Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merrlin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 15:25
Ik heb een Microsoft 500 wired toetsenbord. Dit toetsenbord heeft een ps2 stekker. Op deze stekker heb ik een ps2 to usb converter aangesloten. Wanneer ik nu de usb stekker in een pc (meerdere getest) steek, lichten de leds op het toetsenbord even kort op. Er is dus sprake van connectie. Vervolgens werkt het toetsenbord niet meer. Windows ziet het toetsenbord als een 'unknown device'

Installatie van de drivers biedt geen oplossing. Deze lijken alleen bedoeld om de extra toetsen aan te sturen.

Wanneer ik de converter verwijder en de ps2 stekker op een pc aansluit werkt alles naar behoren. Het lijkt dus een probleem tussen het ps2 en usb deel te zijn.

Alle geteste systemen draaien op Windows XP. In de bios staat geen melding over legacy usb devices of usb keyboards, daar valt dus niets aan te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/1/3/9/139033/img/1/G.jpg
De bewuste converter

[ Voor 13% gewijzigd door merrlin op 18-03-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:21
volgens mij werken deze convertors alleen als het toetsenbord het ook ondersteunt.
dus als dit toetsenbord niet standaard met deze convertor word geleverd zal deze niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
martijn- schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:44:
volgens mij werken deze convertors alleen als het toetsenbord het ook ondersteunt.
dus als dit toetsenbord niet standaard met deze convertor word geleverd zal deze niet werken.
Dit is vrijwel zeker het geval. Echter is er ook nog een 'kleine' mogelijkheid dat de BIOS momenteel een USB1.1 of USB2.0 handshake uit probeert terwijl het keyboard in kwestie slechts USB1.0 ondersteund en 'van slag' raakt. Je kunt dit i BIOSsen vaak instellen via "USB-legacy mode" oid.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S