Toon posts:

WLAN via RJ45 naar WLAN ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen
Vandaag heb ik een 2e router gekocht om verbinding te krijgen op mijn kamer aangezien mijn Wlan experiabox daar geen signaal geeft
Nou wil ik mijn Sitecom wireless router XR 300N aansluiten via een ethernet kabel op mijn experiabox
Ik heb van de verkoper te horen gekregen dat ik gewoon de DHCP moest uitschakelen op mijn Sitecom
zodat de sitecom alleen als versterker/Router functioneerd nou heb ik op mijn ps3 een signaal van 10%
wat niet zo gek omdat ik mijn sitecom niet goed geplaatst heb
maar vervolgens krijg ik op mijn ps3 een DNS error
terwijl ik wel met mijn laptop kan internetten
mijn heb de experiabox uit gezet qua wlan

AUB HELP MIJ! O-)

Bijdeweg heb ik op mijn laptop wifi 5100agn maar bij de settings kan ik hem niet als N- signaal instellen
terwijl toen ik mijn laptop kocht het bij de specs stond SONY Vaio fw21z

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 23:13 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zet je 2e router gewoon in bridge mode als daarvoor de mogelijkheid is dan is het alleen een versterker in principe. Anders kun je het antwoord wel in de handleiding/google vinden.

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik dat heb vista 64 bit ultimate
en als ik hem niet verbind met ethernet gaat tog 50% van je snelheid verloren

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 23:20 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Log in op je router. Kijk wat de gateway is in Vista en via de browser kun je hem in bridge mode zetten. Zoals ik daarmee al eerder aangaf raadpleeg je handleiding en eventueel google. denk dat je er dan wel uitkomt.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Via de webconfig, dat is volledig OS onafhankelijk..

Heb je een LAN poortje gepakt op de Sitecom? Als je de WAN pakt heb je alsnog een extra router in je netwerk die in dit geval geen IP's uitdeelt aan de clients die eraan hangen, want de DHCP draait niet. Zet 'm voor de netheid gelijk ff op een IP die vrij is in de range van het voorgaande apparaat zodat ze beide te benaderen zijn (of at least geen overlappende IP's hebben)..
en als ik hem niet verbind met ethernet gaat tog 50% van je snelheid verloren
Ehrm. Kan die sitecom wel als client werken dan (om te connecten met het draadloze netwerk van de Experia)? en, heb je zoveel bandwidth nodig richting het internet toe? 802.11g is effectief ongeveer 25mbit/sec (in goede omstandigheden) met een iets hogere latency dan bekabeld.

[ Voor 30% gewijzigd door BHQ op 17-03-2009 23:24 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Oh kom op dit kan zo veel zijn. Je PS3 geeft geen "DNS fout", plaats even de letterlijke melding. Wat er verder nog mist:

[ul]
• De IP-informatie van je netwerk (adressen van Experiabox en van de Sitecom)
• Configuratie van Wireless (WEP/WPA, welke IP-range)
• De informatie van je PS3 (welk IP heeft die, welke DNS-server zoekt hij op)
• Of het met een kabel ook problemen oplevert, of zonder WEP/WPA
• Of je voor je laptop dezelfde instellingen gebruikt als voor je PS3
• Waarom je slechts 10% signaal hebt (kan dat ding niet dichterbij)

Al met al nogal wat onvolledigheid, waardoor dit voorlopig een gok-topic wordt met voornamelijk verkeerde gokken.

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 17-03-2009 23:32 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet alletwee de router connecten hetzij via de ethernet poort(was ik al achter)
en de tweede router connecten via een andere ethernet kabel en dan webconfig runnen want nu krijg ik geen routers als ik op VU64bit run :(

me ps3 heb ik allemaal op auto gezet omdat ik alleen de ip adres van me laptop heb en niet weet wat die van me routers zijn met vaste verbinding heb ik nooit problemen gehad en aangezien ik niet zo technische ben XD kan ik niet zo goed de problemen formuleren

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 23:36 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Dit topic is hetgeen je nodig hebt: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Letterlijk stap voor stap volgen..

En het belangrijkste van dat topic is: Gebruik van de sitecom alleen de lanpoorten. Negeer de wanpoort.
Pagina: 1