Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Afwezigheidsassistent bij ieder bericht laten beantwoorden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik het volgende vraagje

Een klant heeft een SBS server staan 2003 met op de pc's outlook 2007.
Nu is een van de medewerkers met zwangerschapsverlof en deze heeft dus de afwezigheidsassistent ingeschakeld. Alleen deze beantwoord iedere afzender maar eenmalig met een mail nu is de wens van de klant om dit gewoon bij ieder bericht opnieuw te doen.

Is dit in te stellen in exchange of d.m.v. een regel in outlook?
Ik heb al zitten zoeken maar kan er geen oplossing voor vinden.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
In Outlook 2007 heb je de mogelijkheid een regel toe te passen op berichten die tijdens je afwezigheid binnen komen. Hierbij is ook de mogelijkheid om te beantwoorden met een bepaald bericht. Ik denk dat je daarmee wel verder komt :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LfuxRnO73bY28Y4ceYjFz1gP/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door P_de_B op 18-03-2009 15:59 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Ja je kunt bij de wizard afwezigheidsassistent regels instellen. daarin geef je aan dat ieder bericht dat aan een bepaald persoon word verzonden beantwoord wordt met een bepaald bericht. Dit had je zelf ook kunnen vinden door die wizard te openen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan dit denk ik via de reguliere Regels en Waarschuwingen doen. Zover ik weet is het 'by design' dat bij afwezigheid je maar eenmalig een reply krijgt.

Via de normale regels/waarschuwingen kan je dit denk ik wel omzeilen.

edit: nu ik 2007 opentrek zie ik dat deze regels ook al bij de afwezigheid zitten, daar dus :)
edit2: met hierboven * SinergyX spuit 12 :P

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 18-03-2009 15:58 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats dit topic nog even naar het juiste subofurm

CSA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ontzettend bedankt! ik ga het proberen.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:44
Dat is zover ik weet gedaan om dat je anders een mail flood krijg.

Als ik zelf al kijk hoeveel mail ik in een dag mag gaan afhandelen!! Van leveranciers e.d. Das gemiddeld 100 mails op een dag. Een vertegenwoordiger kan zelfs veel meer mail binnen krijgen. je wilt dan niet dat je mail server OOA op alle mails gaat beantwoorden. Zeker voor de ontvanger is het verveldn. Als ze een mail to all versturen dat meerde malen per dag. elke keer een OOA melding krijgen van jou!!

Dat zorgt voor onnodig mail verkeer.

Bij langere afwezigheid kan ik het wel begrijpen dat je wilt dat er af en toe een mail wordt rondgestuurd. Misschien afspreken met de gebruikster dat jij haar OOA af en toe aan en uit zet.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt goed te gaan moet de pc hiervoor wel aan staan of handelt de exchange sever dit af?

Zo niet is hiervoor wel een mogelijkheid, in deze situatie is het namelijk niet heel erg handig om de pc telkens op te starten met outlook open.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:41:
Het lijkt goed te gaan moet de pc hiervoor wel aan staan of handelt de exchange sever dit af?
Probeer het eens?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:44

Zo niet is hiervoor wel een mogelijkheid, in deze situatie is het namelijk niet heel erg handig om de pc telkens op te starten met outlook open.
kijk wel uit als de medewerkster veel mail ontvangt van externe. en jij stuurt telkens hetzelfde bericht terug kan je wel een worden geblack list. Men ziet jou mail dan als spam aan.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Exchange handelt dit af ja, als die niet zo was en jij zou 4 weken op vakantie zijn, dan staat jou pc 4 weken dag en nacht aan, weet jij wa da kost alleen al aan stroom? dus dat is op server niveau geregeld. Maar waarom ga je niet google op die Afwezigheidsassistent?

[ Voor 10% gewijzigd door Lustucru op 18-03-2009 20:02 ]

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:18
Let wel op voor bounces, als iemand anders ook een auto reply aan heeft staan kan je na een paar weken vakantie wel eens voor een hele vervelende verrassing komen te staan...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat het met die regel niet werkt als de pc van de gebruiker niet aan staat.
Veel mensen die vaker mailen krijgen namelijk geen bericht terug waarvoor de regel is aangemaakt.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die regels blijven zover ik weet altijd client side, stel dat je 100 man hebt die deze regels toepast en je hebt 10-100k berichten per dag. Leuke extra load op de server :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1