[RAID] Dell Perc 5/i, hele diskarray niet herkent in Windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Ik heb vandaag een 512MB-RAM reepje binnen gekregen en wou deze installeren op mijn Dell Perc 5/i RAID controller. Standaard zit hier 256MB op, vandaar de vervanging.
Ik had netjes mijn kaart uit de kast gehaald, reepje eruit. Bleek dat het pc3200 DDR2 was en ik had natuurlijk pc3200 DDR1 gekocht 8)7
Anyway heb inmiddels nieuw reepje besteld. Maar nu komt het probleem.

Ik dacht dan laat ik het oorspronkelijke reepje eruit en dan stop ik over paar dagen het nieuwe 512MB reepje erin. Dus ik controller in pc gestopt, blijkt dat de controller niet verder wil zonder geheugen. Geen probleem, plaats ik het geheugen terug. Dus ik weer het oorspronkelijke reepje teruggeplaatst, kaart terug in pc en booten maar. Vervolgens krijg ik één of andere ECC-foutmelding dat mijn geheugen gaar is, maar druk op 'x' als je een nieuw geheugenkaartje hebt geinstalleerd. Dus ik neem aan dat hij heeft gedetecteerd dat mijn geheugen eruit is geweest. Dus ik netjes op 'x' geduwt, windows server 2008 boot netjes op. Helemaal niets aan de hand tot zover.

Tot dat ik na een half uur mijn verkenner open en ineens zie dat er 3 partities zijn verdwenen. Deze partities behoren tot dezelfde Virtual Disk uiteraard. Dus ik d8 eerst kabel zit niet goed oid. Dus direct pc gereboot -> config.tool van mijn RAID-controller gestart en daar zie ik gewoon 2 healthy virtual disks staan. Vervolgens weer windows geboot, naar computer management gegaan, blijkt de hele disk offline te staan :?
Ik de disk ge-enabled, met daarbij de gedachte probleem opgelost, maar nu staan er geen partities meer op en kan ik dus ook niet bij mijn data. Vanaf hier => HELP
Heb geen idee hoe ik nu mijn data terug kan krijgen...

Voor de duidelijkheid, disk staat nu online in windows maar alles is unallocated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Kan je geen rebuild doen met het controller managment :?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!