Toon posts:

Hulp gevraagd bij installatie Home-media

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zeer binnenkort verhuizen en ben nu bezig met het uitzoeken van een idee voor mijn home-media. Ik zal even uitleggen wat ik wil:

In mijn huis krijg ik straks ongeveer 4 tv's (lcd). Wat ik wil kunnen is deze tv's (het beeld, zowel films als zenders) aansturen via één centrale pc. Verder moet het ook mogelijk zijn om wanneer ik bijvoorbeeld beneden een film of programma aan het bekijken ben dat ik die kan pauzeren en boven verder kan kijken.

Ik stelde mij dit als volgt voor:

Het tv-signaal (nu nog coax) gaat rechtstreeks naar de pc. Vanuit daar wordt deze verdeeld naar de 4 tv's. Er lopen dus 4 coax-kabels naar alle tv's.

De pc doet dus dienst als harddisc recorder (voor de pauze functie). Verder moet het ook mogelijk zijn om films die op de pc staan te bekijken.

Doel is dus het maken van een harddiscrecorder (de pc) waarop alle tv's aangesloten zijn én los van elkaar kunnen werken.

Waarschijnlijk zal ik dus ook 4 afstandbedieningen moeten kopen die de pc kunnen bedienen.

Ik hoop dat er iemand is die begrijpt wat ik bedoel en die mij hiermee kan helpen. Zoiets moet toch mogelijk zijn tegenwoordig :-).

Wie helpt me?

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Als het geen bezwaar is om naast de TVs ook een PC te plaatsen, dan kan MythTV volgens mij helemaal wat jij wil. Zelf gebruik ik dit met een PC op zolder waar de coax aansluiting naar de schotel uitkomen. Verder loopt er Cat5 bekabeling door het huis en heeft de TV in de woonkamer een diskless PC welke over het netwerk boot en de media (inclusief TV opnames) van de PC op zolder afspeelt. Zelf heb ik maar een TV, maar dit idee is uit te breiden naar meerdere PCs.

MythTV is niet de enige die zoiets kan. Een beetje zoeken biedt je nog veel meer opties; allemaal met hun eigen voors en tegens / sterke en zwakke punten.

[ Voor 13% gewijzigd door tsjoender op 18-03-2009 09:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:10:
In mijn huis krijg ik straks ongeveer 4 tv's (lcd). Wat ik wil kunnen is deze tv's (het beeld, zowel films als zenders) aansturen via één centrale pc. Verder moet het ook mogelijk zijn om wanneer ik bijvoorbeeld beneden een film of programma aan het bekijken ben dat ik die kan pauzeren en boven verder kan kijken.

k stelde mij dit als volgt voor:

Het tv-signaal (nu nog coax) gaat rechtstreeks naar de pc. Vanuit daar wordt deze verdeeld naar de 4 tv's. Er lopen dus 4 coax-kabels naar alle tv's.
Worden die Coaxjes gesplit? Zo ja dan is het inderdaad mogelijk anders moet je een oplossing zoeken met meerdere graka's die de desktop clonen, maar ja dat word een kostbaar iets want dan heb je weer tv's nodig met vga of dvi aansluiting of je stapt geheel over op hdmi.
De pc doet dus dienst als harddisc recorder (voor de pauze functie). Verder moet het ook mogelijk zijn om films die op de pc staan te bekijken.

Doel is dus het maken van een harddiscrecorder (de pc) waarop alle tv's aangesloten zijn én los van elkaar kunnen werken.
er komt dus per tv een los "pc kanaal"?
Waarschijnlijk zal ik dus ook 4 afstandbedieningen moeten kopen die de pc kunnen bedienen.
Gebruik dan op zijn minst een bluetooth afstandsbediening die een beetje goed bereik heeft dan kan je over al je zappa gebruiken zonder extra boxjes (en je tv zappa's in je bluetooth zappa programeren)
Ik hoop dat er iemand is die begrijpt wat ik bedoel en die mij hiermee kan helpen. Zoiets moet toch mogelijk zijn tegenwoordig :-).

Wie helpt me?
Goeie vraag. Ik ben benieuwd.