Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik ben Mart Heijnen, 17 jaar zit in het eerste leerjaar ICT beheer niv 4 MBO
Heb nieuwe onderdelen besteld, maar niet alles loopt zoals ik het wil.
wilt iemand misschien even helpen?
ik heb een mobo en voeding besteld, en een vidkaart
alles werkt behalve mobo, teruggetuuurd, was idd defect, toen een nieuwe opgestuurd gekregen..

ik heb dus nu na het terugsturen naar alternate een nieuwe binnengekregen
alles aangesloten.
zet hem aan, en ja hoor....
geen POST (power on self test) piepje, waardoor ik dus geen beeld krijg
het mobo die dus weer niet werkt is een Foxconn p43a
het mobo die dus wel werkt is een foxconn 945gz7mc-ks2h

iemand enig idee wat er mis is?
mss me hardware niet compatible met de rest, hieronder mijn hardware

2gb DDR2 OCZ 800MHZ ram
INTEL Pentium D 945 processor
Foxconn P43A mobo
ASUS HD3850X2 PCIE 2.0
OCZ modxtreme voeding 500 WATT
Wintv PVR 100 TV kaart PCI
HELP ME!!!!!!!
dit zou toch moeten passen bij elkaar.
maarja, zelfs na een 2e nieuw mobo nogsteeds nie werkend.
dus waarschijnlijk mobo niet compatible met een ander onderdeel in me pc.
ALLES IS 100% goed aangesllote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hallo Mart, heb je deze troubleshooter doorgenomen?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Als ik jouw verhaal lees, heeft geen enkel moederbord gewerkt. Kan het zijn dat jouw systeem niet goed geaard is? Leg alles eens op een tafel / rubberen mat en sluit dan alleen de mobo / cpu / voeding + monitor aan en kijk eens 'ie' dan wel doet.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-07 11:56

Dani86

AeroGeek

Je geeft zelf je antwoord al. Als het tot twee keer toe niet werkt met hetzelfde model moederbord, en met een moederbord met een oudere chipset wel.

De 945 is speciaal gemaakt voor de oude Pentium D, maar een P43 zou wel moeten werken. De enige S775 CPU's die niet werken met de P43 zijn de oude celerons (met 533FSB) geloof ik.

Probeer eens ander geheugen. En als het kan een andere CPU.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagosch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 14:54
Heb je de mogelijkheid om de verschillende onderdelen lost te testen? Hierbij denk ik aan de minimale componenten, dus processor, geheugen en videokaart.

Wat je ook kunt proberen is het systeem te starten zonder de kast, dus op een stuk karton (niet elektrisch geleidend igg).

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:54

Thandor

SilverStreak

Zie Foxconn - P43A-S waar het volgende staat:
Support Intel® Core™ 2 multi-core and 45nm processors
Supports LGA 775 for Intel® Core™2 Extreme, Core™2 Quad ,Core™2 Duo, Pentium® Dual-Core, Celeron® processors. It's the ideal engine for highly threaded entertainment applications and highly productive multitasking.
Daar zie ik nergens de oude Pentium 4 en Pentium D processoren staan. Die gaan dus waarschijnlijk simpelweg niet meer werken :).

Dit was overigens iets wat je prima zelf op kon zoeken hé? ;) Altijd specs nakijken!

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het moederbord Foxconn P43a support alleen deze CPU's:
Intel® Core™2 Quad, Core™2 Extreme, Core™2 Duo, Pentium® Dual-Core, Pentium® Dual-Core processors, Socket T (LGA775)
/laaaaat :P

Foxconn 945GZ7MC-KS2H:
Intel® Core™2 Duo(supports E4xxx), Pentium® D, Pentium® 4 and Celeron® D processors, Socket T (LGA775)

[ Voor 29% gewijzigd door Outerspace op 18-03-2009 11:03 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad het probleem van de processor.

Kijk voortaan even duidelijk door welke processoren worden ondersteund door je moederboard. Dit is vaak vrij beperkt. Dat iets past hoeft niet meteen te betekenen dat het werkt.

Heb je geen docenten die je hiermee kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Thandor schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:59:
Zie Foxconn - P43A-S waar het volgende staat:
[...]
Daar zie ik nergens de oude Pentium 4 en Pentium D processoren staan. Die gaan dus waarschijnlijk simpelweg niet meer werken :).

Dit was overigens iets wat je prima zelf op kon zoeken hé? ;) Altijd specs nakijken!
Zie ik iets over het hoofd of staat er gewoon Pentium Dual-Core? Dat is dan toch de Pentium-D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:28:
[...]

Zie ik iets over het hoofd of staat er gewoon Pentium Dual-Core? Dat is dan toch de Pentium-D?
Nee, Pentium D is wat anders dan Pentium Dual Core. Het laatste is onderdeel van Intel Core, alleen zijn het gewoon gecastreerde Core 2 Duo's. Omdat ze lager in de markt gepositioneerd zijn heten ze nog steeds Pentium. Dus daar wordt de Intel E2xxx lijn mee bedoeld. Zo heet de E1xxx lijn bijvoorbeeld nog Celeron, terwijl ze anders zijn dan de "eigenlijke" Intel Celeron processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:33:
[...]

Nee, Pentium D is wat anders dan Pentium Dual Core. Het laatste is onderdeel van Intel Core, alleen zijn het gewoon gecastreerde Core 2 Duo's. Omdat ze lager in de markt gepositioneerd zijn heten ze nog steeds Pentium. Dus daar wordt de Intel E2xxx lijn mee bedoeld. Zo heet de E1xxx lijn bijvoorbeeld nog Celeron, terwijl ze anders zijn dan de "eigenlijke" Intel Celeron processors.
Ah, weer wat geleerd! Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pentium D is gewoon twee Prescott (D 8xx) of Cedar Mill (D 9xx) cores op één So775 module aan elkaar geplakt. Daarom zijn het ook zulke ranzige heethoofden, dat zijn uitgerekend de twee heetste single-core ontwerpen van Intel die dan gecombineerd worden.

Daar heb je gelijk ook te pakken waarom nieuwe moederborden ze niet zullen supporten. Ze slurpen teveel Ampere op een te hoge voltage. Nieuwere So775 CPUs met vergelijkbare TDP (zoals de snelste Q9xxx quadcores) trekken minstens evenveel Ampere, maar doen dat op lagere voltage. Het zou een andere, zwaardere en duurdere VRM eisen om beide types te ondersteunen. Dus laten ze support voor EOL Netburst-based dualcores weg.

Snap sowieso niet waarom je anno 2009 een D 9xx dualcore neemt - ze presteren slechter dan een Pentium Dual Core van vergelijkbare prijs op de helft van de kloksnelheid en op een kwart van het verbruik :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Titelchange 'heb hulp nodig' --> 'Foxconn p43a werkt niet met Intel Pentium D 945'
Pagina: 1