GFI mail utilities samen met Exclaimer Mail utilities

Pagina: 1
Acties:

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11-2025
Wij gaan binnenkort een nieuwe exchange server (+ een nieuw domein from scratch) opzetten.

IK wil hiermee direct van het begin alles gestructureerd en netjes ingericht hebben en werkend zoals gevraagd is om dat nu eigenlijk al te hebben....

wat zijn de wensen

1) Zelfde gepersonaliseerde handtekening style voor iedereen
2) Handtekening niet te bewerken
3) Anti-spam
4) Disclaimer

Dit zijn de 3 meest belangrijke wensen (althans voor dit topic) waaraan voldaan moet worden...

Ik ben uitgekomen op de tools Exclaimer Mail Utilities en GFI Mail Utilities.

Beide pakketten hebben voor en nadelen

Exclaimer is perfect voor de handtekeningen zoals wij wensen en de disclaimer, maar is beperkt in het anti-spam.
GFI is zeer uitgebreid in anti-spam, maar is extreem beperkt in de handtekeningen/disclaimer.

Ik wil dus allebij de software pakketten aanschaffen
Exclaimer voor de signature en disclaimer
GFI voor het anti-spam.

Ik heb gezocht naar andere gebruikers van de pakketten die allebij de pakketten tegelijk gebruiken, maar die heb ik niet kunnen vinden....
Ook hier op GOT is het of-of gebruikers

Dus hierbij mij vraag:
Zijn er hier toch mensen die zowel GFI als Exclaimer op dezelfde Exchaneg 2007 server hebben draaien zonder dat deze pakketten elkaar om zeep helpen?

En zijn er mensen die het (onderbouwd) afraden?

edit:
We willen in principe geen antispam box tussen de internet verbinding en onze exchangebox, ik heb daar bijzonder slechte ervaringen mee waardoor dat niet mijn voorkeur heeft.

edit2:
bedankt voor de move, wist niet zeker of ik dit in server forum kon plaatsen omdat het in principe niet om exchange server gaat maar om de software die toegevoegd wordt, dus in het algemene gegooit

[ Voor 11% gewijzigd door WPN op 18-03-2009 12:40 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic even naar het juiste subforum :)

CSA > WSS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Kijk ook eens naar CodeTwo Exchange Rules 2007: http://www.codetwo.com/exchange-rules-2007/

Dit is het product dat ik heb aangeschaft voor Exchange hier op het werk, en dat werkt perfect. Hij haalt de naam, titel, telefoonnummer, en andere informatie uit Active Directory, dus alle gegevens zijn overal hetzelfde, zowel in het Outlook Global Address book als op de signatures.

Je kunt het zo instellen dat bepaalde afdelingen andere signatures krijgen etc, door alles te onderverdelen in groepen etc. Ik zat aan een bepaald budget, en voor $395 voor 1 server (geen user licenses) doet dit product precies wat ik wil.

Het is wellicht niet helemaal een antwoord op je vraag, maar wellicht is een alternatief ook wenselijk.

Overigens zie ik wel dat er moeilijkheden kunnen zijn bij programma's die allebei op hetzelfde moment (als de email richting de SMTP queue wordt geschoven) iets willen toevoegen aan dat mailtje... dat die twee utilities elkaar in de weg staan is wellicht begrijpelijk, en of er een oplossing voor is weet ik niet.

Edit: Als je overigens Exchange 2007 gaat opzetten, dan is het een goede zaak (en eigenlijk tegenwoordig de industriestandaard) om de SMTP server te scheiden van de Exchange Server. Een Edge Transport Role server in de DMZ, en een Exchange Server in het eigen netwerk, zonder dus de SMTP poort op je Exchange server direct bloot te stellen aan het internet. Met deze setup gaat wat je wil wel werken, omdat GFI anti-spam op de Edge Transport server gaat draaien, en de Exclaimer software op de Exchange Server.

De Edge Transport Server hoeft geen geweldig stuk hardware te zijn verder, (Ik heb er een 1U met een enkele CPU (wel met twee cores) en 2GB ram voor) het moet alleen wel een 64bits OS kunnen installeren, omdat ook de Edge Transport Role van de Exchange DVD afkomt en 64bits is.

Dus eigenlijk:

Internet --> Firewall --> Exchange Edge Transport Server met SMTP, Anti-Spam, Anti-Virus etc --> Firewall --> Exchange Server.

De Firewalls kunnen fysiek dezelfde firewall zijn verder, zolang je het netwerk maar kan segmenteren in een DMZ en LAN.

[ Voor 33% gewijzigd door maartena op 18-03-2009 18:28 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11-2025
@maartena

bedankt voor de tip van exchangerules 2007, die doet in principe exact hetzelfde als exclaimer, maar is wel goedkoper zo te zien, het overwegen wel waard....

wat betreft de opzet, ik heb zelf geen ervaring in het nieuw opzetten van exchange 2007 (wel in vm met exchange 2007 gespeeld) maar sowieso komt er een adviseur praten over het opzetten van het nieuwe domein en hoe dat ongeveer moet icm met mijn wensen en ideeen....

het nadeel van 2 server opzet in licentie opzicht is dat ik dan 2 licenties voor Win2k8 nodig heb
maar we zijn van plan om te virtualiseren.... ik hoorde van onze nieuwe licentie leverancier (waar we volgende week nog een gesprek mee hebben voor meer advies) dat de enterprise licenties van 2k8 1 fysieke server toe laat en daarnaast met dezelfde licentie 4 gevirtualiseerde servers.

dus ik zat sowieso te denken aan
1 dc fysiek
1 exchange virtueel
1 mssql virtueel (zitten maar 5 gebruikers tegelijk max op, hoewel ik ook mn av en wsus erop wil gaan zetten)
1 test server

ik zou dan nog 1 licentie over hebben om daar dus een exchange rol aan te geven voor de setup die jij aangeeft.... dat zou mooi zijn....

onze firewal (cisco asa) kan een DMZ zone creeeren..
als ik (we) dus voor de 2 exchange server setup kies is mijn bovenstaande vraag in principe niet meer nodig
morgen na het gesprek zal ik wel meer laten weten of het nog nodig is om dit topic aan te houden...

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum