Wireless N router en B/G apparatuur

Pagina: 1
Acties:

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Wanneer er een Wireless N router is opgezet in een netwerk, is het dan mogelijk om met een laptop die een B/G wireless lan heeft, verbinding te maken met de N router?

Of heeft de laptop dan ook echt een N wireless lan verbinding nodig???

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Verbinding maken kan wel, je behaalt alleen die N snelheid niet

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-03 13:23

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Ik heb ook een N-router met diverse apperatuur gekoppeld, Laptop (N),PC(G),Iphone(G),HTC Diamond (G) en een PS3 (G).

Dit werkt allemaal perfect.

• DaVaRiOuS
Oke... het gaat namelijk om het volgende...

De N router komt beneden te staan en de laptop op de 2e verdieping (betonnen vloeren).
Nu kan de straling van de N router helemaal naar boven, maar de G-straling kan dat normaal niet behalen.

Dit gaat overigens wel werken of heeft die N router dan totaal geen meerwaarde en zal het signaal net zo sterk (lees: zwak) zijn als met een G-router?

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het 54Mbit signaal (G) dat uitgezonden wordt door de router, beperkt zich inderdaad omdat het apart wordt uitgezonden, er zijn dus verschillende antennes aanwezig in je router. Met de nieuwe "N" zal je iets verder raken.

Wat je wel kan doen is een router kopen die je van een custom firmware kan voorzien (Linksys WRT54GL), om het signaal naar boven te krijgen. Ikzelf heb al verschillende netwerken voorzien van een WRT54GL en kan hierdoor een stuk verder bereik halen tegenover de standaard instellingen.

Wat mij ook al geholpen heeft in het verleden, is het plaatsen van een soort reflector schild op je antenne in de vorm van een parabool. Zoek er eens op met google, je zal wel wat vinden :)

• DaVaRiOuS
jan_va schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 00:08:
Het 54Mbit signaal (G) dat uitgezonden wordt door de router, beperkt zich inderdaad omdat het apart wordt uitgezonden, er zijn dus verschillende antennes aanwezig in je router. Met de nieuwe "N" zal je iets verder raken.

Wat je wel kan doen is een router kopen die je van een custom firmware kan voorzien (Linksys WRT54GL), om het signaal naar boven te krijgen. Ikzelf heb al verschillende netwerken voorzien van een WRT54GL en kan hierdoor een stuk verder bereik halen tegenover de standaard instellingen.

Wat mij ook al geholpen heeft in het verleden, is het plaatsen van een soort reflector schild op je antenne in de vorm van een parabool. Zoek er eens op met google, je zal wel wat vinden :)
Daar heb ik allemaal geen zin in om te gaan zitte knutselen...
Dan geef ik liever paar tientjes meer uit en dan heb ik hetzelfde resultaat. :)

Maar bedankt voor je input!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je kan ook gewoon een sterkere antenne kopen. Controlleer hoeveel DBi de antenne is die je nu hebt en koop vervolgens een sterkere. Met 15 tot 20 DBi kom je zo goed als door elke vloer heen.

http://www.alternate.nl/h...reless+LAN&l3=Toebehoren&

Als je meer dan 15DBi gaat gebruiken raad ik je aan geen omni antennes te nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Seth_Chaos op 19-03-2009 11:37 ]

• DaVaRiOuS
Ik heb de N router geplaatst en de N wireless kaart in de pc zitten alleen gaat het niet vlekkeloos.

Router heeft netjes verbinding met internet en is stabiel.
De N pci adapter is daarintegen niet echt stabiel (lees: helemaal niet stabiel).

- Tijdens het opstarten van de PC loopt deze soms vast.
- Als de pc is opgestart dan maakt die netjes verbinding en wanneer er een internet pagina wordt geopend dan knalt die er meestal uit.
En maakt dan ook geen verbinding meer, want bij het zoeken naar verbindingspunten vindt die ook niets meer.

Ik heb hem via de windows wireless connector geprobeerd en toen dat niet werkte heb ik maar even de linksys software geinstalleerd en daarmee precies hetzelfde probleem.

PCI adapter: Linksys N WMP300N-EU
Router: Linksys WRT160N-EW (Lela)

PS: Ik ben geen leek op het gebied van computers en heb al vele dingen geprobeerd.
- IRQ veranderd
- Kanalen gewijzigd
- Overige hardware eruit gehaald om conflicten uit te sluiten
- Software verwijderd en drivers van internet gedownload en opnieuw geinstalleerd
- etc...

En als laatste opmerking... internet via de kabel (UTP) werkt vlekkeloos.

[ Voor 22% gewijzigd door DaVaRiOuS op 24-03-2009 23:16 ]

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde opstelling als jij, bij mij werkt de pc antenne alleen met de bijgeleverde software dus die van linksys.
Wat ik in jou geval zou doen is. de linksys software deinstaleren, pci kaart uit je pc halen, linksys sofware instaleren en de pci kaart in je pc stoppen.
als het goed is moet het nu werken

• DaVaRiOuS
Het is nu eindelijk stabiel, alleen als die nu verbinding maakt wordt er gemeld dat die met een ad-hoc netwerk is verbonden. Dit terwijl die gewoon met de router is verbonden.

Alles werkt overigens gewoon goed, maar toch klopt dit niet aangezien het helemaal geen Ad-Hoc netwerk is. 8)7
Pagina: 1