Mensen,
Ik heb vandaag, nog al grof door de telefoon "de zak" gekregen.
Ik werk als IT bij een beveiligingsbedrijf en zorg dat remote viewing (camera's in winkels vanuit de "controle kamer" meekijken") blijft draaien, standaard software/hardware support aan de administratie, alles met een stekker repareren e.d.
Ik heb mijn contract october '08 gehad zonder proeftijd (had hier voor al een halfjaar contract), en deze loopt dus door tot october '09. Een jaar contract dus van 40uur per week.
Wel staat er in dat "Deze overeenkomst kan door ieder der partijen tussentijds worden beeindigd met inachtneming van een opzegtermijn van één maand"
Het juridish loket verteld:
Ik ben morgen verzocht om op kantoor te komen voor een bespreking. Zeer waarschijnlijk om een ontslagregeling te treffen, maar Ik weet niet zo goed wat mijn opties zijn, en waar ik recht op heb.
Mag ik door blijven werken voor de volle maand, of moet ik meteen vertrekken?
Krijg ik meerdere maanden mijn salaris door betaald of alleen nog deze maand?
En als de enige ITer, ben ik verplicht om een vervanger in te werken?
Ik zou graag wat beter geinformeerd de vergader kamer in willen stappen morgen.
Ik heb vandaag, nog al grof door de telefoon "de zak" gekregen.
Ik werk als IT bij een beveiligingsbedrijf en zorg dat remote viewing (camera's in winkels vanuit de "controle kamer" meekijken") blijft draaien, standaard software/hardware support aan de administratie, alles met een stekker repareren e.d.
Ik heb mijn contract october '08 gehad zonder proeftijd (had hier voor al een halfjaar contract), en deze loopt dus door tot october '09. Een jaar contract dus van 40uur per week.
Wel staat er in dat "Deze overeenkomst kan door ieder der partijen tussentijds worden beeindigd met inachtneming van een opzegtermijn van één maand"
Het juridish loket verteld:
(http://www.hetjl.nl/hetjl...591&nodeId=17&languageId=)Kan ik met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd tussentijds ontslagen worden?
Uw werkgever kan uw arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd alleen beëindigen in de volgende gevallen:
U heeft vooraf in de arbeidsovereenkomst afspraken gemaakt over tussentijds opzeggen. Dit moet dan altijd schriftelijk gebeuren.
U zit nog in de proeftijd (als er een is overeengekomen).
Uw werkgever kan een dringende reden aanvoeren (zie het artikel Ontslag op staande voet).
Ik ben morgen verzocht om op kantoor te komen voor een bespreking. Zeer waarschijnlijk om een ontslagregeling te treffen, maar Ik weet niet zo goed wat mijn opties zijn, en waar ik recht op heb.
Mag ik door blijven werken voor de volle maand, of moet ik meteen vertrekken?
Krijg ik meerdere maanden mijn salaris door betaald of alleen nog deze maand?
En als de enige ITer, ben ik verplicht om een vervanger in te werken?
Ik zou graag wat beter geinformeerd de vergader kamer in willen stappen morgen.
[ Voor 49% gewijzigd door Namu op 18-03-2009 02:57 ]