Wij gaan binnenkort een nieuwe exchange server (+ een nieuw domein from scratch) opzetten.
IK wil hiermee direct van het begin alles gestructureerd en netjes ingericht hebben en werkend zoals gevraagd is om dat nu eigenlijk al te hebben....
wat zijn de wensen
1) Zelfde gepersonaliseerde handtekening style voor iedereen
2) Handtekening niet te bewerken
3) Anti-spam
4) Disclaimer
Dit zijn de 3 meest belangrijke wensen (althans voor dit topic) waaraan voldaan moet worden...
Ik ben uitgekomen op de tools Exclaimer Mail Utilities en GFI Mail Utilities.
Beide pakketten hebben voor en nadelen
Exclaimer is perfect voor de handtekeningen zoals wij wensen en de disclaimer, maar is beperkt in het anti-spam.
GFI is zeer uitgebreid in anti-spam, maar is extreem beperkt in de handtekeningen/disclaimer.
Ik wil dus allebij de software pakketten aanschaffen
Exclaimer voor de signature en disclaimer
GFI voor het anti-spam.
Ik heb gezocht naar andere gebruikers van de pakketten die allebij de pakketten tegelijk gebruiken, maar die heb ik niet kunnen vinden....
Ook hier op GOT is het of-of gebruikers
Dus hierbij mij vraag:
Zijn er hier toch mensen die zowel GFI als Exclaimer op dezelfde Exchaneg 2007 server hebben draaien zonder dat deze pakketten elkaar om zeep helpen?
En zijn er mensen die het (onderbouwd) afraden?
edit:
We willen in principe geen antispam box tussen de internet verbinding en onze exchangebox, ik heb daar bijzonder slechte ervaringen mee waardoor dat niet mijn voorkeur heeft.
edit2:
bedankt voor de move, wist niet zeker of ik dit in server forum kon plaatsen omdat het in principe niet om exchange server gaat maar om de software die toegevoegd wordt, dus in het algemene gegooit
IK wil hiermee direct van het begin alles gestructureerd en netjes ingericht hebben en werkend zoals gevraagd is om dat nu eigenlijk al te hebben....
wat zijn de wensen
1) Zelfde gepersonaliseerde handtekening style voor iedereen
2) Handtekening niet te bewerken
3) Anti-spam
4) Disclaimer
Dit zijn de 3 meest belangrijke wensen (althans voor dit topic) waaraan voldaan moet worden...
Ik ben uitgekomen op de tools Exclaimer Mail Utilities en GFI Mail Utilities.
Beide pakketten hebben voor en nadelen
Exclaimer is perfect voor de handtekeningen zoals wij wensen en de disclaimer, maar is beperkt in het anti-spam.
GFI is zeer uitgebreid in anti-spam, maar is extreem beperkt in de handtekeningen/disclaimer.
Ik wil dus allebij de software pakketten aanschaffen
Exclaimer voor de signature en disclaimer
GFI voor het anti-spam.
Ik heb gezocht naar andere gebruikers van de pakketten die allebij de pakketten tegelijk gebruiken, maar die heb ik niet kunnen vinden....
Ook hier op GOT is het of-of gebruikers
Dus hierbij mij vraag:
Zijn er hier toch mensen die zowel GFI als Exclaimer op dezelfde Exchaneg 2007 server hebben draaien zonder dat deze pakketten elkaar om zeep helpen?
En zijn er mensen die het (onderbouwd) afraden?
edit:
We willen in principe geen antispam box tussen de internet verbinding en onze exchangebox, ik heb daar bijzonder slechte ervaringen mee waardoor dat niet mijn voorkeur heeft.
edit2:
bedankt voor de move, wist niet zeker of ik dit in server forum kon plaatsen omdat het in principe niet om exchange server gaat maar om de software die toegevoegd wordt, dus in het algemene gegooit
[ Voor 11% gewijzigd door WPN op 18-03-2009 12:40 ]
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum