Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:14
Beste Tweaker,

Sinds het opstarten van mijn computer vanmorgen, krijg ik de melding dat mijn windows niet meer "Genuine" is.
Ik heb een Windows Xp Pro Sp3 (Student Edition) installatie hierop gedaan.

Wat ik raar vind is dat ik ook 1 laptop + nog een computer in mijn netwerk van dezelfde installatie heb voorzien, maar deze doen het nog wel gewoon "normaal"...

Is dit een bekend verhaal + zijn hier oplossingen voor?

Dank je wel!
Mitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 13:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Recentelijk updates geinstalleerd :?

Tijdelijke oplossing is systeemherstel, probeer dat eens

maar kennelijk is er iets mis in je licentie

[ Voor 62% gewijzigd door Ghostrider op 18-03-2009 16:05 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie niet waarom dit niet beter zou passen in WOS; dus ik verplaats dit topic. Mag je trouwens Windows niet op maar 1 PC installeren en is dat niet gewoon de oorzaak? Neem anders contact op met Microsoft; wij kunnen hier waarschijnlijk ook niet zo heel veel aan doen :)

CSA > WOS

[ Voor 51% gewijzigd door Spider.007 op 18-03-2009 16:04 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat ik raar vind is dat ik ook 1 laptop + nog een computer in mijn netwerk van dezelfde installatie heb voorzien
Dat zal het probleem dan wel zijn neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
Niet dat ik weet?
Met de student edition heb ik trouwens ook altijd gewoon kunnen updaten & dit doe ik ook regelmatig....

Dus qua updates zouden mijn laptop en andere computer even ver zijn, maar die werken wel gewoon goed....

Bedankt voor de snelle reactie trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja als je je serial 2x gebruikt dan kan je verwachten dat je op ten duur tegen een muur aanloopt.
Mocht dit niet het geval zijn dan kan je alleen maar contact op nemen met Microsoft, zoals spider.007 al had geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17
Mitch1987w schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:02:
Sinds het opstarten van mijn computer vanmorgen, krijg ik de melding dat mijn windows niet meer "Genuine" is.
Ik heb een Windows Xp Pro Sp3 (Student Edition) installatie hierop gedaan.

Wat ik raar vind is dat ik ook 1 laptop + nog een computer in mijn netwerk van dezelfde installatie heb voorzien, maar deze doen het nog wel gewoon "normaal"...
Geïnstalleerd met hetzelfde medium of ook dezelfde licentiecode gebruikt?

Dat laatste gaat niet werken, je mag zo'n licentie maar op één computer gebruiken. Vind het eigenlijk wel apart dat je dan met activeren niet eerder ergens tegenaan bent gelopen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:58
Overigens kun je gewoon dat nummer van MS bellen en het bandje even afluisteren. Heb je binnen een paar minuten weer een geactiveerde Windows en geen haan die er naar kraait.

Moet je hem natuurlijk wel van de andere verwijderen anders is het niet legaal meer he! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
Oke, weet iemand welk nummer van MS ik dan moet hebben?

Dank voor al jullie reacties!
Mitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Mitch1987w schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:16:
Oke, weet iemand welk nummer van MS ik dan moet hebben?
Het nummer waar The Realone op doelt krijg je vanzelf te zien in de activatiewizard...

Anders zou je het algemene nummer dat op de contactpagina staat eens kunnen proberen.

Ik zie trouwens niet in wat je bereikt door Microsoft te bellen, maargoed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50
Was de Student edition niet activatie loos ? Ik dacht dat dat het verschil was tussen bijvoorbeeld een reguliere Professional editon en de Student edtion. Hiermee zou hij dus altijd genuine moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
Viperke schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:28:
Was de Student edition niet activatie loos ? Ik dacht dat dat het verschil was tussen bijvoorbeeld een reguliere Professional editon en de Student edtion. Hiermee zou hij dus altijd genuine moeten zijn.
^^^^

Precies....

Ik heb nooit een activatie moeten doen, alleen bij de installatie m'n Key in moeten typen....
Ik vind het echt vaag...lees op internet wel andere verhalen erover....

Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dat je niet hoeft te activeren wil natuurlijk niet meteen zeggen dat je het op meerdere computers mag gebruiken...

Maargoed, dat durf ik verder niet met zekerheid te zeggen, er is verrassend weinig over te vinden op de Microsoft-site. Enkel over de Office Student & Teacher Edition lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Een collega vermeldde dit enkele dagen terug ook bij zijn student versie, er is een nieuwe 'check' update uitgekomen, weet niet welke KB het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:58
Xander schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:27:
Ik zie trouwens niet in wat je bereikt door Microsoft te bellen, maargoed. ;)
Een geactiveerde Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
Graviton12 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:44:
Een collega vermeldde dit enkele dagen terug ook bij zijn student versie, er is een nieuwe 'check' update uitgekomen, weet niet welke KB het is.
Dat is ook balen voor hem...
Weet je of het bij hem inmiddels is opgelost door bv. contact op te nemen met MS of iets anders?

Dank je wel,
Mitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Graviton12 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:44:
Ik kwam het recent ook al tegen bij de leerlingen pc's op een school waar ik de boel onderhoud.
Die computers hebben legale studenten licenties omdat ze alleen door studenten gebruikt worden, de boel is licentie technisch helemaal oke. Met de laatste windows genuine check ging het mis en waren de installaties opeens illegaal.
Restore punt van vorige week eroverheen, updates uitzetten en we hebben er geen last meer van.

MS geeft vanzelf weer een nieuwe windows genuine versie uit waarbij de fout eruit is gehaald.
Die paar updates die ik in de tussentijd mis is het probleem niet.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 18-03-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
Bedankt voor alle berichten zover,

Ik ben van plan MS te bellen.

Alleen ik kan mn Activatiescherm niet oproepen....waar kan ik die vinden?

Groetjes,
Mitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Mitch1987w schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:02:
Je mag slechts 1 PC voorzien van 1 Windows XP licentie. Onlangs is de WGA weer eens geupdate, en waarschijnlijk heeft PC1 zich netjes gevalideerd..... PC2 valideert zich ook nog netjes, zelfs op dezelfde dag, omdat het gewoon MOGELIJK is dat jij net in die tijd van PC veranderd.... maar als PC3 zich ook met dezelfde licentie gaat valideren, is het niet echt ondenkbaar dat ie daarover gaat klagen.

Oplossing: Een Windows licentie voor alle PC's regelen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mitch1987w schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:40:
Bedankt voor alle berichten zover,

Ik ben van plan MS te bellen.
Mooi.
www.microsoft.nl > ondersteuning > contact opnemen > dan kom je uit op
Help and Support - Product Activation Solution Center
en daar kun je ook de telefoonnummers vinden :) - wel even Nederland selecteren uiteraard.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 18-03-2009 19:52 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

In de topicstart wordt gesproken over een WGA probleem begrijp ik. Het lijkt in veel reacties verward te worden met een WPA probleem. Het zijn verschillende zaken.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

CaptJackSparrow schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:34:
In de topicstart wordt gesproken over een WGA probleem begrijp ik. Het lijkt in veel reacties verward te worden met een WPA probleem. Het zijn verschillende zaken.

8)
Er is geen enkele reactie die het over WPA heeft behalve jouw offtopic opmerking. Als je niets nuttigs toe te voegen hebt aan een topic, wil je dan in het vervolg niet reageren?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
Beste Tweakers,

Gister MS gebeld, alleen ik kan de gegevens die ze opvragen nergens vinden?
Als ik het activatie scherm open, krijg ik de melding dat Windows al geactiveerd is.

Ik kan de ID's die ik moet doorgeven dus niet verkrijgen?

Dank je wel,
Mitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En welke 'gegevens' vraagt Microsoft dan precies van je? :) Daarnaast kun je ook dat probleem toch gewoon bij hun neerleggen? Het is hun OS; dus zij zullen wel weten waar de gevraagde informatie vandaan dient te komen? :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
Hij vraagt om een Installatie kenmerk die ik in mijn activatie scherm kan vinden...
Alleen als ik mijn activatiescherm open, krijg ik te zien...Windows is al geactiveerd?

Mitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=52012

Leuk tooltje om te bekijken waar het hem scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
Bedankt voor de reactie...

DIt programma had ik inmiddels als gedraait en hij geeft bij mij aan VLK (volume license key)....
Maar nogmaals...alle overige computers hebben dat niet...

Het lijkt op stom een pechgeval...dat ik eruit ben gepakt?

Ik heb restorepoint teruggezet van vorige week...maar ik behoud de melding dat het niet Genuine is...

Groetjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zegt microsoft ervan.

U kunt Windows-productactivering als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Computer, klik op Eigenschappen en klik vervolgens op Klik hier om Windows nu te activeren.‌ Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Als het goed is kun je daar voor de optie "telefonisch activeren" kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Leuk, maar dat is voor Vista en niet voor XP.
Mitch1987w schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:54:
Bedankt voor de reactie...

DIt programma had ik inmiddels als gedraait en hij geeft bij mij aan VLK (volume license key)....
Maar nogmaals...alle overige computers hebben dat niet...

Het lijkt op stom een pechgeval...dat ik eruit ben gepakt?
Jup, niet de correcte key gebruikt.

je hebt waarschijnlijk een VLK license key ooit ingevoerd die nu geblacklist is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
Ik heb nooit een andere key geinstalleerd, dan deze bij de installatie.
En alleen deze computer is geblockt....de laptop & andere computer werken nog wel nabehoren!

Heb totaaal geen zin om opnieuw te installeren. Want werk nu inmiddels ruim een jaar met deze installatie...alles helemaal naar wens en snel/schoon....kan ik straks weer opniew beginnen...

Kan ik mijn activatie niet ongedaan maken? en dan opnieuw proberen te activeren?

Groetjes,
Mitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt dus 3 computers met dezelfde key, normaliter wordt 2 pc met dezelfde key nog net toegelaten maar 3 stuks is echt teveel en ruikt naar oplichting.
Wat zou jij doen als je licenties gaat uitgeven en je komt er achter dat er licenties dubbel/driedubbel/../etc wordt gebruikt?
Zo raar is deze gang van zaken niet. Eerlijk gezegd val je nu ook wel in de category "illegaal" omdat je niet de licentie voorwaarden in acht neem. Nog erger zelfs, je hebt een student versie, die behoort al helemaal niet zovaak gebruikt te worden.
Maar goed dit alles neemt je problemen niet weg en geven ook geen zicht in een oplossing.

Als je naar een herstel punt terug gaat en hij geeft alsnog aan dat ie niet genuine is, dan had je die melding toen ook. Ga dan naar een punt nog eerder terug.

Een jaar met een installatie doen is voor de meeste tweakers best lang, dus zo erg is het niet om opnieuw te installeren (alleen kom je je probleem weer opnieuw tegen)

Dit euvel is echt alleen met microsoft op te lossen, maar aangezien je 3 systemen draait met dezelfde key schat ik je kansen klein in. Misschien dat je het opgelost krijgt maar dan verwacht ik wel dat eerdaags een van je andere systemen dezelfde kuren gaat geven.

Smal note: VLK bij studentversie is bij mij onbekend, dus hier kan ik je geen info over geven. VLK in het algemeen ben ik wel bekend mee, maar dan zou je probleem inderdaad een geblacklist nummertje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Hm heb dit topic doorgelezen, PC van m'n vriendin heeft hier ook ineens last van. Ook studentenversie.
Het is me allemaal duidelijk qua hoevaak je een licentie mag gebruiken.

Wat ik echter vreemd vind is dat van de 2 pc's met dezelfde licentie, er maar 1 moeilijk doet. Waarom de ander niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
....

[ Voor 99% gewijzigd door Graviton12 op 21-03-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Graviton12 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 19:03:
Denk niet dat MS 1 poot heeft om op te staan juridisch om zomaar elke PC om zeep te helpen indien ze meerdere systemen terugvinden met dezelfde licentie.
Je PC wordt ook niet om zeep geholpen.

Gaarne dergelijke tendentieuze opmerkingen achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Is een expressie ... en was om aan te geven dat ze niet "elke" PC de melding kunnen laten geven omdat het een legale versie is ... (hij gaf aan dat 1 van de 2 systemen de melding geeft)

[ Voor 17% gewijzigd door Graviton12 op 21-03-2009 19:28 ]

Pagina: 1