Bureau voor Macbook (in clamshell modus)

Pagina: 1
Acties:

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Ik kan me voorstellen dat m'n post hier niet helemaal thuis hoort, maar ik kan me even geen betere plek bedenken.

Met het oog op een nieuwe Eizo HD2441W zat ik eraan te denken om m'n bureau maar eens te gaan verbouwen. Ik heb de twee oude CRT's weggegooid en ik zit nu met een leeg bureau. Ik wil het zo clean en strak mogelijk maken, alleen de spullen erop die absoluut nodig zijn.

Ik heb het volgende idee:

Afbeeldingslocatie: http://mcdronkz.projectsource.nl/pics/bureau1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mcdronkz.projectsource.nl/pics/bureau2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mcdronkz.projectsource.nl/pics/bureau3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mcdronkz.projectsource.nl/pics/bureau4.jpg

Met deze constructie is m'n MacBook onzichtbaar maar toch binnen handbereik, heb ik zo min mogelijk stekkers of kabeltjes op of onder m'n bureau liggen en is het allemaal prima uitbreidbaar en vrij flexibel.

Iemand nog suggesties ?

Verwijderd

mcdronkz schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:45:
Ik kan me voorstellen dat m'n post hier niet helemaal thuis hoort, maar ik kan me even geen betere plek bedenken.

Met het oog op een nieuwe Eizo HD2441W zat ik eraan te denken om m'n bureau maar eens te gaan verbouwen. Ik heb de twee oude CRT's weggegooid en ik zit nu met een leeg bureau. Ik wil het zo clean en strak mogelijk maken, alleen de spullen erop die absoluut nodig zijn.

Ik heb het volgende idee:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Met deze constructie is m'n MacBook onzichtbaar maar toch binnen handbereik, heb ik zo min mogelijk stekkers of kabeltjes op of onder m'n bureau liggen en is het allemaal prima uitbreidbaar en vrij flexibel.

Iemand nog suggesties ?
Bluetooth muis en toetsenbord, kabelgat voor monitor net achter monitor? Dan zie je helemaal geen kabels meer lopen ;)

Verder zou ik persoonlijk gewoon de macbook op tafel leggen, dat vind ik helemaal niet storend of lelijk. Tenzij je de ruimte nodig hebt natuurlijk, maar als dat het geval was geweest dan had je je monitor niet midden op de tafel neergezet natuurlijk.

• mcdronkz
Bluetooth muis gaat misschien nog wel een keer gebeuren maar het toetsenbord hou ik lekker met een snoertje, tenzij Apple met een fullsized wireless toetsenbord in US layout komt. MacBook wil ik het liefst uit het zicht omdat zo'n ding nogal wat kabels met zich meebrengt. Stroom, geluid, USB, beeldscherm en misschien nog wel meer.

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-01 11:00

RD

focus

Houdt rekening met het feit dat de macbook beter open kan staan voor koeling, of is dat inmiddels verandert met de nieuwere versies? Mijn MBP gaat erg snel "blazen" als hij wat zwaars doet en het scherm zit dicht. Eenmaal het scherm open en dezelfde taak geeft geen "blaas" effect.

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
RD schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:13:
Houdt rekening met het feit dat de macbook beter open kan staan voor koeling, of is dat inmiddels verandert met de nieuwere versies? Mijn MBP gaat erg snel "blazen" als hij wat zwaars doet en het scherm zit dicht. Eenmaal het scherm open en dezelfde taak geeft geen "blaas" effect.
Ik gebruik mijn MBP e08 redelijk vaak dicht, gewoon fansnelheid iets omhoog zetten en dan heb je er weinig last meer van.

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-01 11:00

RD

focus

Stouten schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:35:
[...]

Ik gebruik mijn MBP e08 redelijk vaak dicht, gewoon fansnelheid iets omhoog zetten en dan heb je er weinig last meer van.
Oke dat kan ook, maar ik heb liever een zo lang mogelijk stille desktop, dus dan kan je beter de MBR open laten staan volgens mij. Verder is het aan diegene wat hij er mee doet.

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:56
Lijkt me dat je je macbook zo niet erg gemakkelijk aan kan zetten...de hele tijd naar voren trekken en naar achteren schuiven lijkt me niet echt ideaal. Met een mStand kan je kabels ook redelijk wegwerken.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

RD schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:13:
Deze ervaring heb ik totaal niet. Mijn mbp ligt eigenlijk altijd dicht op een m-stand, toch hoor ik hem werkelijk nooit.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• mcdronkz
stefan_el schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:42:
Lijkt me dat je je macbook zo niet erg gemakkelijk aan kan zetten...de hele tijd naar voren trekken en naar achteren schuiven lijkt me niet echt ideaal. Met een mStand kan je kabels ook redelijk wegwerken.
M'n MacBook staat eigenlijk fulltime aan, en anders op standby. Als ik het toetsenbord erin steek en 'm op de stroom zet kan ik er gewoon dichtgeklapt mee werken. Als ik dan 's avonds naar bed ga zet ik gewoon het scherm uit en gaat m'n MacBook op standby omdat er dan geen USB input meer is. Lijkt me prima :).

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:08
mcdronkz schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:45:
Een nieuw topic was een betere plek :P.
mcdronkz schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 02:19:
Bluetooth muis gaat misschien nog wel een keer gebeuren maar het toetsenbord hou ik lekker met een snoertje, tenzij Apple met een fullsized wireless toetsenbord in US layout komt. MacBook wil ik het liefst uit het zicht omdat zo'n ding nogal wat kabels met zich meebrengt. Stroom, geluid, USB, beeldscherm en misschien nog wel meer.
Onderschat alleen niet dat het vervelend als je er niet lekker bij kan. Je zal toch vrij vaak dat ding los moeten koppelen (hangt natuurlijk af van je gebruik) en dan is het vervelend als je steeds aan het prutsen bent.

Aanzetten is lastig als ie daar onder ligt. Maar dat kan ook met bijvoorbeeld de iTunes Remote app voor de iPhone en iPod touch.
Oscar the Grouch schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:43:
[...]

Deze ervaring heb ik totaal niet. Mijn mbp ligt eigenlijk altijd dicht op een m-stand, toch hoor ik hem werkelijk nooit.
Ik ook niet :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Ik snap niet waarom je, je Mac Book wil wegwerken? Een laptop wil je toch juist mobiel gebruiken?

Kan je beter een Mac Mini kopen en die weg werken en je Mac Book mobiel gebruiken, of ben ik nou gek?

• mcdronkz
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:54:
Ik snap niet waarom je, je Mac Book wil wegwerken? Een laptop wil je toch juist mobiel gebruiken?

Kan je beter een Mac Mini kopen en die weg werken en je Mac Book mobiel gebruiken, of ben ik nou gek?
Nee, je bent zeker niet gek en je hebt ook wel een punt, maar ik heb op dit moment geen desktop-pc en dat zal nog wel even zo blijven. Dit scherm koop ik voor fotobewerking, dat kan ik met het scherm van m'n MacBook niet doen en daarom werk ik in die situatie ook niet mobiel. Ik wil m'n MacBook als een laptop en desktop in één kunnen gebruiken, en op deze manier kan dat prima volgens mij.

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:56
Ik hoop ook niet dat je je superdrive/combodrive vaak nodig hebt...

• mcdronkz
stefan_el schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:32:
Ik hoop ook niet dat je je superdrive/combodrive vaak nodig hebt...
Nooit :) En anders frees ik een sleuf

[ Voor 7% gewijzigd door mcdronkz op 18-03-2009 12:44 ]

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-01 11:38

pmeter

Poes!

In zo'n hokje gaat de laptop als koeling warme lucht hergebruiken. De natuurlijke vervlieging van de warmte in een vrije ruimte is aanzienlijk minder als deze slechts aan één kant open is. Om lucht te laten stromen moet deze immers minstens ergens in en ergens uit kunnen stromen. Je zou het hokje minder dicht kunnen maken door de drie zijkanten uit een paar smalle verticale latjes te laten bestaan. Als je de onderplaat alleen in de vier hoeken met het bureau verbindt, kun je bovendien nog erg makkelijk bij de cd-drive. Als je veel waarde hecht aan de zijkanten, kun je de onderkant luchtdoorlatend maken door een metalen raster als bodemplaat te nemen en de bodemoppervlakte een aardig stukje groter te maken dan de laptop.

Je zou de onderplaat ook kunnen voorzien van een rails zodat je de laptop gemakkelijk naar je toetrekt als een la.

Ik zou ook niet teveel rekenen op een 'stilte-effect' door de houten behuizing. De zijkanten werken mogelijk als een klankkast en reflector.

[ Voor 41% gewijzigd door pmeter op 18-03-2009 12:58 ]

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
pmeter schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:49:
In zo'n hokje gaat de laptop als koeling warme lucht hergebruiken. De natuurlijke vervlieging van de warmte in een vrije ruimte is aanzienlijk minder als deze slechts aan één kant open is. Om lucht te laten stromen moet deze immers minstens ergens in en ergens uit kunnen stromen. Je zou het hokje minder dicht kunnen maken door de drie zijkanten uit een paar smalle verticale latjes te laten bestaan. Als je de onderplaat alleen in de vier hoeken met het bureau verbindt, kun je bovendien nog erg makkelijk bij de cd-drive. Als je veel waarde hecht aan de zijkanten, kun je de onderkant luchtdoorlatend maken door een metalen raster als bodemplaat te nemen en de bodemoppervlakte een aardig stukje groter te maken dan de laptop.

Je zou de onderplaat ook kunnen voorzien van een rails zodat je de laptop gemakkelijk naar je toetrekt als een la.

Ik zou ook niet teveel rekenen op een 'stilte-effect' door de houten behuizing. De zijkanten werken mogelijk als een klankkast en reflector.
Even iets anders? Wat voor MacBook heb je?

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:10
mcdronkz schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 02:19:
Met een AirPort Express kan je je speakers en printer wireless aansluiten (via wifi). Wireless muziek werkt alleen wel via iTunes, muziek van youtube e.d komt gewoon uit de macbook speakers dan.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik vind dit ding wel aardig om kabels en een hubje netjes weg te werken.

Kwa warmte, ik zou gewoon beginnen, evt maak je de onderkant en een of twee zijden van je MacBookhouder uit één plaat alu voor warmteafvoer. Is dat niet goed genoeg kun je altijd nog gaten zagen of een grote, langzaam draaiende fan installeren.

Zoef

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:23
Als je de machine in sleep houd kan je dmv de BT muis en tobo de machine gewoon wekken hoor

A Soldiers manual and a pair of boots.

• mcdronkz
Arosf schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:02:
[...]

Even iets anders? Wat voor MacBook heb je?
De meest simpele versie geloof ik, late 2008 in elk geval. Unibody dus.
Zpottr schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:12:
Ik vind dit ding wel aardig om kabels en een hubje netjes weg te werken.

Kwa warmte, ik zou gewoon beginnen, evt maak je de onderkant en een of twee zijden van je MacBookhouder uit één plaat alu voor warmteafvoer. Is dat niet goed genoeg kun je altijd nog gaten zagen of een grote, langzaam draaiende fan installeren.
Howdy, dat ding ziet er inderdaad verdomd handig uit!

En inderdaad, ik zie wel hoe het loopt met die warmteafvoer. Desnoods hangen we er inderdaad een Papst 120mm fan in of iets in die trant, dat hoor je ook niet en zorgt ervoor dat het spul lekker koel blijft.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:23
Warmte stijgt. Dus als je voorkant bovenin dicht gooit. en aan de achterkant maak je het aan de bovenkant open dan wordt de warme lucht weggetrokken.

code:
1
2
3
4
5
6
=====================
|           >>>>>>>>>                     
|           >>>>>>>>>
           ^^       |
           ^^       |
=====================

[ Voor 5% gewijzigd door To_Tall op 18-03-2009 13:36 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Ik vind het een leuk idee, en ik heb sinds dat ik zelf een imac heb, ook een zo clean mogelijk bureau :D
en als je kijkt naar andere mensen hun bureau dan zie je ook leuke dingen,
er zijn er die ook alles onder hun blad hangen, inclussief externe geluidskaarten enzo...
maar in de 'het grote show je apple computer topic' zie je geregeld ook wel erg leuke set-ups voorbij komen.
ik herinner mij bevoorbeeld dat er mensen waren die een stand zelf gemaakt hadden zodat de macbook vertikaal komt te staan. Ik vind de foto's niet meteen terug maar heb wel nog deze site gevonden waar enkele modellen instaan http://www.macworld.com/a.../2007/09/grandstands.html

ik meen me te herinneren dat ik je gebruikersnaam herken van op brommerforum, met een zelfbouw shopper project? en met de kevers natuurlijk
dus ik kan me wel voorstellen dat je evengoed zo een mooie stand in mekaar kan klussen. en dan staat ook alles uit de weg (eventueel achter het scherm) maar ik vind het, ook al is super clean erg mooi, zonde van een mooie apple te verstoppen :P

edit: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30074989

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 22:13 ]

• shytah
mcdronkz schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:25:
[...]

De meest simpele versie geloof ik, late 2008 in elk geval. Unibody dus.

[...]
Welke redenen zijn er voor je om te kiezen voor de Eizo HD2441W? Niet dat ik je keuze ter discussie wil stellen, ben alleen benieuwd.

[ Voor 13% gewijzigd door shytah op 18-03-2009 22:09 ]

• mcdronkz
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:39:
Ik vind het een leuk idee, en ik heb sinds dat ik zelf een imac heb, ook een zo clean mogelijk bureau :D
en als je kijkt naar andere mensen hun bureau dan zie je ook leuke dingen,
er zijn er die ook alles onder hun blad hangen, inclussief externe geluidskaarten enzo...
maar in de 'het grote show je apple computer topic' zie je geregeld ook wel erg leuke set-ups voorbij komen.
ik herinner mij bevoorbeeld dat er mensen waren die een stand zelf gemaakt hadden zodat de macbook vertikaal komt te staan. Ik vind de foto's niet meteen terug maar heb wel nog deze site gevonden waar enkele modellen instaan http://www.macworld.com/a.../2007/09/grandstands.html

ik meen me te herinneren dat ik je gebruikersnaam herken van op brommerforum, met een zelfbouw shopper project? en met de kevers natuurlijk
dus ik kan me wel voorstellen dat je evengoed zo een mooie stand in mekaar kan klussen. en dan staat ook alles uit de weg (eventueel achter het scherm) maar ik vind het, ook al is super clean erg mooi, zonde van een mooie apple te verstoppen :P

edit: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30074989
Hey, ja, inderdaad van brommerforum. Ben jij de Belg die een viertakt Aprilia AF1 gebouwd heeft? Ontzettend goed project was dat.

Aan een verticale stand heb ik inderdaad ook zitten denken, maar dan kan ik net zo goed alles verstoppen. Ach, ik moet nog bij wat meer opties stilstaan, misschien kom ik morgen wel met een veel beter plan. Maar ik denk tot nogtoe wel dat ik dit ga uitvoeren.
Arosf schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:08:
[...]

Welke redenen zijn er voor je om te kiezen voor de Eizo HD2441W? Niet dat ik je keuze ter discussie wil stellen, ben alleen benieuwd.
Sinds ik wat serieuzer met fotografie bezig ben en voor een autoblad werk hecht ik veel waarde aan een goed scherm. Ik heb nu alleen nog m'n MacBook TN scherm en heb gisteren de oude Eizo CRT's naar het oud vuil gebracht. Omdat ik voor m'n werk het liefst de bewerkingen zelf uitvoer (dan heb ik meer invloed op hetgeen gepubliceerd wordt) is het van belang dat ik een scherm heb dat kleurecht is, fatsoenlijk gekalibreerd kan worden en de hoogste kwaliteit moet laten zien.

Nou kan ik wel een 24" coloredge gaan kopen maar dat is me iets te gortig, de HD2441W is ook geschikt voor multimediaal gebruik, entertainment etc, dingen waar ik 'm ook voor ga gebruiken. 't Is een echte allrounder maar dan wel met de kleurgetrouwheid en de kwaliteit die je van Eizo kunt verwachten. Ik heb ook aan een ACD zitten denken, maar die viel af omdat 'ie glossy is.

• shytah
mcdronkz schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 01:30:

Sinds ik wat serieuzer met fotografie bezig ben en voor een autoblad werk hecht ik veel waarde aan een goed scherm. Ik heb nu alleen nog m'n MacBook TN scherm en heb gisteren de oude Eizo CRT's naar het oud vuil gebracht. Omdat ik voor m'n werk het liefst de bewerkingen zelf uitvoer (dan heb ik meer invloed op hetgeen gepubliceerd wordt) is het van belang dat ik een scherm heb dat kleurecht is, fatsoenlijk gekalibreerd kan worden en de hoogste kwaliteit moet laten zien.

Nou kan ik wel een 24" coloredge gaan kopen maar dat is me iets te gortig, de HD2441W is ook geschikt voor multimediaal gebruik, entertainment etc, dingen waar ik 'm ook voor ga gebruiken. 't Is een echte allrounder maar dan wel met de kleurgetrouwheid en de kwaliteit die je van Eizo kunt verwachten. Ik heb ook aan een ACD zitten denken, maar die viel af omdat 'ie glossy is.
Ja, het is inderdaad jammer dat de Apple Led Cinema glossy is, vooral ook omdat het zo'n mooie combinatie is met de MacBooks. Dan snap ik je keuze wel. :)

Verwijderd

Jep dat ben ik :D bedankt voor het compliment!
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3278 hier staan enkele foto's, de bedoeling is ook dat het verhaal weer wat uitgewerkt wordt op mijn eigen site www.sampers.be maar tijd is niet altijd even gemakkelijk te vinden :D

Ik heb gisteren denk ik nog je bureau gezien in het grote show je apple topic, met een autostoel onder en die grote CRT's nog op? die heeft geloof ik alu (kleurige?) poten. Dan kan je mss overwegen om dat onderstel ook in alu te maken, met vertikale bussen ofzo, dat ziet er dan moderner uit, past beter bij de macbook en beter bij je poten van je tafel :P ook is het denk ik beter voor de warmte geleiding.

waar ik ook nog aan dacht is een docking station, voor de mac hebben ze die niet zo uitgebreid als voor buisness dell of lenovo's, maar je vind er zoals hier http://www.bookendzdocks....e_13_Unibody_MacBook.html
maar zo iets valt misschien ook zelf te maken?

of een soort schuif waar de macbook inligt, zodat je hem naar voor kan trekken om hem er gemakkelijk uit te halen?

• mcdronkz
M'n bureau heeft zwarte poten:

Afbeeldingslocatie: http://mcdronkz.projectsource.nl/pics/macbook.jpg

Het hele bureau is nu trouwens leeg, echt een verademing.

Ik zit er wel over te denken om het blad strak wit te schilderen, zodat het echt de meest steriele uitstraling ooit krijgt (jammer van de rest van de troep die in m'n kamer staat :D).

Ik zou eventueel een stalen frame kunnen maken en daar dan houten planken tussen bevestigen, maar misschien dat ik het gewoon helemaal van hout maak, moet ik effe over nadenken.

Docking station is mooi zeg! Wist helemaal niet dat die al bestonden (voor MacBooks dan hè..)

Verwijderd

Mischien ook leuk om je scherm op te hangen? Heb zelf een screenmate C, en merk dat het erg handig is om je toetsenbord onder je beeldscherm te kunnen schuiven als je even met wat papieren in de weer gaat.

(en je beeldscherm is ineens op de juiste hoogte/diepte in te stellen.)

(oftoppic: is het niet wat laag? z'on kever voorstoel als bureaustoel?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 15:24 ]

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De vorige generatie Bluetooth toetsenborden van Apple waren wel fullsized. Kun je vast wel op tweedehands vinden (zag al een setje op marktplaats). Die tikt een stuk minder lekker dan het recente platte keyboard van Apple (maakt ook best wel veel geluid bij het tikken), maar is iig fullsized.

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 02:11
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:55:
waar ik ook nog aan dacht is een docking station, voor de mac hebben ze die niet zo uitgebreid als voor buisness dell of lenovo's, maar je vind er zoals hier http://www.bookendzdocks....e_13_Unibody_MacBook.html
maar zo iets valt misschien ook zelf te maken?
Docking station lijkt mij wel handig, maar je mist hiermee zo te zien wel je optische in/out.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 15:06
Nog een puntje wat misschien makkelijk is. Ik heb een Logitech bluetooth muis bij mijn MacBook en ik moet zeggen dat die niet echt goed presteert op het moment dat mijn MBP ook maar enigzins ergens onder ligt of te dicht bij mijn monitor ligt.

Ik zou eerst dus even testen of dat wel gaat werken als je je macbook ergens onder propt.

Verder heb ik met mijn MBP ook last van het "heel hard gaan blazen" effect als ik m dichtklap als ik aan het werk ben. Hij zit standaard vast aan een 26" IIyama LCD.

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 02:11
sorted.bits schreef op zondag 22 maart 2009 @ 08:39:
Verder heb ik met mijn MBP ook last van het "heel hard gaan blazen" effect als ik m dichtklap als ik aan het werk ben. Hij zit standaard vast aan een 26" IIyama LCD.
Hangt er natuurlijk wel vanaf watvoor werk je doet. Ik heb een MBP late 2008, als ik gewoon met tekst verwerking, internetten en dergelijke bezig ben, is hij zo stil als het maar kan.

Verwijderd

Oscar the Grouch schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:43:
[...]

ik heb sinds gister gemerkt dat mijn macbook warmer wordt wanneer ik een 720p film bekijk en hij dichtgeklapt is. Na ongeveer tien minuten gaat de fan draaien en ga ik hem horen. Wanneer ik hem vervolgens open zet, draait de fan niet zo hard en hoor ik hem niet meer.

Verwijderd

nog verticale stands voor macbook
http://deskstandz.com/cat...OHfq8PavZkCFUoB4wodLTKQMQ

Afbeeldingslocatie: http://deskstandz.com/product-images/macbook-airflow.jpg

is goedkoper, en ook gemakkelijker zelf te maken.

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06-2025
sorted.bits schreef op zondag 22 maart 2009 @ 08:39:
Nog een puntje wat misschien makkelijk is. Ik heb een Logitech bluetooth muis bij mijn MacBook en ik moet zeggen dat die niet echt goed presteert op het moment dat mijn MBP ook maar enigzins ergens onder ligt of te dicht bij mijn monitor ligt.

Ik zou eerst dus even testen of dat wel gaat werken als je je macbook ergens onder propt.

offtopic:
Is dat een Logitech v470? Daar heb ik ook problemen zodra ik de macbook dicht onder mij bureau leg. Hierdoor heb ik mijn aanpassingen aan het bureau en werkplek weer voor een gedeelte ongedaan moeten maken om er weer normaal me te kunnen werken. Ook als de macbook boven op me bureau ligt stottert de muis wel eens.

ontopic:
Persoonlijk denk ik dat het voor de warmte afvoer en het aanslaan van de fan wel meevalt. Als ik met mijn macbook (april 2008) dicht een 720p film kijk slaat de fan niet aan. Moet eerlijk zeggen dat hij bijna nooit echt harder gaat blazen/draaien. Waar ik wel naar zou kijken is hoe vaak je met je macbook aan de wandel gaat, want het aansluiten en loskoppelen van de verschillende kabels kan een kriem zijn als je er niet goed bij kunt.

• mcdronkz
Ik had trouwens nog een ander idee. Voor 130 pond koop je de hele top case van een MacBook, inclusief het multitouchpad. Heeft iemand enig idee via wat voor interface dit werkt en of je dit extern zou kunnen aansluiten aan een MacBook via USB of iets dergelijks ? Misschien werkt het wel gewoon via een interne USB kabel.

Zou tof zijn, dan ga ik zo'n ding zeker in m'n tafel inbouwen.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

mcdronkz schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:35:
Ik had trouwens nog een ander idee. Voor 130 pond koop je de hele top case van een MacBook, inclusief het multitouchpad. Heeft iemand enig idee via wat voor interface dit werkt en of je dit extern zou kunnen aansluiten aan een MacBook via USB of iets dergelijks ? Misschien werkt het wel gewoon via een interne USB kabel.

Zou tof zijn, dan ga ik zo'n ding zeker in m'n tafel inbouwen.
Gaaf idee... zie http://www.ifixit.com/Gui...Core-Duo-Upper-Case/283/4 voor foto's. Er komen van die ribbon cables aan, geen idee of dit uiteindelijk gewoon USB is of iets anders. In het eerste geval heb je een goede kans dat je het werkend krijgt, in het tweede geval niet.

Zoef

• mcdronkz
Hier valt wel wat informatie uit te halen denk ik:

http://www.thebookyard.co...=116_115&products_id=3586

http://www.thebookyard.co...=116_115&products_id=3561

Het gaat me uiteraard om het touchpad van de unibody.
This is the Top Case Flex Cable with integral USB controller that attaches the trackpad to the logic board on the 13" Unibody Macbook.
Betekend dat nou dat het uiteindelijk via USB aan te sluiten zou moeten zijn ?

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

mcdronkz schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:07:
Hier valt wel wat informatie uit te halen denk ik:

http://www.thebookyard.co...=116_115&products_id=3586

http://www.thebookyard.co...=116_115&products_id=3561

Het gaat me uiteraard om het touchpad van de unibody.

[...]

Betekend dat nou dat het uiteindelijk via USB aan te sluiten zou moeten zijn ?
Dat zit er dik in... maar je zult er wel achter moeten komen welke pin wat is.

Dan zelf een connector met de juiste pitch en twee (?) USB-poortjes op een printje solderen. En bidden dat de MacBook het pikt dat ie plots twee trackpads ziet :)

Zoef

Verwijderd

wow, das idd een cool idee! zou ik eigenlijk ook best willen voor aan mijn imac te hangen!
maar ik zou dat dan wel liever als een soort tablet hebben die naast het toetsenbord kan liggen, en dan eventueel ook over het numeriek gedeelte van toetsenbord kan leggen/schuiven,

dan kan je het eventueel ook meenemen als je er ergens mee wil gaan opscheppen :P
Maar is het nodig dat het juist die touchpad is, of gewoon door zijn grote dat je dat wilt?
want ik dacht dat andere (oudere) touchpads ook dezelfde functionaliteiten konden hebben?

• mcdronkz
De grootte staat me inderdaad erg aan. M'n broertje heeft een oud model MacBook Pro Aluminium, z'n touchpad is een stuk kleiner en dat merk je echt wel als je er mee werkt.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:53:
wow, das idd een cool idee! zou ik eigenlijk ook best willen voor aan mijn imac te hangen!
maar ik zou dat dan wel liever als een soort tablet hebben die naast het toetsenbord kan liggen, en dan eventueel ook over het numeriek gedeelte van toetsenbord kan leggen/schuiven,

dan kan je het eventueel ook meenemen als je er ergens mee wil gaan opscheppen :P
Maar is het nodig dat het juist die touchpad is, of gewoon door zijn grote dat je dat wilt?
want ik dacht dat andere (oudere) touchpads ook dezelfde functionaliteiten konden hebben?
Oudere touchpads hebben alleen 2-finger scroll en right-click; de andere gestures zijn alleen op de nieuwe touchpads beschikbaar.

Zoef

Verwijderd

Mij lijkt vooral ook de grootte van het touchpad ook het interessantst, maar het kan ook anders indien gewenst
http://www.engadget.com/2...cked-into-older-macbooks/

en dit lijkt me ook wel erg tof
http://www.amazon.com/Fin...Gesture-Pad/dp/B00013MVT4
Afbeeldingslocatie: http://home.arcor.de/David-Peters/iGesture-Pad.jpg

Verwijderd

Kun je dan niet vele beter een tablet nemen is veel groter en heb je ook een goede pen bij, te minste als je wacom neemt netuurlijk ;)

Verwijderd

als je hier de informatie bij de link leest, en vooral ook de review, dan zie je dat je met deze touchpad je ook bepaalde functies kan doen, met een aantal bewegingen, en je kan ze ook zelf aanpassen en mappen, en dan kom je daarmee misschien het dichtst in de buurt zonder een echte touchpad van een macbook (pro) 09.
Je kan dus ook nog meer combinaties hebben,

en een tablet is dan weer voor tekenen bedoeld, en aangezien dat de TS aan photobewerking doet kan dat eventueel ook wel van pas komen, maar dat is toch weer een heel andere manier van werken.
ik vind dat persoonlijk enkel leuk om echt mee te tekenen of aanpassen van afbeeldingen, en dus niet om ook mee te navigeren en of verschillende tools te gebruiken.

er staat overigens geen prijs bij, en heb het voorlopig nergens anders nog niet tegengekomen. dus ik ben wel benieuwd hoe het zit. het is zeker wel groot voor een touchpad te zijn.

edit: helaas http://www.cs-software.co...ks/fingerworks_order.html
kost toch nog redelijk wat, en het bedrijf werd opgekocht en er worden voorlopig geen gemaakt volgens deze site. en hoe meer dat ik lees, hoe meer ik denk dat apple het overgekocht heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 15:07 ]

Pagina: 1