Digitale tv, HD ready tv, dan een standaard of HD Decoder

Pagina: 1
Acties:

• rmfloris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11-2024

rmfloris

Kowalski: Kaboeeem??

Topicstarter
Ik wil overgaan op digitale TV van Ziggo.

Nu heb ik thuis een HD-ready tv (woonkamer) en een 'oude' tv (slaapkamer) staan. Ik twijfel nu of ik welke decoder (HD of standaard) ik moet aanschaffen of toch bij het basis pakket van ziggo moet blijven.

Mijn vraag is of een HD decoder veel toegevoegde waarde heeft op mijn HD-ready tv. Zie ik het verschil tussen de basis decoder en de HD decoder? Dus heeft het zin om een duurdere decoder aan te schaffen?

Daarnaast is het ook de vraag of ik in de slaapkamer ook een aparte decoder nodig heb of dat het analoge signaal ook op de kabel blijft en ik dus in de slaapkamer gewoon kan blijven kijken

Alvast bedankt voor de info.

Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

Het analoge signaal blijft nog wel even op de kabel aanwezig.
Of je een HD decoder wilt gebruiken ligt aan een aantal zaken. Wil je ook een HD abbo nemen om te kijken naar, de nog weinig beschikbare, HD kanalen? De meeste HD kanalen zenden uit in 720p. Dus dat past perfect bij een HD ready scherm. Een aantal kanalen zenden 1080i uit. En ook dat past goed op een HD ready scherm. 1080p zal voorlopig nog niet worden uitgezonden.

Als je een HD abbo te duur vind kan een HD decoder nog wel andere voordelen bieden. De HD decoders zijn namelijk wel voorzien van een HDMI aansluiting. Terwijl de SD decoder, over het algemeen, alleen met SCART werken. HDMI zorgt voor een betere verbinding en dus beter beeld. Dus ik zou zelf voor een HD decoder gaan icm een standaard digitaal TV pakket.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

DarkSide schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:35:
Het analoge signaal blijft nog wel even op de kabel aanwezig.
Of je een HD decoder wilt gebruiken ligt aan een aantal zaken. Wil je ook een HD abbo nemen om te kijken naar, de nog weinig beschikbare, HD kanalen? De meeste HD kanalen zenden uit in 720p. Dus dat past perfect bij een HD ready scherm. Een aantal kanalen zenden 1080i uit. En ook dat past goed op een HD ready scherm. 1080p zal voorlopig nog niet worden uitgezonden.

Als je een HD abbo te duur vind kan een HD decoder nog wel andere voordelen bieden. De HD decoders zijn namelijk wel voorzien van een HDMI aansluiting. Terwijl de SD decoder, over het algemeen, alleen met SCART werken. HDMI zorgt voor een betere verbinding en dus beter beeld. Dus ik zou zelf voor een HD decoder gaan icm een standaard digitaal TV pakket.
Zelfde mening hier, heb ook een HDready tv en heb er inmiddels een samsung HD decoder bij staan.
Deze geeft inderdaad door de HDMI aansluiting wat scherper en helderder beeld dan via de standaard SD decoders. Verder kun je dan ook altijd nog beslissen om een HD kanalen Abbo te nemen, zeker als er mogelijk later wat meer kanalen beschikbaar komen.