• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:25

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik ben bezig om voor een bedrijf een forse beamer te kopen. Ik heb ondertussen 2 beamers op het oog, waarvan 1 Benq en 1 Acer.

Nu is mijn vraag, wat is er in jullie ervaring beter.
Benq: http://azerty.nl/2-1061-193645/benq-mp724---dlp-projector---3.html

Acer: http://azerty.nl/2-1061-1...---dlp-projector---4.html

Ik kan bij beide beamers niet al te duidelijke reviews vinden. Wellicht dat ik op de verkeerde plekken zoek, maar ik vind het moeilijk om duidelijk te krijgen welke beter is. Uiteraard heeft de acer 1000 lumen meer, maar hij kost ook aardig wat meer.

Tevens dus nog een vraag, het betreft ene ruimte waar in sommige gevallen aardig wat licht op de muur schijnt. Er zitten kleine ramen bovenin de zaal en grote ramen links van de ruimte.

3500 leek mij al best veel, is 4500 niet in nagenoeg elk geval meer overkill/marketingtermen dan daadwerkelijk veel verbetering? :o

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 13:03

Pubbert

random gestoord

De BenQ kan geen 1080p zo te zien? En de Acer wel, ik denk dat daar het prijsverchil voornamelijk inzit :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik sluit er een pc op aan die altijd gewoon op de native 1024x768 resolutie draait. 1080p is dus iig niet interresant.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik kan trouwens over de benq ook nergens vinden of hij keystone functies heeft. Dit heeft de Acer wel, maar voor een beamer van die prijs verwacht ik toch zeker wel dat hij dat moet hebben, toch?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat is het budget.. wat heb je nodig.. wat ga je er mee doen ???
Hoe dan ook zou ik zulke beamers niet snel als bedrijf aanschaffen. Kijk dan even verder met bijv. next business exchange e.d.
Aantal lumen is ook bellangrijk i.c.m. contrast waardes en type lens (kunstof / krystal)

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 18-03-2009 15:52 ]

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
DukeBox schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:51:
Wat is het budget.. wat heb je nodig.. wat ga je er mee doen ???
Wellicht handig idd. Budget, ja ongeveer 700-1000 euro denk ik ookal ga ik er niet over ;)
We hebben gewoon een degelijke beamer nodig, ookal staat hij meestal maar 1 dag in de week 3 uurtjes aan. wekelijks dus maar 3 a 4 branduren.
Hij moet wel een tijdje meegaan, maar met het weinige gebruik moet dat niet zo heel lastig zijn lijkt me.

Hij gaat voornamelijk tekst weergeven, met redelijk wat contrast op achtergrond/tekst. Soms een plaatje, soms een filmpje. Maar tekst is de hoofdzaak.
Hoe dan ook zou ik zulke beamers niet snel als bedrijf aanschaffen. Kijk dan even verder met bijv. next business exchange e.d.
Aantal lumen is ook bellangrijk i.c.m. contrast waardes en type lens (kunstof / krystal)
Waarom zou je 'zulke beamers' niet direct aanschaffen, en in welk opzicht bedoel je dat?

Aantal lumen tja, het is in deze 2 gevallen of 3500 of 4500 lumen. Lijkt me best nog een aardig aantal.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:17
geerttttt schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:04:
[...]

Hij gaat voornamelijk tekst weergeven, met redelijk wat contrast op achtergrond/tekst. Soms een plaatje, soms een filmpje. Maar tekst is de hoofdzaak.
Denk niet dat 1024x768 echt een fijne resolutie is om dat op te doen eerlijk gezegd. Zou toch minimaal kijken naar beamers van 1280 bij 1024 ofzo. Zal de leesbaarheid van de letters ook wel wat te goed komen (qua scherpte). Zoals eerder opgemerkt, ik ,persoonlijk, zou niet naar dat soort beamers kijken als je aan een bedrijf moet leveren. Ligt er uiteraard een beetje aan wat voor bedrijf we het over hebben. Als het echt belangrijk is dat dat ding het gewoon altijd doet dan zou ik een prijsklasse hoger gaan kijken. Niet dat die Acer niet zou kunnen ofzo maar gewoon puur qua degelijkheid. Misschien een apparte vergelijking maar wij verhuren ook beamers en een van onze betere is een Bakbeest van een Panasonic met 5000 ANSI lumen.
Deze verhuren we wel eens voor op beurzen waar ze 15 meter hoog in een truss gehesen worden. Meestal prikt hij prima door daglicht heen :) Hij doet het -altijd- en heeft uitgebreide features. Echter zijn die geintjes niet goedkoop, aangezien je met een degelijke beamer (dus geen thuis ding) al snel op de 5500 euro zit..
Aantal lumen tja, het is in deze 2 gevallen of 3500 of 4500 lumen. Lijkt me best nog een aardig aantal.
Waarschijnlijk is het meer dan genoeg, in wat voor situatie komt de beamer te staan?

één is geen, twee is één

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Wackoz schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:29:
[...]

Denk niet dat 1024x768 echt een fijne resolutie is om dat op te doen eerlijk gezegd. Zou toch minimaal kijken naar beamers van 1280 bij 1024 ofzo.
Tja, het zijn redelijk grote letters die op afstanden van 10 tot 50 meter (schatting) leesbaar moeten zijn. Ik betwijfel of een resolutie van 1280 tov. 1024 zichtbaar is. Het programma schaalt de letters iig op dezelfde groote onafhankelijk van de resolutie.
Zal de leesbaarheid van de letters ook wel wat te goed komen (qua scherpte). Zoals eerder opgemerkt, ik ,persoonlijk, zou niet naar dat soort beamers kijken als je aan een bedrijf moet leveren. Ligt er uiteraard een beetje aan wat voor bedrijf we het over hebben. Als het echt belangrijk is dat dat ding het gewoon altijd doet dan zou ik een prijsklasse hoger gaan kijken. Niet dat die Acer niet zou kunnen ofzo maar gewoon puur qua degelijkheid. Misschien een apparte vergelijking maar wij verhuren ook beamers en een van onze betere is een Bakbeest van een Panasonic met 5000 ANSI lumen.
Deze verhuren we wel eens voor op beurzen waar ze 15 meter hoog in een truss gehesen worden. Meestal prikt hij prima door daglicht heen :) Hij doet het -altijd- en heeft uitgebreide features. Echter zijn die geintjes niet goedkoop, aangezien je met een degelijke beamer (dus geen thuis ding) al snel op de 5500 euro zit..

[...]

Waarschijnlijk is het meer dan genoeg, in wat voor situatie komt de beamer te staan?
tja, Ik weet niet of ze zoveel aan een beamer willen uitgeven. Vooral niet als hij maar enkele uren per week aan staat.

De beamer komt in een kerk te staan, daar gaat hij ook voor gebruikt worden. en die kerk heeft aan de linkerkant ramen en aan de bovenrand nog kleine. Bij een zonnige dag valt er dus toch nog wel aardig wat zonlicht naar binnen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Leen/huur er anders eerst eens een met de specs die jij denkt dat voldoende is..

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
DukeBox schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:26:
Leen/huur er anders eerst eens een met de specs die jij denkt dat voldoende is..
We gaan kijken of we de beamer kunnen ruilen o.i.d. wanneer blijkt dat de lichtopbrengst niet voldoet.

Pagina: 1