want dat ga je toch niet doorkijken als je zooi probeert aan te schaffen ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Lama, BtM909 :>

[ Voor 107% gewijzigd door DaannO op 18-03-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-09 22:43

Electrowolf

Mod met Liefde!

Meteen er een vraag tegen aan gooien: volgens de karmastore heb ik het afgelopen halfjaar -35 karma geproduceert.
Ben ik zo evil zijn of is het een kinderziekte?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Nu online
Volgens de grafiek in je gallery ben je ongeveer een half jaar geleden karma kwijtgeraakt.
Misschien moet je even na gaan wat je toen hebt gedaan?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

2 reacties met -1 en een paar met 0, de enige oorzaak die op dat moment kan vinden. Wat ik nu wel raar vind is dat ik nu -47 karma heb gehaald het afgelopen half jaar, dit terwijl ik sinds gisteren alleen maar wat over het forum en de fp heb gesurft en de vorige reactie heb geplaatst. Volgens de karma faq zijn alleen mods en posts op de fp van invloed op je karma, dus hoe is dit mogelijk?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Electrowolf schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:28:
Volgens de karma faq zijn alleen mods en posts op de fp van invloed op je karma, dus hoe is dit mogelijk?
Je acties op t.net zijn van invloed op je karma, maar welke acties dat zijn, en hoeveel karma ze opleveren gaan we niet vrijgeven, dus daarnaar vissen heeft ook weinig zin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

moto-moi schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:32:
[...]

Je acties op t.net zijn van invloed op je karma, maar welke acties dat zijn, en hoeveel karma ze opleveren gaan we niet vrijgeven, dus daarnaar vissen heeft ook weinig zin ;)
Das geen probleem, vind het alleen raar dat een beetje over t.net rondsurfen en een post plaatsen je karma kost :?.

Verder nog een vraag over de store zelf; In de blog staat het volgende:
Het weblog, fotoalbum en de private storage worden lifetime beschikbaar gesteld aan gebruikers die een bepaalde hoeveelheid totaalkarma hebben verzameld.
In de Karmastore staat boven de benodigde hoeveelheden "Kosten in karma". Betekend dit dat je karma "verloren" gaat als je iets "koopt", of is dit puur een grens die je gepasseert moet zijn om een feature te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Electrowolf schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:00:
[...]

Das geen probleem, vind het alleen raar dat een beetje over t.net rondsurfen en een post plaatsen je karma kost :?.

[...]

In de Karmastore staat boven de benodigde hoeveelheden "Kosten in karma". Betekend dit dat je karma "verloren" gaat als je iets "koopt", of is dit puur een grens die je gepasseert moet zijn om een feature te kunnen gebruiken?
Hmm.. Als je naar de winkel gaat en daar staat dat een pak 'wintervla met bitterkoekjessmaak' € 1,85 kost, kost je dit dan ook echt dat bedrag? Of moet je dat alleen maar gespaard hebben op je rekening ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tja er zijn natuurlijk ook manieren om karma kwijt te raken. Negatief beoordeelde reacties schrijven is één van die manieren. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Nu online

[...]

Het is een grens die gepasseerd moet zijn. Het 'kopen' geldt alleen voor de andere features en dat wordt van de 6-maanden teller afgehaald, niet je totaal-teller. Daarom staat er ook achter de drie genoemde features 'activeren' en niet 'kopen met karma'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Ah, ik had geen "kopen met karma" optie gezien mijn karma van de afgelopen 6 maanden ;). Thanks for the info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Even doorgaand op de vraag van de TS, de Karmastore bestaat inmiddels al ruim een jaar, wat ik wel graag zou willen weten: wat staat er nog aan nieuwe features op stapel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Hoezo, mis je nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

webhost achtig iets.

een webstorage maar dan voor sites met misschien wat libraries en een ftp-backend :)

[ Voor 25% gewijzigd door Matis op 17-02-2010 13:46 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Daar zijn genoeg andere bedrijfjes voor te vinden die het velen malen leuker vinden om support daarop te geven dan wij. Ik vind het al irritant als iemand erover klaagt dat crew.tweakers.net er een paar dagen uitligt :P

Moet je niet de hele tijd er zut bij gaan editten he.. :P
een webstorage maar dan voor sites met misschien wat libraries en een ftp-backend :)
Als ik zie hoeveel problemen we laatst hadden met iscsi en ocfs2, vraag ik me ten zeerste af of we dat de komende tijd überhaupt moeten willen overwegen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door moto-moi op 17-02-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Sorry :$ :+

Ikzelf heb een eigen *dev*-servertje en ook nog een stukje webhost bij een professionele instantie, maar het was maar een suggestie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Webruimte is verder ook gewoon niet gerelateerd aan Tweakers.net. Een fotoalbum kun je tenminste nog gebruiken binnen de site zelf, idem voor blogs e.d. Aparte webruimte heeft binnen Tweakers.net zelf echter geen enkel doel/nut. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

NMe schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:52:
Webruimte is verder ook gewoon niet gerelateerd aan Tweakers.net. Een fotoalbum kun je tenminste nog gebruiken binnen de site zelf, idem voor blogs e.d. Aparte webruimte heeft binnen Tweakers.net zelf echter geen enkel doel/nut. :)
We hebben al wel private storage, dus ik dacht dat dat misschien eenvoudig om te bouwen zou kunnen zijn naar een soort van webhost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Webhosting kan prima ergens anders. Wat ik mis? In ieder geval wat eenvoudigere features waarbij je niet per se kennis hoeft te hebben van zaken zoals CSS. Zal es ff een paar dingetjes noemen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Nu online
Matis schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:55:
[...]

We hebben al wel private storage, dus ik dacht dat dat misschien eenvoudig om te bouwen zou kunnen zijn naar een soort van webhost.
Gaat er niet alleen om of dat makkelijk om te bouwen is. Je moet ook denken aan de extra bandbreedte (en dus kosten) die dat met zich meebrengt. Maar ook moet je denken aan 'foute' bestanden die gehost kunnen worden en daardoor het imago van t.net kunnen beschadigen.
Jejking schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:02:
Webhosting kan prima ergens anders. Wat ik mis? In ieder geval wat eenvoudigere features waarbij je niet per se kennis hoeft te hebben van zaken zoals CSS. Zal es ff een paar dingetjes noemen straks.
Je wilt zeker een paar dropdown lijstjes waarmee je css kunt aanpassen zonder CSS hoeven te kennen (lettertypes in kunnen stellen bijvoorbeeld)?

[ Voor 30% gewijzigd door NitroX infinity op 23-02-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Jejking schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:02:
Zal es ff een paar dingetjes noemen straks.
Straks is voorbij. Had je nog wat bedacht?
* Edmin is benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik dring gewoon even lekker voor en ga lekker zonder beperkingen wat ideetjes roepen, ter uitbreiding van het lijstje items in de karmastore:
[list]• E-mailnotificatie. Doordat het karmapuntjes kost omzeil je de hit-n-runners;
• Keuze uit (niet 100%-ondersteunde) templates (voorheen een abo-feature);
• Mogelijkheid om een eigen lijstje links toe te voegen aan de headlines, zoals een externe RSS-feed, of eigen bookmarks;
• Mogelijkheid tot uitbreiding van de 100kB/10kB-limiet voor usericons;
• Live notificatie zodat iemand reageert in een topic terwijl je met een reply bezig bent. Iis eerder voorgesteld, weet ik, zou technisch te belastend zijn maar wederom: door de aanschaf via karmapunten beperk je het aantal gebruikers;

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Even in een andere volgorde beantwoorden:
• Keuze uit (niet 100%-ondersteunde) templates (voorheen een abo-feature);
Iets een karma-feature maken betekent onbewust dat we er toch support voor zullen moeten bieden....
• Mogelijkheid om een eigen lijstje links toe te voegen aan de headlines, zoals een externe RSS-feed, of eigen bookmarks;
Externe RSS-feeds kan je toch al toevoegen aan de tracker? Hoe bedoel je dit precies?
• Mogelijkheid tot uitbreiding van de 100kB/10kB-limiet voor usericons;
Die limiet is er juist om anderen te beschermen tegen excessief dataverkeer. Hoeveel KB denk je nodig te hebben voor een 60x60 plaatje?
E-mailnotificatie. Doordat het karmapuntjes kost omzeil je de hit-n-runners;
• Live notificatie zodat iemand reageert in een topic terwijl je met een reply bezig bent. Iis eerder voorgesteld, weet ik, zou technisch te belastend zijn maar wederom: door de aanschaf via karmapunten beperk je het aantal gebruikers;
Iets dat 'technisch belastend' is moet je imo ueberhaupt niet aanbieden aan een (groeiende groep) gebruikers. Als er goede argumenten voor zijn dan moeten er oplossingen gezocht worden die niet technisch belastend zijn. Als er geen goede argumenten zijn voor een bepaalde feature, of juist goede tegenargumenten, dan moet je het gewoon niet doen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom dan geen Jabber notificatie ipv email, die bouncen volgens mij niet.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Boudewijn schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 01:59:
Waarom dan geen Jabber notificatie ipv email, die bouncen volgens mij niet.
Omdat we notificaties voor forumberichten ueberhaupt niet wenselijk vinden? Het gaat in dat geval niet sec om technische beperkingen of moeilijkheden... Ik ben van mening dat je iets dat je uit principe niet zou willen aanbieden aan alle gebruikers je ook niet aan een selecte groep zou moeten aanbieden (nou ja, modrechten uitgezonderd dan misschien :P)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Nu online

DUX

Vooropgesteld: ik plaatste het linkplaatje opdat mijn lijstje niet per se als gewilde features gezien moesten worden, eerder als fundament waarop een correcte feature eventueel verzonnen en gebouwd kan worden.
crisp schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 01:54:
Even in een andere volgorde beantwoorden:

[...]

Iets een karma-feature maken betekent onbewust dat we er toch support voor zullen moeten bieden....
Dat valt te disclaimeren natuurlijk. In het verleden is dit ook aangeboden dus ik zie dit niet als reden om het nu hierom te wijzigen. Dit zal vast een besluit zijn geweest om onder andere jou mee te ontlasten, maar naar verluid worden de (steeds minder werkende) templates nog immer gebruikt door mods en oud-fullabo's. Als mensen het willen en bereid zijn de verminderde functionaliteit te aanvaarden, waarom niet?
Externe RSS-feeds kan je toch al toevoegen aan de tracker? Hoe bedoel je dit precies?
Excuus, je hebt gelijk. Ik heb deze feature niet aangeschaft daar ik persoonlijk weinig met RSS doe. Hoewel de Karma FAQ keurig voorziet in een uitleg hiervan vind ik dat de Karmastore zelf hierin tekort schiet. Misschien is een link naar de FAQ in de store wel op z'n plaats. Ik dacht even dat ik een feed naar GoT-topics kon plaatsen en volgen met die feature, en niet zozeer externe feeds.
Die limiet is er juist om anderen te beschermen tegen excessief dataverkeer. Hoeveel KB denk je nodig te hebben voor een 60x60 plaatje?
Niet veel, maar het hoeft ook niet met MB's verhoogd te worden. Jullie bieden webspace aan voor afbeeldingen en personal storage dus gebrek aan hardeschijfruimte is het niet. Een verhoging naar 15 of 20kB was eerder de scope van het idee. Nét de mogelijkheid om wellicht een kleine animatie erin te proppen. De bandbreedtediscussie van tegenwoordige users laat ik in het midden.
(Iets dat 'technisch belastend' is moet je imo ueberhaupt niet aanbieden aan een (groeiende groep) gebruikers.) Als er goede argumenten voor zijn dan moeten er oplossingen gezocht worden die niet technisch belastend zijn. Als er geen goede argumenten zijn voor een bepaalde feature, of juist goede tegenargumenten, dan moet je het gewoon niet doen.
Mee eens. Dat gezegd ben ik het niet geheel eens met de beargumentering van belastende features daar deze nu ook reeds bestaan en aangeboden/gebruikt worden door/aan een selecte groep gebruikers. Tevens zijn er features die niet door iedereen gebruikt worden. Dit geeft aan dat er best mogelijkheden zijn om uitbreidingen te zoeken die niet voor iedereen weggelegd zijn. Nogmaals, ik probeer hier niet mijn zin door te drijven over bovenstaand lijstje (gooi dat lijstje voor mijn part lekker weg) maar ik probeer de bal met ideeën aan het rollen te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DUX schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 02:30:
Dat valt te disclaimeren natuurlijk. In het verleden is dit ook aangeboden dus ik zie dit niet als reden om het nu hierom te wijzigen. Dit zal vast een besluit zijn geweest om onder andere jou mee te ontlasten, maar naar verluid worden de (steeds minder werkende) templates nog immer gebruikt door mods en oud-fullabo's. Als mensen het willen en bereid zijn de verminderde functionaliteit te aanvaarden, waarom niet?
Zeker mods zouden die oude templates niet moeten gebruiken, en waarom zou je eigenlijk, het is minder functioneel en onhandig/tijdrovend voor de devvers omdat ze wel moeten blijven werken voor die paar mensen die moeite hebben met veranderingen? Ik stel voor om al die oude templates gewoon te trashen :P
Misschien is een link naar de FAQ in de store wel op z'n plaats. Ik dacht even dat ik een feed naar GoT-topics kon plaatsen en volgen met die feature, en niet zozeer externe feeds.
Meer feeds kunnen toevoegen zou ik wel prettig vinden overigens :)
Niet veel, maar het hoeft ook niet met MB's verhoogd te worden. Jullie bieden webspace aan voor afbeeldingen en personal storage dus gebrek aan hardeschijfruimte is het niet. Een verhoging naar 15 of 20kB was eerder de scope van het idee. Nét de mogelijkheid om wellicht een kleine animatie erin te proppen. De bandbreedtediscussie van tegenwoordige users laat ik in het midden.
Je kan toch een plaatje uploaden naar je album en deze als webicon gebruiken als die 10KB niet voldoende is?
maar ik probeer de bal met ideeën aan het rollen te krijgen :)
Wat natuurlijk altijd gewaardeerd wordt _o_

Zelf mis ik weinig functionaliteit op dit moment (hoewel, ik mis al die adminknopjes ;( :+ ) zeker nu met die handige wensenlijstjes is het allemaal al bijna perfect _o_

* Erkens gooit een zak chocotoffs naar 31b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

DUX schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 02:30:
[...]
Er is echter wel een hoop veranderd in de tussentijd, en feature-wise loopt paars/silver nu nog verder achterop dan toen dit nog een abofeature was. Zo kan je in paars geen topics taggen, kan je geen productkoppelingen opgeven, kan je een topic geen deel laten uitmaken van een topicreeks en kan je niet zien of een startpost door meerdere users onderhouden wordt. Allemaal dingen waarvan we het eigenlijk wel wenselijk vinden dat ze ook gebruikt worden. Een template aanbieden die die zaken ontbeert staat daar nogal haaks op.

Verder is het aantal gebruikers van deze template nagenoeg verwaarloosbaar op dit moment (+/- 150)
[...]

Ik zie het eerder als een voordeel dat de limiet voor de uploaded icons dusdanig is dat daar bijna geen animatie mogelijk is :P En voor non-animatie is 10KB voor 60x60 altijd genoeg.

Kortom: wil je animatie? doe dat dan met een webicon (desnoods via het fotoalbum)
[...]

Mee eens. Dat gezegd ben ik het niet geheel eens met de beargumentering van belastende features daar deze nu ook reeds bestaan en aangeboden/gebruikt worden door/aan een selecte groep gebruikers.
Je moet het wat genuanceerder lezen eigenlijk. Als ik zeg 'belastend' dan bedoel ik een performance impact die onacceptabel is. Schaalproblemen zijn natuurlijk altijd wel op te lossen, maar dat kost vaak wel evenredig meer moeite.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Nu online

DUX

Erkens schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 08:52:
Zelf mis ik weinig functionaliteit op dit moment (hoewel, ik mis al die adminknopjes ;( :+ ) zeker nu met die handige wensenlijstjes is het allemaal al bijna perfect _o_

* Erkens gooit een zak chocotoffs naar 31b
Ik mis ook weinig functionaliteit, daar niet van. Ik probeer de store als een "extraatje" te zien, want functionaliteit die "nodig" is behoort mijns inziens reeds beschikbaar te zijn. Maar los gezien daarvan zien we veel ontwikkelingen natuurlijk niet aankomen in onze glazen bol maar zullen deze dan nog wel retehandig zijn zodra ze beschikbaar worden.
crisp schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:47:
Je moet het wat genuanceerder lezen eigenlijk. Als ik zeg 'belastend' dan bedoel ik een performance impact die onacceptabel is. Schaalproblemen zijn natuurlijk altijd wel op te lossen, maar dat kost vaak wel evenredig meer moeite.
Maar waar ligt die grens? Natuurlijk zullen notificaties een te grote investering zijn zodra je met deze non-core aanvulling anderhalf zoveel SQL-queries gaat krijgen. Ik weet ook dat jij als devver dezelfde functionaliteit wilt kunnen aanbieden zonder dat mensen daar javascript voor nodig hoeven te hebben dus dat is nog een belangrijke reden om het niet te doen.

Los gesproken van het notificatiesidee: goede aanvullingen mogen een investering kosten, toch? Doe anders een "feature van de maand" waarbij je de ene keer een iets meer belastende optie kunt kiezen en de andere keer wat anders. Heb je ook het abo-forum voor, dat weet ik, maar dit zou een alternatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DUX schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:11:
Ik mis ook weinig functionaliteit, daar niet van. Ik probeer de store als een "extraatje" te zien, want functionaliteit die "nodig" is behoort mijns inziens reeds beschikbaar te zijn. Maar los gezien daarvan zien we veel ontwikkelingen natuurlijk niet aankomen in onze glazen bol maar zullen deze dan nog wel retehandig zijn zodra ze beschikbaar worden.
De meeste ontwikkelingen kun je wel via devtrack of LD zien, met uitzondering van enkele grote projecten, hoewel daar vaak de "kleine" dingetjes uit devtrack/LD meegenomen worden :)
Los gesproken van het notificatiesidee: goede aanvullingen mogen een investering kosten, toch? Doe anders een "feature van de maand" waarbij je de ene keer een iets meer belastende optie kunt kiezen en de andere keer wat anders. Heb je ook het abo-forum voor, dat weet ik, maar dit zou een alternatief zijn.
Dat betekend dat je veel development tijd gaat steken in iets wat niet veel gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Nu online

DUX

Erkens schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:15:
De meeste ontwikkelingen kun je wel via devtrack of LD zien, met uitzondering van enkele grote projecten, hoewel daar vaak de "kleine" dingetjes uit devtrack/LD meegenomen worden :)
Ik bedoel het als dat wij nu het forum wel prima vinden zoals het is en het zo nog jaren gebruikt had kunnen worden in de huidige vorm, maar toen er ineens multiuseropeningspost beschikbaar werd waren we daar allemaal toch wel erg blij mee, om maar 's een voorbeeld te noemen. Dat dingen in devtrack staan weet ik maar ik doel dus op het proces vóór het daar belandt.
Dat betekend dat je veel development tijd gaat steken in iets wat niet veel gebruikt gaat worden.
Hm, da's waar, maar alweer een antwoord waarbij er met een shotgun een idee makkelijk afgeschoten wordt.

Vanaf heden gaarne alleen nog maar afkeurende meningen als je ook met een genoemde wijziging het idee wél of beter kunt laten werken! ;) Mijn voorstel: maak er dan een open ontwikkelframework van waarbij iedereen plugins kan maken.

Pagina: 1