Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een poosje het probleem dat mijn laptop zegt dat mijn accu leeg is en gaat afsluiten na ongeveer 8 min. Als ik hierna de laptop weer opstart (accu eruit en erin) dan heb ik ineens weer 85 procent.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Heb meerdere OS en geprobeert, Bios geupdate naar laatste versie maar hij blijft hetzelfde doen.

Heeft iemand toevallig ervaring met dit probleem, en er een oplossing voor?

Want het lijkt zo dat mijn accu niet stuk is.

Alvast bedankt!

Ajo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:17
Heb je toevallig een versleten accu? Ik had destijd een acer laptop, toen het 100% geladen was, ging het nog maar 5 minuten mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Als je leest zie je dat hij na rebooten weer 85% heeft...

Ik denk dat dat ding niet goed gecalibreerd is eerlijk gezegd. Dan denkt Windows aan de hand van de geschiedenis dat hij zo goed als leeg is en gooit de laptop uit als bescherming van de accu. Als het goed is heb je in de BIOS een optie om de accu te calibreren. Probeer dat eens te doen.

* Titelfix, accuduur is 1 woord, leest even iets prettiger ;)

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 18-03-2009 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb gezocht in de bios, maar tervergeefs er staat geen enkele optie om je accu te calibireren. Ook verder niks in relatie tot de accu of meter ervan.

Misschien nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:45
Het kan ook zijn dat je batterij het begeven heeft.

Hoe oud is de batterij? Zit het altijd op het net aangesloten wanneer de batterij er in zit? Gebruik je amper je batterij?

Als het een oudere batterij is en zo goed als altijd op het net is aangesloten en weinig gebruikt is geweest kan het ook zijn dat je batterij het heeft begeven.
Pagina: 1