Toon posts:

Opgelicht?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.136 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik heb een probleem... Nadat ik opzoek was naar geheugen en dit gevonden had via V&A, heb ik contact opgelegd met deze persoon. Na het afgesproken bedrag netjes te hebben overgeschreven en mijn gegevens te geven zij hij tegen mij dat hij het product zal opsturen... Ik wacht nu al sinds 13-02-2009 op het product... Als ik hem ergens om vraag, bijv. of het verzonden is, krijg ik geen antwoord.... Via PM en mail/msn krijg ik dus ook GEEN antwoord.... Ik vraag jullie om advies, dus help me aub...

Alvast bedankt

Gr.Ma123

Verwijderd

Nog even wachten en dan aangifte doen?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 19:48 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Inderdaad, wat hlpdsk zegt. Ik neem aan dat je een naam/adres/rekeningnummer hebt?

Ik weet niet of het een groot bedrag is en of het de dus moeite loont om anders langs te gaan of aangifte te doen, dat moet je zelf bepalen. Of anders (helaas) je verlies nemen :'(

edit: Trouwens, als je hier vandaag pas geregistreerd hebt, hoe kan je dan eerder contact met hem hebben gelegd?

[ Voor 86% gewijzigd door spone op 17-03-2009 19:53 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Dat kan best hoor.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vrees dat T.net weinig kan doen, zie: reviews: Tweakers.net FAQ
# Tweakers.net B.V. biedt enkel de gelegenheid om verkoper en koper bij elkaar te brengen. Tweakers.net B.V. is en zal op geen enkele manier partij zijn in de daadwerkelijke overeenkomst tussen koper en verkoper. Tweakers.net B.V. kan dan ook geen aansprakelijkheid aanvaarden omtrent de kwaliteit, de veiligheid of de legaliteit van de geadverteerde objecten, de juistheid van de aanbiedingen, de bevoegdheid van verkopers objecten te verkopen en de bevoegdheid van kopers objecten te kopen. Ook kunnen wij nakoming van de overeenkomst tussen koper en verkoper niet garanderen, noch bij een geschil bemiddelen tussen partijen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat begrijp ik natuurlijk,

Maar ik vraag ook om advies, en geen hulp.... en ik heb een bankrekening etc....

en over dat ik vandaag geregistreerd ben: ik ben mijn andere accounts w8woord kwijt... Andere accounts's naam is M123. Product wat ik heb overgekocht is V&A aangeboden: OCZ Nvidia SLI-Ready OCZ2N1000SR4GK . Zoals je ziet staat daar dat ik hem gereserveerd heb... En ja ik weet niet wat jullie een groot verlies noemen, maar op 14 jaar leeftijd vind ik dat toch een verlies...

Gr.M

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 20:01 ]

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
aangifte doen. Je bent vast niet de eerste. Dikke kans wel dat de politie nul geinteresseerd is, maar het tenminste opschrijft. Vervolgens zul je een brief krijgen dat ze geen verdere aanknopingspunten hebben en de zaak zo laten. Pas wanneer er veel mensen aangifte doen gebeurt er wat mee.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:21

MsG

Forumzwerver

Google eens op zijn rekeningnummer. Krijg je dan meer hits van gedupeerden?

EDIT:

Je bent niet de enige: http://tweakers.net/aanbod/userstats/273858 maar malafide is hij volgens mij niet. Wacht inderdaad nog eventjes.

[ Voor 49% gewijzigd door MsG op 17-03-2009 20:08 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• spone
  • Niet online
43 euro lijkt me inderdaad de moeite waard om aangifte voor te doen. Wat ik bedoelde was meer dat als het iets van 10 euro was dat het dan 'jammer dan' was. Maar dit is wel iets meer.

offtopic:
Wachtwoord kwijt? Gebruik de password mailer: http://tweakers.net/my.tnet/passmailer :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Gewoon even afwachten als ik die link van MsG bekijk. Gewoon blijven mailen.

Anders is het een mooie leer voor een 14-jarige dat niet altijd alles is wat het lijkt (en dat internet koop niet altijd voordeliger hoeft te zijn).

Verwijderd

Topicstarter
Ja leuk,

omdat ik eens heb gezegd dat ik veertien ben gelijk beginnen te zeuren dat het niet altijd voordelig is op het internet... Jij kon het net zo goed zijn.... En ik heb geen idee hoe oud jij bent,

Gr.M

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Kan je niet naar de bank om het geld terug laten te storneren?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

GGS_206 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:13:
Is het ooit mogelijk geweest om geld terug te laten boeken nadat de rekeninghouder zelf geld naar iemand anders heeft overgeboekt?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:13

Dido

heforshe

Als ie een doorlopende machtiging heeft afgegeven aan de verkoper dan zou dat kunnen ja. Ander sis het godsonmogelijk (gelukkig).
offtopic:
Wanneer verdwijnt dat sprookje toch eens de wereld uit?

Wat betekent mijn avatar?

• spone
  • Niet online
Kan alleen bij automatische incasso, onder voorbehoud dat het niet van loterij is (en nog een paar instanties, waaronder belasting meen ik).

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit is niet iets waar Tweakers.net in kan of wil bemiddelen. Ik zal je topic verplaatsen naar Shopping Forum zodat je de eventuele rechtsgang hieromheen kan bespreken, maar afgezien van dat zul je weinig uit dit topic kunnen halen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als ik zo eens kijk naar zijn V&A feedback...

Ik had er nooit mee in zee gegaan, één keer een -2 is al niet best, maar meerdere berichten die spreken over slecht contact en weet ik het allemaal moeten een enorme alarmbel zijn.

En juist daarvoor is die feedback bedacht, zodat je weet wat voor vlees je in de kuip hebt. Niet zaligmakend, maar over het algemeen een goede graadmeter.

Maar dat is mosterd na de maaltijd...

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:43
ik zou hem gewoon mailen dat je geld terug wilt of het geheugen binnen X dagen wilt ontvangen anders doe aangifte bij de politie, heb ik ook een keer gehad met marktplaats. de politie gaat er nog best serieus mee om want het is een veel voorkomend probleem maar als je een rekeningen nummer hebt en alle mail conversatie kunnen ze er wat mee. vooral als je een rekening nummer hebt van een nederlandse bank dan is het heel simpel.

https://bettyskitchen.nl

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:47:
Beste mede Tweakers,

Ik heb een probleem... Nadat ik opzoek was naar geheugen en dit gevonden had via V&A, heb ik contact opgelegd met deze persoon. Na het afgesproken bedrag netjes te hebben overgeschreven en mijn gegevens te geven zij hij tegen mij dat hij het product zal opsturen... Ik wacht nu al sinds 13-02-2009 op het product... Als ik hem ergens om vraag, bijv. of het verzonden is, krijg ik geen antwoord.... Via PM en mail/msn krijg ik dus ook GEEN antwoord.... Ik vraag jullie om advies, dus help me aub...

Alvast bedankt

Gr.Ma123
Als ik dan naar het bericht kijk wat je hier hebt achtergelaten: V&A aangeboden: OCZ Nvidia SLI-Ready OCZ2N1000SR4GK
Door Ma123, dinsdag 17 maart 2009 19:21
Eey 3xD,

Ik w8 al sinds vrijdagavond, de avond dat ik heb overgeschreven... En nog geen antwoord, ik probeer het via mail en Tweakers ook eens en nog geen antwoord.... Dus laat eens aub iets weten.

Gr.Ma123 (mijn andere account) dus eigenlijk M123
Dus je hebt het geld op 13-3-2009 overgemaakt en niet op 13-2-2009. Hij heeft het geld dan ook niet direct op de rekening staan, tenzij hij bij dezelfde bank zit.
Door zijn feedback zou je wel achterdochtig worden, maar om dan op dinsdag al een topic te openen, terwijl je het geld vrijdag hebt overgemaakt, met de titel "Opgelicht?" vind ik wel wat voorbarig en paniekerig overkomen.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-01 09:35
Het product staat er op sinds 11 maart? Waar jij februari dan vandaan haalt weet ik ook niet. Je hebt de 13e je geld overgeschreven, wat een vrijdag was, dat betekent dat hij ten vroegste de maandag of de dinsdag als hij bij een andere bank zit, het geld heeft gekregen en jij gaat nu al zitten muggenziften? Er is nog geen week overgegaan, wie weet heeft hij het gewoon al verstuurd. Als het echt februari was(wat mij onmogelijk lijkt, daar het product maar 11 maart is aangeboden) dan zou ik je gelijk geven als je al meer dan een maand aan het wachten bent.

In zijn feedback wordt er dan ook nooit gesproken over dat hij niet zou leveren. Enkel dat hij soms een paar dagen tussen zijn mails laat, maarja je kunt niet van iedereen verwachten dat ze dagelijks achter de pc kruipen.

[ Voor 16% gewijzigd door skelleniels op 19-03-2009 12:47 ]

http://specs.tweak.to/16567

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Als ik de reacties lees zou ik ook niet zo snel met hem in zee gaan :)

Maar goed het feit dat hij ook aan account sharing doet.. baard mij helemaal zorgen.

Lekker zijn is een gave :)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Lijkt me wel handig voor de heren mods om een flinke notitie bij de verkoper in kwestie te zetten.

@ Thrillseeka: als 1 account niet gebruikt wordt, en een nieuwe wel, dan is dat geen accountsharing ;) . Blijft wel staan dat password-recovery mogelijk is en een username switch ook.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Jejking schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:15:
Lijkt me wel handig voor de heren mods om een flinke notitie bij de verkoper in kwestie te zetten.

@ Thrillseeka: als 1 account niet gebruikt wordt, en een nieuwe wel, dan is dat geen accountsharing ;) . Blijft wel staan dat password-recovery mogelijk is en een username switch ook.
nee ik bedoel als je de feedback doorleest van de verkoper word daarin gezegt dat meer dan 1 persoon zijn account gebruikt :)

Ik ben bekent met het cloneaccount fenomeen :)

Lekker zijn is een gave :)

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Als je zijn feedback bekijkt is dat over het algemeen niet super positief, zelfs mensen die +1 geven zijn er niet altijd over te spreken. Hij is onbereikbaar levert traag en als er iets mis mee was kan je iig niet bij hem aankloppen.

Positiever nieuws voor jou is dat hij tot nu toe altijd geleverd heeft.. hoewel het wel soms laat is. Dus er bestaat een kans dat hij het alsnog op stuurt. En eigenlijk hoop ik dat ook voor je. Want heel veel kan je niet doen, je kan er mss een goedkope deurwaarder naar toe sturen, maar dat is meer om hem te pesten.

Ik raad je aan om de volgende keer beter gaan kijken naar zijn feedback voor je met iemand in zee gaat. Daarnaast is het altijd handig om de volledige naam en adres gegevens van die persoon te hebben zodat je iig (met backup je pa en je hond?) een bezoekje kan brengen mocht er niet geleverd worden.
Naja ik denk dat jij je lesje nu wel geleerd hebt, en ik hoop voor je dat het goed komt.

edit: hij probeert volgens mij te kijken of iemand er meer voor gaat bieden.. en volgens mij duurt het daarom langer met opsturen (hoop ik...) aangezien hij neerzet dat jij het hebt gereserveerd voor de vraagprijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Vesper64 op 19-03-2009 13:43 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:20

Haan

dotnetter

Beetje vreemd dit inderdaad, klagen over oplichting twee werkdagen nadat je geld hebt overgemaakt 8)7
Ten eerste weet je niet eens of het geld dan al binnen is, ten tweede checkt niet iedereen z'n rekeningafschriften zovaak als e-mail, ten derde is na twee dagen al gaan zeuren überhaupt belachelijk snel :/

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nik schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:27:
Anders is het een mooie leer voor een 14-jarige dat niet altijd alles is wat het lijkt (en dat internet koop niet altijd voordeliger hoeft te zijn).
Goed excuus, ik gan binnenkort even half Tnet oplichten via de V&A. Mocht je wat te klagen hebben, dan factuureer ik je gewoon voor leergeld! d:)b

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
hmmz, dat had ik nog niet eens gezien... je moet idd wel de tijd geven om iets op te laten sturen. Geld is niet dezelfde dag dat jij het hebt overgemaakt op de andere bankrekening. Zeker op dagen als vrijdag kan het pas zijn dat het maandag op de rekening staat.. Ziet hij het pas na 18 uur omdat hij moet werken kan het zijn dat hij het dinsdag kan versturen, of mss pas vrijdag of zaterdag afhankelijk van de uren die hij moet maken.
Had ff niet gekeken hoeveel tijd je hem had gegeven, maar dit is idd wel heel erg kort. Heb je het inmiddels al? aangezien je ook hier niet meer hebt gereageerd sinds dinsdag? :p

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54
13 maart of 13 februari is nogal een verschil. Mocht het echt 13 maart zijn dan is in elk geval deze mod not amused.

(TS kan met ondergetekende contact opnemen om topic eventueel te heropenen)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.