Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:32

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Topicstarter
Na uitgebreid googlen en de searchfunctie van GoT misbruiken, ben ik tot de conclusie gekomen dat er werkelijk geen enkele review of gebruikerservaring te vinden is op het o zo grote WWW. Ik ben echter wel zeer geïnteresseerd in deze beamer, mede door de combinatie van prijs en specificaties (lcd-beamer met redelijk goede specs < €300,-, lcd-lampen van €36,50 met 6000 uur opgegeven levensduur en ingebouwde tv-tuner + component-aansluiting), maar kan naast de officiële site werkelijk niets over deze beamer vinden. Is er hier iemand die iets meer weet of heeft gelezen over deze beamer en mij in de goede richting kan helpen?

[ Voor 11% gewijzigd door adamvansanten op 18-03-2009 12:36 ]

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Topicstarter
Er is dus duidelijk niemand die ervaring met deze beamer heeft? Maakt me een beetje huiverig om er een aan te schaffen... Terwijl het toch een hele mooie deal lijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Er zijn zo te zien zat dealers in Nederland, ik zou zeggen, ga daar eens een keertje kijken of vragen om een demonstratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Topicstarter
Dat is idd een goed idee, had ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht... Webshop geörienteerd :) Blijf het toch vreemd vinden dat er nergens online reviews over te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 13:45
Goede specs? Erg lage resolutie, lage contrastwaarde, hoog aantal dB, geen hmdi aansluiting, etc...
Als ik jou was zou ik eerder voor bijv. een tweede hands Epson TW10 gaan (circa 200 euro) of voor een 2e hands hd ready projector (circa 300 - 400 euro). Heb je meer plezier van imo, kijk ook eens op htforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Topicstarter
@chrissis: Goed punt, alleen vind ik deze beamer juist interessant door de lage gebruikskosten (goedkope lampen met een lange levensduur). Bovendien heb ik slechte ervaringen met tweedehands beamers (die waren wel wat ouder). Het moet allemaal wel op een studentenbudget kunnen, dus ik ben best bereid om iets in te leveren op kwaliteit voor een (veel) lagere (gebruiks)prijs. Bovendien heb ik ook een HDTV staan, dus als ik iets per se in HD wil spelen/kijken, kan dat altijd daar op. Het is meer voor avondjes Halo of voetbal kijken met vrienden bedoeld. Mocht je een goedkope tweedehands beamer in goede staat weten waarvan de lampen ook niet gek duur zijn (zeg max 100 euro ofzo), dan houd ik me natuurlijk aanbevolen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Waar ga je hem voor gebruiken? beetje degelijke kwaliteit film kijken zit er niet echt in met een 800*480 beamer.
Ik snap ook echt niet dat de lamp over 6000 hours meegaat. Hoezo kunnen A-merken dat dan niet? Zit er een gamma 40watt lampje in ofzo?

Je zal met zo een beamer best wat last hebben van lekkend licht, kan me gewoon niet voorstellen dat dit ding ook daadwerkelijk kwaliteit levert, ja voor powerpoint in een verduisterde kamer.

Ben benieuwd wat zo een ding haalt met Ansi-lumens, 1500 geloof ik nooit :X

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Topicstarter
Ik ga vanmiddag even langs bij de enige dealer in Amsterdam (volgens de Suant site, hoop dat ze hem ook daadwerkelijk hebben, op hun site staat ie niet). De lamp schijnt een Philips halogeen lamp te zijn die door een soort lcd-schermpje heen projecteert, vandaar de goedkope lamp + lange levensduur. Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297431

En? Wat zijn de ervaringen? Ik ben ook wel geïnteresseerd in een beamer voor zo'n prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:20
Deze beamer ziet er echt heel erg crappy uit, met die dunne plastic behuizing en die draaiknop voor het aanpassen van de keystone.
de beamer is HD ready, alleen niet voorzien van een HDMI ingang.
Je kan nog een aardig signaal over een componentkabel versturen, daar niet van....
ik vind het een 'rare' beamer, en daarbij, TV is altijd nog 480i... geen denderende kwaliteit dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299478

k heb sinds vorig jaar november de HDS1600 thuis staan, ik gebruik hem vooral voor het gamen met vrienden...
weet niet hoe het is met de c1500 maar de Hds1600 werkt perfect, als je het tenminste voor het gamen of films wilt gebruiken. In een redelijk donkere kamer heb je zeker succes!

toen ik de beamer wilde aanschaffen had ik ook het problemen met het vinden van een dealer dicht bij Eindhvoen, dus heb ik hem gekocht via webshop elout.

nou ben ik net terug uit het buitenland en stond de beamer lange tijd in de kast. Toen ik het gister weer is aan ging sluiten kreeg ik vlekken op het scherm, Ik denk (weet bijna zeker) dat het ligt aan de hoeveelheid stof in de beamer, weet iemand hoe ik dit het beste kan verwijderen zonder dat ik er lomp met een stofzuiger in ga zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:20
Stof zal wel tussen de lenzen zitten, of bij de lamp..

De lamp is er zo uit te halen, deze zit vast in een plastic omhulsel/plaat en kan je dus zonder zorgen uit je beamer halen om te kijken of deze schoon is.
ook kan je zien of er stof tussen de lenzen zit..
Het is alleen een slecht idee om de spiegeltjes (waar DLP mee werkt) of het kleurenwiel aan te raken met een doek, al helemaal met je vingers natuurlijk...

De lamp zit eigenlijk altijd in een apart compartiment, helemaal afgesloten van de rest van de beamer.
In dit compartiment zit ook de ventilator, die de lamp koelt..
Als de beamer aanstaat draait het kleurenwiel heeel snel, evenals de spiegeltjes, hier kan dus bijna geen stof op/in komen, omdat het allemaal zo snel gaat..
Verder komt er niet zo snel stof in de beamer, omdat er niks naar binnen of naar buiten wordt geblazen. Stof wat in je kamer rondzwerft valt dus OP je beamer en niet erin...

Ik heb meerdere beamers schoongemaakt, in alle beamers zat het kleurenwiel op en en bloot in de behuizing, de spiegeltjes waren echter goed afgedekt..

Zoiezo moet je niet de stofzuiger erop zetten, ik zou eerder te werk gaan met een zacht kwastje of perslucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299478

Bedankt daan!!
heb de lamp eruit gehaald, stof verwijdert en doet het weer perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 14:15

troje

was here!

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Pagina: 1