Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel]'03[Eng] Controle Functie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik zou mijn leerlingen graag een opdracht in Excel willen laten maken, maar om te voorkomen dat ze allemaal eenvoudigweg de content met zijn allen een keer zouden maken en dan kopiëren, wil ik graag weten of er een controle functie is.

Met vriendelijke groet,

Gert-Jan

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Controle functie?

Je kan aan de hand van de document properties achterhalen hoe lang ze bezig zijn geweest. Daarnaast zou je variaties kunnen maken in de opdrachten zodat het niet volledig gelijk is :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dank u, maar die variaties zijn natuurlijk voor de leerlingen makkelijk te omzeilen, en ik heb geen tijd om 30 verschillende opdrachten te maken.
Maar er is dus geen mogelijkheid om een soort track functie toe te passen... of een tooltje waarmee je bepaalde dingen kunt achterhalen....

Gert-Jan

Verwijderd

niet zo eenvoudig, zoniet onmogelijk om dit waterdicht te maken.

je zou kunnen proberen het clipboard uit te schakelen - geen kopiëren/plakken meer mogelijk, en met een gebeurtenisafhandelaar (vb. worksheet_change) een timer en/of log bijhouden van aangebrachte wijzigingen.

een en ander vereist echter VBA-programmeringskennis op een behoorlijk gevorderd niveau, waar het je waarschijnlijk - naar mijn bescheiden inschatting - aan ontbreekt.

lees je even onze faq (nog) eens door om een goede post te maken, zo is het niet nodig expliciet je naam & groet in een post op te nemen...