raid 1 maken en bestaande data behouden.

Pagina: 1
Acties:

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05-2025
ik heb even in de faq gekeken, en daar staat dat je wel data van een bestaande raid kunt overzetten naar een nieuwe. maar het is mij niet duidelijk hoe het gaat als ik een normale disk raid1 wil maken (en dus een extra disk toevoeg)
het gaat om een ICH9R controller.

wat ik wil is dus bestannde disk in een raid1 hangen met behoud van data en vervolgens 2de disk toevoegen aan array en dan zorgen dat data ook op die disk staat.
of moet ik altijd eerst array builden (en data destoyen) en dan met een lege raid beginnen met isntalleren?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ergens zul je de optie hebben om een RAID-1 array the creëren. Of in een controller BIOS of in een RAID utility in je OS. Daar heb je dan gewoonlijk de mogelijkheid om de inhoud van de ene schijf naar de andere te kopiëren. Daarmee creëer je dan de 'mirrored set' van de RAID-1 array. Je moet dan wel heel goed opletten dan je de volle schijf naar de lege kopieert en niet andersom. Met de enkele schijf goed kijken aan welke poort die volgens de controller BIOS of RAID utility in je OS hangt en welke poort nog vrij is. Dan zul je met de tweede schijf eraan zien dat die de/een vrije poort is gaan bezetten en weet je welke schijf je naar de andere moet kopiëren.

8)