Exchange adressenlijst niet up to date

Pagina: 1
Acties:

• rotij
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2025
Goedemorgen,

We hebben gisteren op onze exchange server een extra domein toegevoegd. Nu hebben we het volgende probleem. De nieuwe domeinnaam hebben ik als primary bij mijn eigen account ingesteld.

Als ik nu e-mail verstuur of ontvang komt deze nieuwe domeinnaam er netjes bij te staan. Maar in onze interne adressenlijst veranderd mijn e-mail adres maar niet. Ik heb al een update gedaan van de Recipient e.d. en zelfs een Rebuild.

Ik dacht van wacht nog 1 dag en dan kijk ik eens weer maar er veranderd niets. Behalve als ik de Cache van Outlook uitzet, dan zie je alle wijzigingen wel. Kan iemand mij vertellen wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Info:
Windows 2003 Standard met Exchange 2003 SP2

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35
Heb je toevallig Exchange 2007 met Outlook 2003? Outlook 2003 in cached mode haalt 1 keer per dag de adres lijst op.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:25
Outlook 2002: Het cachebestand voor bijnamen en automatisch aanvullen opnieuw instellen

/edit: Toch niet helemaal wat je bedoeld denk ik. En schijnbaar maken veel mensen gebruik van die functie dus worden ze helemaal gek als je de cachefiles leeg gooit :)

[ Voor 59% gewijzigd door Nielson op 18-03-2009 08:48 ]

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
NK2 heeft hier niets mee te maken. Ik heb hier exact hetzelfde probleem namelijk....ook Windows Server 2003 SP2 en Exchange 2003 SP2.

De enige manier hoe ik het hier kan oplossen is door caching eerst uit te zetten, het ost bestand te verwijderen en daarna caching weer aan te zetten.

Als je 'online' werkt (lees: zonder caching) heb je het probleem niet. Op een of andere manier werkt hij niet automatisch het lokale adressenbestand bij.

Vreemde hier is wel, dat het niet op alle machines gebeurd. :S

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• rotij
Inderdaad zonder caching is het geen probleem, dan is die up to date.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
leesvoer: Administering the offline address book in Outlook 2003 and Outlook 2007
A12: Het offlineadresboek is niet bijgewerkt. Er moeten twee gebeurtenissen plaatsvinden voordat de wijzigingen in Outlook te zien zijn:

Het offlineadresboek moet worden gegenereerd op de server en de wijzigingen moeten in de differentiële bestanden aanwezig zijn.
De Outlook-client moet de wijzigingen van de server downloaden.

Als u zeker weet dat de eerste gebeurtenis heeft plaatsgevonden, kunt u het offlineadresboek handmatig downloaden. Ga hiervoor als volgt te werk:

Wijs in het menu Extra naar Verzenden/ontvangen en klik op Adresboek downloaden.
Controleer of in het dialoogvenster Off line adresboek het selectievakje Wijzigingen na laatste keer verzenden/ontvangen downloaden is ingeschakeld.
Klik op OK.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ook het bovenstaande is geen oplossing.........helaas.

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Verwijderd

Workaround:

Online GAL in cache mode:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Office\11.0\Outlook\Cached Mode

Value name: ANR Include Online GAL
Value type: REG_DWORD
Value: 1 (1=enabled, 0=disabled)

Verder denk ik dat je OAB niet goed functioneerd/gegenereerd wordt. Als je namelijk een rebuild doet, dan moet het zeker na 1 dag goed zijn (of na een send/recieve). Dus dat zou ik eerst eens uitzoeken of de OAB generatie wel goed gaat.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 21:20

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:40:
Verder denk ik dat je OAB niet goed functioneerd/gegenereerd wordt. Als je namelijk een rebuild doet, dan moet het zeker na 1 dag goed zijn (of na een send/recieve). Dus dat zou ik eerst eens uitzoeken of de OAB generatie wel goed gaat.
En indien de OAB generatie niet goed gaat, moeten hier meldingen van in het Eventlog komen te staan van de server waar Exchange op staat geinstalleerd.

• rotij
Er zijn geen meldingen dat de rebuild niet is gelukt. wel dat die is gestart. wanneer je ost weghaald en outlook opnieuw start is die inderdaad wel goed.
Pagina: 1