He tweakerforummers.
Ik heb me ook eens even aangemeld hier, omdat ik met het volgende zit.
Ik heb het volgende:
Asus A7V600-X motherboard
Samsung Spinpoint HD502IJ
Plextor PX712-SA
Had een NEC-ND2500, maar deze had het begeven.
Ik op een zonnige middag, jaja, naar de computershop hier in de buurt
voor een andere dvd-r. Een plextor PX712-SA voor maar 19 euro.
Niet mis dacht ik zo, ook nog S-ATA dus wat wil je tegenwoordig nog meer.
De hele handel meegenomen, uit het doosje, ingebouwd, aangesloten, werkend.
Maar toen,
Wanneer ik nu een dvdtje ga branden met mijn nieuwe plextor vanaf mijn S-ATA HDD,
duurt het zo verschrikkelijk lang, alsof dit een 2x speed brandertje is. Terwijl hij wel op 12x speed staat de laseren.
De Buffer stort steeds in, en mijn computer is ook niet meer bruikbaar tijdens het branden voor andere doeleinden. Het gaat hier om een dvdtje. Alles word enorm traag.
Ook heb ik het probleem gehad, dat zo af en toe mijn S-ATA-schijf niet word gedetecteerd in de BIOS.
Bios-update gedaan, niet geholpen, bij toeval nog een dezelfde bord liggen, alles omgebouwd, maar niet geholpen.
Na aantal keren opnieuw opstarten nog steeds geen schijf gevonden. Het gaat hier om een interne chip van VIA. de VIA KT 8237 Serial Ata RAID Bios V2.3
Na wat knutselen en mutten, door eerst de computer aan te zetten, dan de sata kabel er in te drukken en te resetten, kon hij mijn schijf weer detecteren, ook maakte hij toen hij dat niet deed een hoger toerental, wat hij dus nu niet doet.
Ouwe brandertje weer opgezocht, (brand alleen nog op 4x speed goede dvd's.
(gewoon IDE) en dan kan ik wel normaal branden.
Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Verouderde bios/bord/chipset?
HDD niet helemaal in orde?
Chipset van de RAID-bios naar z'n latijn?(lijkt me sterk, heb het complete bord al omgewisseld.
Ik ga vast wat van jullie horen.
Dank,
Richard
Ik heb me ook eens even aangemeld hier, omdat ik met het volgende zit.
Ik heb het volgende:
Asus A7V600-X motherboard
Samsung Spinpoint HD502IJ
Plextor PX712-SA
Had een NEC-ND2500, maar deze had het begeven.
Ik op een zonnige middag, jaja, naar de computershop hier in de buurt
voor een andere dvd-r. Een plextor PX712-SA voor maar 19 euro.
Niet mis dacht ik zo, ook nog S-ATA dus wat wil je tegenwoordig nog meer.
De hele handel meegenomen, uit het doosje, ingebouwd, aangesloten, werkend.
Maar toen,
Wanneer ik nu een dvdtje ga branden met mijn nieuwe plextor vanaf mijn S-ATA HDD,
duurt het zo verschrikkelijk lang, alsof dit een 2x speed brandertje is. Terwijl hij wel op 12x speed staat de laseren.
De Buffer stort steeds in, en mijn computer is ook niet meer bruikbaar tijdens het branden voor andere doeleinden. Het gaat hier om een dvdtje. Alles word enorm traag.
Ook heb ik het probleem gehad, dat zo af en toe mijn S-ATA-schijf niet word gedetecteerd in de BIOS.
Bios-update gedaan, niet geholpen, bij toeval nog een dezelfde bord liggen, alles omgebouwd, maar niet geholpen.
Na aantal keren opnieuw opstarten nog steeds geen schijf gevonden. Het gaat hier om een interne chip van VIA. de VIA KT 8237 Serial Ata RAID Bios V2.3
Na wat knutselen en mutten, door eerst de computer aan te zetten, dan de sata kabel er in te drukken en te resetten, kon hij mijn schijf weer detecteren, ook maakte hij toen hij dat niet deed een hoger toerental, wat hij dus nu niet doet.
Ouwe brandertje weer opgezocht, (brand alleen nog op 4x speed goede dvd's.
(gewoon IDE) en dan kan ik wel normaal branden.
Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Verouderde bios/bord/chipset?
HDD niet helemaal in orde?
Chipset van de RAID-bios naar z'n latijn?(lijkt me sterk, heb het complete bord al omgewisseld.
Ik ga vast wat van jullie horen.
Dank,
Richard