TFT panel met beste kleurechtheid?

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views

• Daikiri
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01-2025
Voor mijn nieuwe systeem wil ik een scherm hebben waarvan de kleuren zo nauwkeurig mogelijk zijn, voor een pt panel althans.

Heb gekozen om geen speciaal scherm te gaan kopen, maar wil toch een zo goed mogelijke kleurweergave hebben. Nu is het mij nog niet gelukt om overtuigende info te vinden.

Nu lijkt mij dat er meerdere zijn die toch voor een TN panel kiezen met redelijk juiste kleuren, iemand ervaringen ? links naar reviews ivm kleur etc?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-05 12:44

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Een pt panel??? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Volgens mij heb je:
-TN
-MVA/PVA
-IPS
in volgorde van kleurweergave van minder goed naar beter

Verwijderd

En wat is je budget en welke grootte wil je?

• Daikiri
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01-2025
Budget +/- 280,00
grootte min 24''

Een TN panel inderdaad. Wil een zo goed mogelijk / groot, en kleur correct , zonder ghosting scherm kopen voor die prijs.
Wie niet zou je zeggen....

Maar nu vind ik dus weinig over de kleurechtheid van monitors... iemand ervaringen ? of wel zulke informatie gevonden? Misschien heeft een bepaald merk altijd vrij goede kleuren, en contrasten?

Daarna wil ik hem dan wel nog gaan calibreren met bijvoorbeeld de Spyder2express http://www.camerasales.nl/digitale-camera/328.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Daikiri op 18-03-2009 10:53 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

De kleurechtheid van TN panelen is altijd minder dan die van IPS of MVA/PVA.

Voor je budget heb je denk ik alleen maar een TN paneel. Je zal dan altijd genoegen moeten nemen met wat mindere kleuren.

Blijft over de keuze van fabrikant. Ik heb zelf aardige ervaringen met Samsung. De 22" panelen daarvan zijn altijd als behoorlijk kleur-echt beschouwd.

Ik denk dat je het beste wat reviews kan lezen hierover. Die zijn op Google echt wel te vinden.

Wat je ook kan doen is die Spyder niet kopen en dat extra geld gebruiken om een monitor met een goed paneel aan te schaffen. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke monitor moet ik kopen?

Ik ben bang dat je je eisen wat bij moet stellen, dat formaat scherm in combinatie met die prijs en je wensen qua kleurweergave zijn moeilijk te combineren. Lees bovenstaande link even door svp en ga vooral wat schermen in het echt bekijken. Ik denk dat je dan het beste kunt zien of er een scherm is wat jou geschikt lijkt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.