Toon posts:

ATI Mobility V5250 (leuk kaartje he?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben een nieuwe gebruiker van Tweakers.net. Hoewel ik tweakers vaak gebruikt voor de pricewatch en info over producten, heb ik nog nooit de community doorgespit. Ik hoop dat jullie het mij vergeven als ik nutteloze vragen stel.
Ik heb al een tijdje een laptop met deze kaart van ATI erin. Het is een model dat aangepast is voor lenovo laptops. Ik heb al een hele tijd de optimale drivers gezocht voor deze kaart, maar tevergeefs. lenovo update deze kaart zelf, maar helaas staat deze niet echt op de prioriteiten lijst van het bedrijf. ATI schijnt zich niet eens te willen bemoeien met een driver voor deze kaart, aangezien ik alleen de v5200 heb gevonden.
Op dit moment gebruik ik Mobility modder om de nieuwste ATI catalist driver (8.12) geschikt te maken voor mijn kaart. Dit is gelukt, maar ik vraag me af of dit de enige weg voor mij is.
Mijn vraag is, zijn er mensen die dit probleem kennen en een legitime goede driver hebben voor deze kaart.

m.v.g.
Victor

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op dit moment is dit nog de enige weg helaas.

AMD bracht een korte tijd ook Mobility Radeon drivers uit, maar dit werd tegen gehouden door de fabrikanten van laptops. Dit was omdat de drivers specifek moesten worden aangepast om zo bepaalde zaken als powermanagement, dedicated hotkeys, smooth suspend/resume etc te kunnen behouden.

Nu het nVidia echter gelukt is om fabrikanten te overtuigen van het nut van het uitbrengen van aparte drivers voor notebook GPUs, zal AMD waarschijnlijk dit ook weer in de toekomst gaan aanbieden.

Tot die tijd zit er niks anders op dan drivers aan te passen met de Mobility Modder. Ik moet dit op m'n iMac ook helaas doen voor m'n windows-omgeving aangezien er een Mobility Radeon in zit.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

Topicstarter
ok hartelijk bedankt voor het antwoord. Het is in iedergeval iets :P

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Ik zit zelf met een fireGL V5725 in m'n Hp elitebook misschien kan je een driver gebruiken van de "core chip", volgens mij is dat een ati mobility radeon X1700 in jouw geval.

je zit dan wel met het nadeel dat hij niet geoptimaliseerd is voor OpenGL gebruik maar voor Directx

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
geeft dit veel verbeteringen qua prestaties van de kaart t.o.v. de gemodificeerde catalyst drivers?

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:55:
geeft dit veel verbeteringen qua prestaties van de kaart t.o.v. de gemodificeerde catalyst drivers?
je gaat de kaart zijn features dan beperkt gebruiken, firegl en quadro kaarten hebben extra features speciaal voor opengl ontworpen (omdat 3D tekenprogramma's dit veelal gebruiken).

normaal krijg je dan bij gaming applicaties betere prestaties.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Topicstarter
waar download je die driver dan? De x1700 staat ook niet in de ATI lijst :P

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand waar je die driver downed?

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

srr :p

google is your friend ;)

edit: ook deze tool niet vergeten en je probleem is opgelost ;) http://www.driverheaven.net/modtool.php

http://game.amd.com/us-en...lyst.aspx?p=xp/radeonx-xp

[ Voor 34% gewijzigd door pm1 op 20-03-2009 17:54 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk bedankt!
Pagina: 1