Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Helaas, vrij onverwachts is mijn GSM overleden. :'(

Dit betekend dat er een nieuwe moet komen. :*) Ik wil graag overstappen van Telfort naar Vodafone, mét nummerbehoud.

En daar begint het probleem, aangezien er een opzegtermijn van 3 maanden op het huidige abonnement van Telfort zit. Dit zou dus betekenen dat ik pas over 3 maanden gebruik kan maken van mijn nieuwe telefoon, en dat is mij te lang. Ik wil graag nú naar Vodafone overstappen. Dit betekend dus dat mijn telefoonnummer niet mee kan...

De constructie die ik nu heb bedacht is het opzeggen van mijn Telfort abonnement (dit gebeurd dan over 3 maanden), nu alvast een Vodafone abonnement afsluiten met telefoon die ik dan direct kan gebruiken. Het Telfort abonnement schroef ik dan terug naar het minimale bedrag en loopt nog 3 maanden door. Maar dit kost mij dus mijn nummer.

Ziet iemand een mogelijkheid om het nummer wel te behouden?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nummerportatie over 3 maanden pas in laten gaan ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-11 14:53
Misschien even naar een Vodafone shop gaan en kijken of zij je abo kunnen afkopen bij Telfort. Of kijken of je alvast een nieuwe tel. kan regelen via Vodafone en dat je je oude sim nog even blijft gebruiken. Weet alleen niet of dat dit al zo lang van tevoren gaat.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:21:
Nummerportatie over 3 maanden pas in laten gaan ?
Je bedoelt dat ik drie maanden een tijdelijk nummer van Vodafone krijg en daarna de portatie uitvoer? Kan dit überhaupt wel?
Groentenman schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:22:
Misschien even naar een Vodafone shop gaan en kijken of zij je abo kunnen afkopen bij Telfort. Of kijken of je alvast een nieuwe tel. kan regelen via Vodafone en dat je je oude sim nog even blijft gebruiken. Weet alleen niet of dat dit al zo lang van tevoren gaat.
Probleem is dat ik dan nog geen internet heb als ik bij mijn oude Telfort abonnement blijf, waardoor ik een groot deel van de functionaliteiten niet kan gebruiken.

[ Voor 74% gewijzigd door Pizzaman op 17-03-2009 20:23 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:29

Sosabowski

nerd

Koop gewoon een nieuwe telefoon en stap over drie maanden over van provider.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
IorGie schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:25:
Koop gewoon een nieuwe telefoon en stap over drie maanden over van provider.
Ja, helaas is mijn geldboom in de achtertuin vorige week ook overleden, dus dat zit er even niet in. Nu een mobiel kopen en over drie maanden wisselen van provider kost mij een stuk meer.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:29

Sosabowski

nerd

Pizzaman schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:27:
[...]

Ja, helaas is mijn geldboom in de achtertuin vorige week ook overleden, dus dat zit er even niet in. Nu een mobiel kopen en over drie maanden wisselen van provider kost mij een stuk meer.
Ja vast. Een los toestel en cash-back is negen van de tien keer voordeliger.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ik doe dat soort uitspraken niet zomaar, ik heb daar echt wel research naar gedaan.

Maar misschien zie ik iets over het hoofd, dus ik ben zeer benieuwd waar jij je info vandaan haalt. :) (ik wil graag een nieuwe Iphone, bel ongeveer 400 minuten en verbruik 150 smsjes)

[ Voor 17% gewijzigd door Pizzaman op 17-03-2009 20:36 ]

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is drie maanden een tijdelijk nummer van Vodafone te krijgen en als mijn Telfort abonnement na drie maanden afloopt dit nummer alsnog over te nemen?

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Pizzaman schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:10:
Weet iemand of het mogelijk is drie maanden een tijdelijk nummer van Vodafone te krijgen en als mijn Telfort abonnement na drie maanden afloopt dit nummer alsnog over te nemen?
Misschien een idee om dit eerst aan Vodaphone te vragen. Ik denk dat ze het wel weten daar dan hoor je het van het bedrijf zelf en niet van horen zeggen!

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-11 19:26
Waarom "leen" je niet een 1 of ander oud toestel van iemand terwijl je wacht op het aflopen van je huidige abonnement en dan overstappen met nummerbehoud. Is een vrij eenvoudige constructie en voorkomt moeilijk gedoe, mits je er echt op staat op nu over te stappen.

[ Voor 9% gewijzigd door stp_4 op 18-03-2009 13:20 ]

stp - PSN ID: stp_4

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
meestal kun je in verband met dit soort constructies wel je abo in laten gaan op het moment dat je nummer er ook echt is. Maar vodafone kan je dit vast veel beter uitleggen. kortom: even naar de winkel of even vodafone bellen.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Badtothebone schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:16:
[...]

Misschien een idee om dit eerst aan Vodaphone te vragen. Ik denk dat ze het wel weten daar dan hoor je het van het bedrijf zelf en niet van horen zeggen!
:) Natuurlijk heb ik Vodafone gebeld, maar het antwoord van de klantenservice was niet echt overtuigend. Volgens hen kon het niet, omdat die constructie nooit wordt gebruikt. :?
stp_4 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:19:
Waarom "leen" je niet een 1 of ander oud toestel van iemand terwijl je wacht op het aflopen van je huidige abonnement en dan overstappen met nummerbehoud. Is een vrij eenvoudige constructie en voorkomt moeilijk gedoe, mits je er echt op staat op nu over te stappen.
Probleem is dat ik nu een 'te duur' abonnement heb en daar dus vanaf wil, bovendien loopt mijn abonnement dan nog drie maanden langer door, waardoor het ook weer langer duurt voordat ik een nieuwe telefoon uit kan kiezen/nieuwe korting kan krijgen. ;)

Ik zit nu aan de constructie te denken om mijn huidige abonnement per direct op te zeggen, dit dan drie maanden te verlagen naar het minimale aantal belminuten/smsjes en dan een nieuw abonnement af te sluiten bij Vodafone. Kost mij dan wel mijn huidige telefoonnummer maar helaas...

[ Voor 10% gewijzigd door Pizzaman op 18-03-2009 13:28 ]

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 02:50

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Of scoor even de goedkoopste simlockvrije mobiele telefoon die je kan vinden op marktplaats voor €10 en doe nog ff 3 maanden daar mee en dan een nieuw abonnement aanvragen. :)

Waarom? Omdat het kan!!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Dan blijft het punt staan dat ik dus drie maanden onnodig langer met mijn nieuwe telefoon moet doen als wanneer ik per direct een nieuw abonnement afsluit. :)

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-11 08:21
Volgens mij kan je je abo 3 maand van tevoren omzetten

[ Voor 17% gewijzigd door whitedrag152 op 18-03-2009 13:37 ]

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-10 13:25
Groentenman schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:22:
Hoe dit zit van provider naar vodafone weet ik niet.
Maar mijn abbo zou in mei ongeveer aflopen, en kreeg in maart alvast mijn nieuwe telefoon! met het oude abbonoment dus. Dus kon alvast paar maanden genieten van mijn nieuwe tel, voordat mijn nieuwe abbo in ging.

Edit: heb dus een vodafone abbo die ik door liet lopen....

[ Voor 4% gewijzigd door Janusch op 18-03-2009 13:38 ]

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
whitedrag152 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:36:
Volgens mij kan je je abo 3 maand van tevoren omzetten
Hoe bedoel je dat? Omzetten naar een andere provider?
arieman007 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:37:
[...]

Hoe dit zit van provider naar vodafone weet ik niet.
Maar mijn abbo zou in mei ongeveer aflopen, en kreeg in maart alvast mijn nieuwe telefoon! met het oude abbonoment dus. Dus kon alvast paar maanden genieten van mijn nieuwe tel, voordat mijn nieuwe abbo in ging.

Edit: heb dus een vodafone abbo die ik door liet lopen....
Probleem daarbij is dat ik op mijn huidige abonnement geen internet heb afgesloten, waardoor ik 90% van de functionaliteiten niet kan gebruiken. :)

[ Voor 70% gewijzigd door Pizzaman op 18-03-2009 14:05 ]

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Nu begin ik toch redelijk gek te worden. De Vodafone helpdesk geeft nu weer aan dat nummerbehoud wel mogelijk is, en dat ik drie maanden lang (totdat mijn huidige abonnement stopt) een tijdelijk nummer krijg. Bel ik vervolgens naar de zaak waar ik wil bestellen, geven zij aan dat dit niet mogelijk is. :@

Ik weet niet wie ik nu moet geloven, de Vodafone helpdesk die de eerste keer aangaf dat het niet mogelijk was en nu opeens weer wel, of de eigenaar van de (online) winkel waar ik wil gaan bestellen...

[ Voor 25% gewijzigd door Pizzaman op 18-03-2009 15:44 ]

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Je kan toch nu alvast een nieuwe abbo afsluiten bij Vodafone met tijdelijk nummer én je oude telfort behouden? Jij wilt én nu een nieuw telefoon én internet op je mobiel. Dat gaat je gewoon geld kosten omdat je oude abbonement hoe dan ook nog 3 maanden doorgaat. Oftewel, loop dan met 2 abbonementen rond of je gaat niet zo veel eisen en je haald de telefoon. 90% functionaliteiten door ontbreken van internet niet kunnen gebruiken? Ik weet niet wat jij verwacht van mobiel internet? Maar dat is dus vette bullshit.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Heel fijn dat je mee denkt, maar als je had gelezen dan is de constructie met een tijdelijk nummer van Vodafone dus niet mogelijk. (óf daar is nog geen eenduidig antwoord op gekomen) Met twee abonnementen rondlopen vind ik helemaal geen probleem, waar het mij om ging was mijn telefoonnummer.

En die 90% is misschien enigszins overdreven, maar wel een belangrijke reden voor het aanschaffen van mijn nieuwe telefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door Pizzaman op 18-03-2009 20:23 ]

Pagina: 1