Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:13
Ik heb een probleem met mijn externe HD. Hij wordt niet meer herkend door XP. De schijf is 2 maanden oud!

De schijf staat in mijn Device Manager als 'USB Device'. Op een andere computer wordt hij ook niet herkend.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

heb je dat ook als je de harddisk op een andere usb poort (op de zelfde computer) aansluit ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 21:55
Staat de hardeschijf wel nog in diskmanagement? Kun je de hardeschijf uit de behuizing halen en intern aansluiten? Wordt deze wel nog herkend door disk fitness test programma's of data recovery programma's?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je misschien op de eerste vrije schijfletter een netwerkmapping?

XP heeft nog wel eens de nukken dat hij externe schijven/usbsticks achter een netwerkmapping zet, waardoor hij dus niet zichtbaar is.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
BGB4rn schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:38:
heb je dat ook als je de harddisk op een andere usb poort (op de zelfde computer) aansluit ?
Ja.
asfaloth_arwen schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:39:
Staat de hardeschijf wel nog in diskmanagement? Kun je de hardeschijf uit de behuizing halen en intern aansluiten? Wordt deze wel nog herkend door disk fitness test programma's of data recovery programma's?
Neem hij staat niet in diskmanagement. Ik neem aan dat ikd e schijf uit de behuizing kan halen. Disk fitness programma van WD zelf ziet hem niet. Data recovery programma's heb ik niet.
Magic schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:43:
Heb je misschien op de eerste vrije schijfletter een netwerkmapping?

XP heeft nog wel eens de nukken dat hij externe schijven/usbsticks achter een netwerkmapping zet, waardoor hij dus niet zichtbaar is.
Ik heb 0 netwerkmappings.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik heb de schijf uit de behuizign gehaald. geen garantie meer maarja, mijnf oto's zijn belangrijker.

Ik heb hem met een Emergency Repair Disk ge-chkdsk-t. Hierna gewoon geboot met de schijf als 2de schijf en nu werkt hij weer :)

Hoe weet ik nu dat ik binnenkort niet weer een crash heb?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
*bump*

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Dat zou ik niet weten, ik zou zowiezo al je data veilig stellen nu het nog kan, en dan evt. gaan kijken voor een andere schijf. Dan weet je zeker dat er verder niks meer kan gebeuren

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
Hoi

Ik heb een externe USB harddisk door een stekker verbinding "RONDE MINIDIN" stroom stekker heeft de harddisk op de stroom aansluiting staan te stuiteren.

Door tijd gebrek en aan goede recovery software is het mij nog niet gelukt om de data te redden.

Had eerst geprobeerd met een iets oudere versie van easy recovery. Het resultaat was bedroevend, MP3 bestanden kregen allemaal een file nummer, Vaak werden 2 bestanden aan elkaar geplakt.

Software, programma's waren corrupt beschadigt kon niet meer geinstaleerd worden.

Kortom de hele recovery maar geannuleerd.

Wat is nu het beste programma om mijn externe USB harddisk te redden. Op deze harddisk staan vooral films en muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is niet de bedoeling een topic te kicken met een vraag die totaal offtopic is, en daarnaast ook nog eens in de FAQ staat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.