....ik van week verander.
Ik heb volgend probleem. Ik heb een jaar en week dropdownlijst. Zodra ik deze aanpas worden de desbtreffende gegevens uit de database gehaald. Het gaat hier om gegevens zoals klanten, projecten, rollen en uren per week.
Ik zie wel dat de juiste gegevens worden opgehaald als ik van week verander. Maar deze worden niet geplaatst in de dropdownlijsten.
Hier mijn code om de projecten op te halen en te tonen in de dropdownlijst.
Deze functie wordt vanuit een andere pagina aangeroepen.
Het trucje zit in deze code
$klant[0] bevat de waarde van de klant uit de database.
Gedrag applicatie:
1. Ik log in week 1 , jaar 2009 heeft klanten. Deze worden netjes getoond.
2. Ik verander van week 1 naar week 2. I zie dat de juiste database waarden worden opgehaald. Echter zie ik nog de klanten van week 1 staan.
3. Ga ik naar een week waar er geen klanten in de database zijn, dan toont hij de laatste geselecteerde waarde. Dit kan hij gehaald hebben uit de database of de handmatige selectie van klanten.
Wie kan mij hiermee helpen? Ik struggle hier al een tijdje mee, maar heb nergens nog een goede post hierover kunnen vinden.
Ik heb volgend probleem. Ik heb een jaar en week dropdownlijst. Zodra ik deze aanpas worden de desbtreffende gegevens uit de database gehaald. Het gaat hier om gegevens zoals klanten, projecten, rollen en uren per week.
Ik zie wel dat de juiste gegevens worden opgehaald als ik van week verander. Maar deze worden niet geplaatst in de dropdownlijsten.
Hier mijn code om de projecten op te halen en te tonen in de dropdownlijst.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
| // Get existing klant from db at selected year and week $sqlSearch = "SELECT klant_id FROM tijden where jaar = $jaar and week = $week LIMIT $i, 1 "; $resultSearch = mysql_query($sqlSearch); $klant = mysql_fetch_row($resultSearch); echo trim($klant[0]); $sql = "SELECT * FROM klanten"; $result = mysql_query($sql) or die('Fout bij ophalen omschrijvingen'); ?> <TD> <?php $klantenR = 0; if(isset($_REQUEST["week"])) { echo "week"; if($_REQUEST["mySelectKlanten"."".$i]) { echo $_REQUEST["mySelectKlanten"."".$i]; if($_REQUEST["mySelectKlanten"."".$i] != $klant[0]) { $klantenR = $_REQUEST["mySelectKlanten"."".$i]; } else { $klantenR = $klant[0]; } } else { echo "klant" .$klant[0]; if($klant[0]) { echo "klant aanwezig"; $klantenR = $klant[0]; } else { echo "klant NIET"; $_REQUEST["mySelectKlanten"."".$i] = 0; $klantenR = $_REQUEST["mySelectKlanten"."".$i]; } } } ?> <!-- submit page to itself --> <select name = "<?php echo "mySelectKlanten"."".$i; ?>" onchange="document.myForm.action = 'uren.php';document.myForm.submit();"> <option value="0">--- Select ---</option> <?php while ($line = mysql_fetch_assoc($result)) { ?> <option value = "<?php echo trim($line['klant_id']); ?>" <?php //echo $klantenR; //echo trim($line['klant_id']); if(trim($line['klant_id']) == trim($klantenR)) { echo "selected='selected'"; } ?>> <?php echo $line['bedrijfsnaam'];?> </option> <?php } ?> </select> </TD> <?php } } ?> |
Deze functie wordt vanuit een andere pagina aangeroepen.
Het trucje zit in deze code
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <?php $klantenR = 0; if(isset($_REQUEST["week"])) { echo "week"; if($_REQUEST["mySelectKlanten"."".$i]) { echo $_REQUEST["mySelectKlanten"."".$i]; if($_REQUEST["mySelectKlanten"."".$i] != $klant[0]) { $klantenR = $_REQUEST["mySelectKlanten"."".$i]; } else { $klantenR = $klant[0]; } } else { echo "klant" .$klant[0]; if($klant[0]) { echo "klant aanwezig"; $klantenR = $klant[0]; } else { echo "klant NIET"; $_REQUEST["mySelectKlanten"."".$i] = 0; $klantenR = $_REQUEST["mySelectKlanten"."".$i]; } } } ?> |
$klant[0] bevat de waarde van de klant uit de database.
Gedrag applicatie:
1. Ik log in week 1 , jaar 2009 heeft klanten. Deze worden netjes getoond.
2. Ik verander van week 1 naar week 2. I zie dat de juiste database waarden worden opgehaald. Echter zie ik nog de klanten van week 1 staan.
3. Ga ik naar een week waar er geen klanten in de database zijn, dan toont hij de laatste geselecteerde waarde. Dit kan hij gehaald hebben uit de database of de handmatige selectie van klanten.
Wie kan mij hiermee helpen? Ik struggle hier al een tijdje mee, maar heb nergens nog een goede post hierover kunnen vinden.