Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:28

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Ik werd een week geleden gebeld door Vodafone, dat mijn abonnement binnenkort verloopt. Ze boden mij aan om het abonnement te verlengen. Ik heb een "22,50" abonnement met 150 belminuten. Dit kostte mij afgelopen jaar dus 22,50 Euro per maand en ze boden mij een verlenging van 2 jaar aan voor 10 Euro per maand. Interessant, maar ik wilde even verder kijken dus ik heb de pushende verkoopster gezegd dat ik nog geen interesse heb, zij belt me over een week terug (werkt zeker op commissiebasis ofzo).

Ik heb een beetje rondgekeken en hetzelfde abonnement staat dus voor 11,25 op de Vodafone website. het was dus wel een aanbieding van de verkoopster aan de telefoon maar niet superveel. Kijk ik nu bij Typhone, bij de SIM-only aanbiedingen van Vodafone (link), dan zie ik dat zij 250 minuten aanbieden voor 7,95 per maand.

Waar komt dit verschil vandaan? Is dat alleen bij nieuwe abonnementen om nieuwe klanten te werven? Ik kan toch gewoon mijn oude contract opzeggen (met een belachelijke opzegtermijn van 3 maanden, maar okee) en dan een nieuw contract afsluiten met nummerbehoud? Hoogstens zit ik een dag of 2 zonder foon, maar dat scheelt wel aardig in de kosten...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GSM → TP

Het is wel vaker zo dat nieuwe klanten betere aanbiedingen krijgen. Het is blijkbaar gunstiger om nieuwe klanten te werven dan bestaande klanten te houden.

Verwijderd

De link naar de website van Vodafone komt uit op een Basis Sim only abonnement. De link naar Typhone betreft een Scherp Sim Only abonnement. Bij het laatstgenoemde abonnement worden de gesprekken per minuut berekend. Belangrijk dus om de voorwaarden van beide abonnementen even naast elkaar te leggen voor je beslist.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:13
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:30:
De link naar de website van Vodafone komt uit op een Basis Sim only abonnement. De link naar Typhone betreft een Scherp Sim Only abonnement. Bij het laatstgenoemde abonnement worden de gesprekken per minuut berekend. Belangrijk dus om de voorwaarden van beide abonnementen even naast elkaar te leggen voor je beslist.
'Scherp' heeft nog wel andere eigenschappen:
- geen blox
- helpdesk bellen kost geld
- meer (ongevraagde) reclame)

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:28

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Ik zie het verschil inderdaad... Weet iemand toevallig hoeveel ongevraagde reclame je krijgt bij een scherp-abo?? Waar moet ik aan denken? Een sms per dag/week/maand??

Een beetje gespammed worden vind ik niet erg, als ik daarmee kan besparen maar er is een grens uiteraard :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:41
almightyarjen schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:02:
Ik zie het verschil inderdaad... Weet iemand toevallig hoeveel ongevraagde reclame je krijgt bij een scherp-abo?? Waar moet ik aan denken? Een sms per dag/week/maand??

Een beetje gespammed worden vind ik niet erg, als ik daarmee kan besparen maar er is een grens uiteraard :D
Mijn vriendin heeft nu een maand of 5 een Vodafone Scherp abonnement en zij heeft tot nu toe geen reclame sms ontvangen. Nu weet ik natuurlijk niet hoe dat bij anderen is, maar denk dat ze die mogelijkheid gewoon openhouden, zodat wanneer ze er echt mee willen starten, de voorwaarden er al aan voldoen en mensen niet zomaar hun abonnement kunnen opzeggen.

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:54
Fresh T. schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:24:
[...]

Mijn vriendin heeft nu een maand of 5 een Vodafone Scherp abonnement en zij heeft tot nu toe geen reclame sms ontvangen. Nu weet ik natuurlijk niet hoe dat bij anderen is, maar denk dat ze die mogelijkheid gewoon openhouden, zodat wanneer ze er echt mee willen starten, de voorwaarden er al aan voldoen en mensen niet zomaar hun abonnement kunnen opzeggen.
Hetzelfde geldt voor mijn vriendin, ook nog nooit reclame gehad (het kan natuurlijk liggen aan het 'vriendin zijn van'.... :)
Pagina: 1