Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik gebruik Gmail voor mijn email, en maak gebruik van Google Calendar voor mijn agenda (doh). Nu heeft Google onlangs een Sync systeem opgezet dat via Active Sync werkt als een exchange server, opzich erg handig maar kleven enorm veel nadelen aan natuurlijk.
Zodra je de verbinding verbreekt omdat er iets fout gaat zal alle data op je telefoon gewist worden. Om dat te voorkomen wil ik dan My Phone gebruiken van Microsoft als een backup programma. Enkel zodra je een exchange server opgezet hebt kan je via My Phone geen contacten, taken en je agenda backuppen, ook al staan die bij exchange uitgevinkt.

Nu wil ik ze dus wel tegelijkertijd bouwen omdat ik gewoon mijn Google Calendar zonder third party software (enorm slechte ervaringen mee) in sync wil houden met mijn telefoon agena maar wel via My Phone een backup wil houden omdat ik sinds half december al zo'n 15 keer mijn contacten ben kwijt geraakt en enorm veel moeite moest doen ze terug te zetten. Dit omdat een verbinding met outlook of exchange verbreken alles verwijderd, wat al idioot genoeg is.

Dus iemand een idee hoe ik deze software samen kan laten werken? Ik heb al via Google gezocht maar dat is dus echt een rotwerkje als een dienst My Phone heet aangezien je dus overal berichten tegen komt waar het over mensen hun telefoon gaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Simpele eerste vraag. Wat gaat er dan precies fout?

Want ik ken het systeem dat je pda leeggegooid wordt, maar ik heb op dit moment iets van 20 pda's in het veld gekoppeld aan een exchange, en nog nooit is er eentje leeggegooid zonder dat ik daar iets voor deed.

Vziw ik weet is die leeggooi maatregel ook alleen maar bedoeld bij diefstal etc

Ik zou eerst eens gaan kijken wat er misgaat voor je eromheen gaat proberen te werken.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Nou ze waarschuwen er zelfs voor. Omdat je de telefoon koppelt aan outlook of een exchange server is het zo dat die gegevens aan outlook of exchange toebehoren, niet aan je telefoon. Dus zodra je die verbinding verbreekt wordt je telefoon leeggehaald. Dus als ik zeg dat ik niet meer met Google's exchange server wil verbinden zal hij mijn contacten verwijderen en mijn agenda leeghalen omdat die volgens de telefoon aan Google toebehoren.

Ik kwam er dus achter dat Google's active sync mijn contactpersonen door de war gooide. Nu wilde ik daarom dus sync uitzetten voor contacten en enkel voor calendar en dan mijn contacten via my phone backuppen, maar dat ging dus niet want er was een exchange verbinding. Toen die maar verwijderd en toen was m'n telefoon dus leeg. Toen moest ik eerst alle data via My Phone weer binnen hengelen voor ik uberhaupt verder kon.

Maar tja, ik moet mijn Google agenda wel met mijn telefoon gesynct houden, dus toch weer exchange geprobeerd maar nu enkel agenda. Maar dan kan ik alsnog niet met My Phone mijn contacten backuppen.

Probleem is dus, contacten werken niet met Google sync goed samen en omdat ik in Gmail toch contacten nooit gebruik wil ik die maar gewoon backuppen via My Phone. Echter wil ik wel mijn agenda met Google sync laten lopen. Dus ik moet dan My Phone naast exchange laten lopen, wat niet kan standaard.

Dus ik zoek iets om te zorgen dat My Phone bijvoorbeeld niet ziet dat er een exchange verbinding is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
snarf schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:27:
[...]

Wat ik er zo van begrijp is dat je meerdere diensten combineert. Aantal opmerkingen daarover:
Standaard instelling van Exchange (ActiveSync) is dat bij conflicten Exchange leidend is, dit is echter wel te wijzigen.
Waar zou ik dit kunnen wijzigen dan? Zou veel frustratie schelen.
[...]
Volgens mij is er geen Gmail Exchange dienst, werkt iig anders dan een 'echte' Exchange pushmail dienst.
Het werkt wel via Microsoft's exhange technologie, maar werkt volgens mij wel iets anders. Maakt voor dit verhaal niet echt veel uit volgens mij.
[...]
Een 'echt' Exchange account kun je verwijderen zonder dat dit consequenties heeft voor de data op je device. Anders verwoord, je kan je account verwijderen, je contacten, agendaitems etc. blijven wel op je device staan (en uiteraard op de Exchange server).
Nou met een outlook koppeling verwijderd hij het automatisch en met gmail via google sync. Weet niet hoe het zit met een echte exchange server, daar heb ik helaas te weinig geld voor.
[...]
MyPhone is een betadienst. Anders dan bij Google, merk je dat bij MyPhone wel doordat het nog niet echt snel is en ook nog wel eens niet beschikbaar is. Het is nog niet standaard publiekelijk beschikbaar, wellicht zitten er dus ook nog bugs/onvolkomenheden in.
Dat klopt, maar het zit er dus in als feature. My Phone heeft als feature dat zodra er een exhange server gekoppeld is je niet je contacten, taken en agenda kan backuppen.
[...]
MyPhone en Exchange zijn wezenlijk andere diensten, maar hebben wel raakvlakken. Exchange is een manier om je items gesynct te houden en zowel op de device als op je pc over dezelfde functionaliteit te beschikken. MyPhone is puur een backupdienst met de mogelijkheid items terug te zetten als dat nodig is.
[...]
Dezelfde diensten bij Exchange en MyPhone combineren kan niet. Het is dus contacten via Exchange of via MyPhone, allebei gaat niet (is ook niet nodig). Ik gebruik daarom Exchange voor contacten, mail, agenda, taken etc. en MyPhone alleen voor backup van sms.
Ja ik vind exchange dus te onbetrouwbaar en hij gooit bij mij mijn contacten lijst overhoop zodat contact foto's opeens veel lagere resolutie hebben en dat ze opeens niet meer "voornaam achternaam" zijn maar "achternaam, voornaam". Enkel dat gebeurt weer niet bij alle contacten maar bij een deel.
Wat ik wil is dat het syncen van mijn agenda via Google Sync (dus exhange) gaat en de rest gebackupped word naar My Phone, dat hoeft niet in sync te staan.
[...]
Let wel, ik heb zelf een echte Exchange server connectie. Hoe het precies met Gmail zit weet ik niet, maar het lijkt erop dat de combi Gmail en MyPhone bij jou voor conflicten zorgt waardoor gegevens veranderen en je zelfs gegevens kwijtraakt.
De gegevens raak ik kwijt doordat ik de Gmail koppeling dus verwijder, zolang ik dat niet doe past hij enkel wat aan. Heb het ook al met outlook gehad, je verwijdert die koppeling en hup, telefoon is leeg.

Verwijderd

Maak sowieso een back-up van je contacten met PIM-backup (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=299705)

Als je deze backup op je SD-kaartje opslaat, kun je zo je contacten (en/of sms'en, mails, agenda, etc.) terugplaatsen. Scheelt een hoop werk ;)

Succes met het oplossen van je probleem!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ah bedankt, die maar even gescheduled op elke avond een backup maken, scheelt idd een hoop gedoe weer.

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-11 11:55
Ik gebruik ook google exchange voor contacten en agenda, nu zo'n 1.5 maand denk ik. Eigenlijk nog nooit gehad dat alles leeg was gegooit. Het blijft altijd perfect werken moet ik zeggen.

En al zou alles leeg gegooit worden, dan staat het toch nog in je google account? Word het vanzelf terug gedownload als ie weer verbinding heeft. Mijn telefoon maakt overigens elk half uur een sync met google.

[ Voor 36% gewijzigd door Snuurtje op 18-03-2009 01:45 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Snuurtje schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 01:44:
Ik gebruik ook google exchange voor contacten en agenda, nu zo'n 1.5 maand denk ik. Eigenlijk nog nooit gehad dat alles leeg was gegooit. Het blijft altijd perfect werken moet ik zeggen.
Moet je voor de grap eens die verbinding met Google verwijderen, kijken wat er dan gebeurd.

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:01

Licko

ZVDK

is het mogelijk om gebruik te maken van My Phone wanneer je een gmail email adres ingesteld hebt om mee op msn in te loggen?
of moet het per se een @live adres zijn?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Pagina: 1