Ubuntu Uninstallen en uit het boot menu krijgen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0lyGra1l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-11-2023
Hoi,

Ik heb vanavond Ubuntu geinstalleerd op me Vosto op een andere partitie,
maar hij draait niet zo lekker en dat kan vooral liggen omdat ik heb vanaf een Sticky heb geplaatst op me 10gb partitie, nu kan ik het ook niet installeren want hij ziet maar een deel van de partitie.
-Maakt ook allemaal niet uit-

Anyways, nu moet het eraf.
Maar ik weet als ik gewoon een format over de partitie heen gooi, hij in het boot menu blijft staan.

Ik kan natuurlijk vanaf boot.ini het boot menu niet meer laten zien, maar er zal toch wel een manier van zijn dat ik het niet hoef te omzeilen maar gewoon eraf knikker.

Ik had iets gelezen of Grub?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0lyGra1l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-11-2023
Nevermind,
Als je hem onder Windows installeert, en je boot gewoon je Windows en je gaat naar de partitite, hebben ze keurig een Uninstall Ubuntu proggie neergezet :)
Lost alles op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Als je gewoon een format over de partitie heen gooit start ook windows niet meer op. Je moet met de windows cd even de windows bootloader terug in de mbr zetten, daarna kan je de partitie formatteren.

@H0lyGra1l: Als je hem al op een aparte partitie geïnstalleerd heb, en je installeert hem ook nog in windows wordt volgens mij niet automatisch ook de aparte partitie verwijderd, hoewel ik daar geen ervaring mee heb.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

NOS FAQ

Als je even in de FAQ kijkt zie je het antwoord ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME