Optisch ingang combineren met HDMI

Pagina: 1
Acties:

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-02 21:17
Hoi,

Heb een HDMI DVD speler verbonden via een HDMI kabel met m'n TV. Helaas werkt de audio out-put naar de TV niet. Vandaar de volgende vraag:

Kan ik een Toslink kabel van mijn DVD speler naar m'n versterker koppelen, terwijl de DVD speler en de TV verbonden zijn via een HDMI kabel? Loopt het geluid dan wel bijvoorbeeld synchroon?

Alvast bedankt!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Of dat kan ligt aan je dvd-speler, maar normaal gesproken is dat juist de bedoeling van die aansluiting.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Moet lukken, zo heb ik mijn HDMI DVD speler ook gekoppeld (Pioneer). Ligt idd beetje aan je DVD speler/TV.

• Galvatron
DVD is een samsung met optische uitgang
Versterker is een pioneer DV222 met optische ingang
LG LCD met HDMI ingang

Dus:

DVD --Toslink-->Versterker
DVD --> HDMI --> TV

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
ja dat hoort zo bij de goedkopere spelers.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:31

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je een lipsync correctie functie op je versterker hebt kan dat, anders krijg je lag op je tv. (Geluid uit je speakers is er eerder dan het beeld.)

Aannames zijn fataal.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:43
GaMeOvEr schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:40:
Als je een lipsync correctie functie op je versterker hebt kan dat, anders krijg je lag op je tv. (Geluid uit je speakers is er eerder dan het beeld.)
Hangs af van de afstand tot je tv.. licht gaat sneller dan geluid dus krijg je ergens een break-even-point ;)

• Galvatron
Of is dit een betere oplossing

DVD --HDMI--> TV
TV-- Toslink --> Receiver

Heb ik dan geen last van lipsynchr. problemen?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Via TV toslink naar de versterker is vrijwel altijd beperkt tot stereo geluid, mind you. 5.1 DD of DTS alleen dus direct naar de versterker.

• DukeBox
Exorcist schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:21:
Via TV toslink naar de versterker is vrijwel altijd beperkt tot stereo geluid, mind you. 5.1 DD of DTS alleen dus direct naar de versterker.
Alleen als het een HDCP signaal is, anders gaat er bij de meeste tv's gewoon raw data uit (dus DTS 5.1DD enz)

• Galvatron
Dus door de bescherming (HDPC) van digitale audio- en video inhoud die verstuurd wordt over DVI- of HDMI-verbindingen kan mijn audio niet goed overgebracht worden omdat mijn TV er tussen zit, dit geldt dus niet als de DVD speler direct op de versterker is aangesloten.
Hieronder een voorbeeld setup met UPC mediabox, DVD en versterker - RGB/Sc staat voor de Scart aansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/928/optischenhdmi.png

Welke optie krijgt de voorkeur A of B

[ Voor 12% gewijzigd door Galvatron op 18-03-2009 15:55 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
DukeBox schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:36:
[...]

......... anders gaat er bij de meeste tv's gewoon raw data uit (dus DTS 5.1DD enz)
=niet waar. Het is eerder uitzondering dan regel dat tv uit hun digitale audio uitgang meerkanaals output hebben. Meestal beperkt tot 2 kanalen........(raw of niet raw)

Verwijderd

DukeBox schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:42:
[...]

Hangs af van de afstand tot je tv.. licht gaat sneller dan geluid dus krijg je ergens een break-even-point ;)
Sarcastisch bedoeld neem ik aan? ik zit namelijk geen kilometer van mijn tv? :)

• DukeBox
kaajee schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:39:
=niet waar. Het is eerder uitzondering dan regel dat tv uit hun digitale audio uitgang meerkanaals output hebben. Meestal beperkt tot 2 kanalen........(raw of niet raw)
Ik heb niet zoveel tv's gehad met een s/pdif out maar de 2 philips die ik heb sturen beiden gewoon DD/DTS door mits je in het audio menu de uitgang op 'geavanceerd' zet.
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:58:
Sarcastisch bedoeld neem ik aan? ik zit namelijk geen kilometer van mijn tv? :)
ehum: ;)

Anyhow, met 68meter zit je al op 200ms vertraging wat naar mijn weten op dit moment de maximale vertraging is die er in een tv te vinden is.

• Galvatron
Nou het is met gelukt. DVD aangesloten met TV via HDMI en optisch met de Receiver, moest alleen in mijn DVD de instelling op Bitstream zetten i.p.v. PCM en voila ik had DTS.
Dank voor de reacties!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 07:36
aangezien de TS zijn antwoord gevonden heeft wil ik graag het topic kapen. Ik heb een Sony KDL-40W4500 met een Panasonic SC-PT850 home cinema set. (handleiding hier)

deze heeft een toslink in en een hdmi out. Hdmi out wordt gebruikt voor het weergeven van DVD's (netjes 5.1 en DTS) en de toslink in wordt gebruikt voor het geluid van de tv. Nu krijg ik netjes het Dolby Digital logo in beeld als ik HD zenders (Film1HD, Discovery HD e.d.) bekijk. En ook het Dolby logo als ik 2.0 stereo ontvang (Ned 1, 2, 3 etc.). Echter heb ik last van lag. Dit merk ik met name als ik de boxen van de tv ook aan zet door het volume open te zetten. Geluid via toslink (home cinema boxen) loopt achter t.o.v. tv geluid wat uit de boxen vd tv komt. Merk je ook als je de lippen van de personen op de tv wilt proberen te lezen. :(

Kom niet in de handleiding tegen wat ik hier aan kan doen :? Iemand suggesties?

[ Voor 4% gewijzigd door Ibidem op 19-03-2009 15:29 ]

..::System Specs::..

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:11
Optie wat je zoekt (om het geluid iets te vertragen) heet lipsync.

Als je dat niet kunt vinden in de boekjes (of ga op zoek naar een PDF, en zoek daarin naar het woord 'lipsync') dan heeft je versterker dat niet, en zul je er mee moeten leren leven, of een andere versterker kopen.

• Ibidem
ThinkPadd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:31:
Optie wat je zoekt (om het geluid iets te vertragen) heet lipsync.

Als je dat niet kunt vinden in de boekjes (of ga op zoek naar een PDF, en zoek daarin naar het woord 'lipsync') dan heeft je versterker dat niet, en zul je er mee moeten leren leven, of een andere versterker kopen.
In de PDF die ik mee post (onder de tekst "hier") vind ik niets wat hierop lijkt. Je kan wel het geluid vertragen, maar dat gebeurd in feite (helaas) al.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:11
Tekn0z schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:36:
[...]

In de PDF die ik mee post (onder de tekst "hier") vind ik niets wat hierop lijkt. Je kan wel het geluid vertragen, maar dat gebeurd in feite (helaas) al.
Volgens mij is datgene wat op blz 27 staat (De vertragingstijd van de luidsprekers veranderen) precies wat je zoekt :?

• Ibidem
ThinkPadd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:51:
[...]

Volgens mij is datgene wat op blz 27 staat (De vertragingstijd van de luidsprekers veranderen) precies wat je zoekt :?
Is het dan niet zo dat de vertraging dan juist NOG groter wordt? Geluid gaat nu al te langzaam namelijk....

Verwijderd

Tekn0z schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:01:
[...]

Is het dan niet zo dat de vertraging dan juist NOG groter wordt? Geluid gaat nu al te langzaam namelijk....
Zit er geen vertagingsfunctie voor het beeld op de TV?
De vertragingsfunctie op de versterker dient alleen maar om de afstand van de diverse speakers tot de luisterpositie te kalibreren.

• Ibidem
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:09:
[...]

Zit er geen vertagingsfunctie voor het beeld op de TV?
De vertragingsfunctie op de versterker dient alleen maar om de afstand van de diverse speakers tot de luisterpositie te kalibreren.
Op de tv? Nu je het zegt klinkt dat best logisch, ik zal eens een blik werpen in het menu vanavond!

Pagina: 1