• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
Ik ben ten einde raad met mijn HTPC en heb hulp nodig om het probleem op te kunnen lossen.
om te beginnen mijn configuratie:

- ASUS AM2+ M2N68-AM (mATX 7050 nVidia Chipset)
- AMD Athlon 5000+
- 2x 1 GB RAM
- ATI HD4550 Videokaart via HDMI
- Belkin FireWire kaart (TI Chipset)
- Club3D Agrippa Geluidskaart DD/DTS Connect
- LG Bluray speler
- Maxtor 500 GB Sata HD
- Maxtor 250 GB Pata HD
- 2x Floppy DTV Digitale Tuners

Omschrijving van het probleem.
Na het installeren van Vista lijkt alles goed te werken. Na het installeren van de drivers (Geluid, video, chipset en digitale tuners) lijkt alles na behoren te werken. Maar wanneer ik de PC in S3 standby wil zetten gaan er dingen mis. De ene keer blijven alle fans draaien en doet de PC helemaal niets meer (wordt ook niet wakker als ik op de power knop druk). De andere keer gaat hij wel goed in S3 stand-by(alle fans uit) maar als ik hem dan wakker maak, dan zie ik het bureaublad en dan druk ik op een muisknop en dat doet de PC 2 à 3 minuten helemaal niets meer. Ik kan dan alleen de muis bewegen. Na deze 3 minuten werkt alles weer naar behoren.

Ik denk dat het eerste problem(het niet goed in S3 standby) het zelfde probleem is als het 2e probleem(het niet reageren na het ontwaken uit S3 standby)

Wat heb ik al geprobeerd.
- Andere Videokaart (nVidia GS7600)
- Hardware ontkoppeld: Firewire, Floppy DTV, Bluray speler, geluidskaart
- Andere CPU: AMD Atlon 4200+
- Ander geheugen: 2x 1GB uit andere PC
- Vista al 2 keer opnieuw geinstalleerd. Geen 1 driver geinstalleerd gewoon direct in slaapstand: zelfde probleem.
- Extra HD ontkoppel (250 GB Pata)
- Wat verschillende instellingen in de BIOS
- BIOS geupdate naar de nieuwste versie

Maar dit heeft allemaal niets opgeleverd. probleem blijft.
Wie kan mij tips geven wat ik nog kan proberen waar het probleem zit?
Is het iets met de CPU (AM2 kan prima in AM2+ moederbord)
Is het iets met het geheugen (timing o.i.d. het draait gewoon om 800 Mhz)
Iets met het moederbord (het is een goednieuw moederbord, maar dit probleem had ik ook al met het vorige moederbord)
Instellingen in de BIOS

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat gebeurt er als je in het BIOS echt S3 selecteert als de standby stand in plaats van hem op auto te laten staan?

Voor de rest hebben je videokaartdrivers veel invloed op het correct functioneren van S3 en S4. Maar je hebt al eens een ander merk kaart geprobeerd zeg je. Heb je de vorige drivers dan ook goed verwijderd?

Tenslotte zou ik eens de hybride slaapstandfunctie in Vista uitschakelen. Die zorgde bij mij toentertijd ook altijd voor vage problemen met S3.

Heb je trouwens de laatste updates voor Vista ook binnengehaald? In het begin waren er namelijk wel wat problemen met S3 en Vista.

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
Ik heb in de bios al s3 only ingesteld. heb vista geinstaleerd met zowel de nvidia als de ati kaart. Dus alle oude drivers waren weg. Ook alle vista updates geïnstaleerd. En hybrid sleep heb ik ook uit gezet.

[ Voor 10% gewijzigd door FutureCow op 18-03-2009 15:38 ]