• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
(Ik hoop dat dit het goeie subforum is...) Ik heb dus een online service opgezet genaamd dygnatus... en vroeg mij toch af wat andere tweakers er van vinden. Vooral dus van het concept (aangezien tweakers daar nou eenmaal meer over te zeggen hebben, als het publiek wat het nu gebruikt...), Dygnatus is een dynamic signature generator, met andere woorden, dygnatus genereerd afbeeldingen op basis van rss-feeds, een paar voorbeelden hieronder:
Klik op link om te customize
- Laad resultaten van rss feed en laat description item zien
Afbeeldingslocatie: http://dygnatus.greatslovakia.com/?ct=0&crss=http%3A%2F%2Fwww.christianblog.com%2Frss.xml&e=1&u=&i=images%2Fblog_1.png&io=&si=1&s=false&ml=true&mlp=2&mli=0&cl=30&cls=1&cl2=50&cls2=1&f=Verdana&fs=12&tc=%23FFFFFF&tca=50&f2=&fss=8&t2c=%23FFFFFF&t2ca=&tx=4000&ty=300&a=0&t2x=110&t2y=4&t2a=0&d=2&df=&ima_width=100&ima_height=100&ima_off_l=10&ima_off_t=10&ima_bs=10&ima_si=1&ima_t=0&ima_t_off_l=10&ima_t_off_t=10&ima_t_a=0

- Laad resultaten van rss feed en laat title en description zien
Afbeeldingslocatie: http://dygnatus.greatslovakia.com/?v=1.1&ct=0&crss=http%3A%2F%2Fwww.christianblog.com%2Frss.xml&e=1&u=GreatS&i=images%2Fblog_3.png&io=&si=1&s=true&ml=absolute&mlp=2&mli=0&cl=60&cls=1&cl2=70&cls2=1&f=Verdana&fs=12&tc=%23000000&tca=50&f2=&fss=8&t2c=%23FFFFFF&t2ca=&tx=10&ty=3&a=0&t2x=11&t2y=25&t2a=0&d=2&df=&ima_width=100&ima_height=100&ima_off_l=10&ima_off_t=10&ima_bs=10&ima_si=1&ima_t=0&ima_t_off_l=10&ima_t_off_t=10&ima_t_a=0

- Laad resulaten van yahoo pipe die het link element replacement met een link naar de artiest en daarna word de links erop gezet.
Afbeeldingslocatie: http://dygnatus.greatslovakia.com/?v=1.1&crss=&ct=6&e=5&u=GreatSK&i=images%2Fwhite.png&io=images%2Fwhite_music_overlay.png&si=1&s=true&ml=true&mlp=2&mli=5&cl=10&cls=1&cl2=50&cls2=1&f=Verdana&fs=6&tc=000000&tca=0&f2=&fss=6&t2c=%23FFFFFF&t2ca=&tx=1000&ty=1000&a=0&t2x=400&t2y=30&t2a=0&d=0&df=&ima=true&yp=true&ima_width=80&ima_height=110&ima_off_l=150&ima_off_t=10&ima_bs=10&ima_si=1&ima_t=1&ima_t_off_l=2&ima_t_off_t=2&ima_t_a=0

Bekijk de gallery voor nog een paar voorbeelden.

Zoals jullie kunnen zien word het nog maar op een subdomein van een van m'n domeinen gehost en experimenteer ik er nog een beetje mee, wat ik vooral wil weten is of jullie denken dat dit nuttig is? (vooral waar je een signature kan plaatsen (denk aan mail, fora) je hiermee een dynamische link kan plaatsen die dus ook altijd up to date is). En daarnaast heb ik nog geen ander (iets groter) publiek kunnen vinden buiten de MAL.net community en zou ik graag willen weten wat andere mensen er van vinden.

offtopic:
Waarom heet dit subforum Windows servers en server-software... ik zie tussen die twee totaal geen verband... het wekt het effect op dat het gaat om software voor op windows servers, terwijl letterlijk genomen blijkbaar ook iets als twitter er onder valt (en sorry voor de post in het client software algemeen subforum waar ik mij over dit misverstand uitliet aangezien ik geen forum kon vinden over cloud computing and online services, die dus blijkbaar hier horen...)

[ Voor 27% gewijzigd door David Mulder op 17-03-2009 21:45 ]

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

Persoonlijk vind ik het heel irritant met veel plaatjes op een forum.... Het laad super langzaam als je mobiel zit te werken, trekt teveel aandacht.

Overigens wat sommigen hebben met een Game/PC-stats in hun avatar is wel grappig.... Of een klokje.... Maar meer dan dat ook niet.

Signatures vind ik d00d-hinderlijk als het echt zo'n grote banner is.

Dat is mijn mening.

• David Mulder
Persoonlijk irriteer ik mij alleen aan signatures als ze geen betekenis hebben, bijvoorbeeld op de anime community waar dit idee vandaan kwam kan je hierdoor in één oogopslag zien met wat soort persoon je te maken hebt, voordat je dynamisch signatures had kon je direct zien waarvan de persoon fan was (bijv. persoonlijk heb ik vaak de indruk dat je meestal mensen met /te/ vrouwelijke signatures niet al te serieus moet nemen en al helemaal niet boos worden als ze iets beledigends zeggen...) en nu kun je direct zien waarna een persoon kijkt, op zich is het dan een best efficiente manier van communicatie. Ik heb dat idee daarna uitgebreid naar wat andere gebieden, de kleine signatures die je overal kunt plaatsen, de grotere eerder in een passende community of bijv op je site. Last.fm signatures maken duidelijk wat soort muziek je luisterd, picasaweb signatures laten wat zien van je persoonlijke leven (of waar je picasaweb ook voor gebruikt), etc.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Misschien is het wat handiger voor het verdere verloop van het topic als je wat meer over je setup en de werking van je Service uit de doeken doet ;)

Jij hebt een vrij concrete doelgroep voor ogen voor jouw toepassing, maar dat die niet geheel aansluit bij wat men hier gebruikelijk acht zal je wel duidelijk zijn.
Als je wat meer over de techniek kan zeggen zodat anderen daar meer geinteresseerd voor worden scheelt dat denk ik wel :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• David Mulder
Het punt is net dat ik een wat bredere doelgroep zit te bekijken en wou horen of jullie denken van dit concept en of er intresse zou zijn voor iets dergelijks. Het enige idee is dat m'n hiermee nuttige signatures kan maken die ook een echte boodschap hebben.

Maar technisch is het een vreselijk simpel maar uitgebreid script, wat ik zeer goed mogelijk een keer ga open sourcen, ook al is het nogal linear.
- Het hele ding draait op de gd libary van php
- RSS wordt geladen via magpie rss
- Yahoo pipes wordt gebruikt om rss feeds zo aan te passen dat de link naar de afbeelding verwijst indien men met afbeelding dygnatures bezig.
- Het enige interresante verder is een best total fit centered scaling methode waar ik vreselijk lang over heb gedaan, maar uit eindelijk toch best simpel was. Wat het praktisch inhoud is dat de afbeelding tot zoverre wordt uitgezoomed zonder de buiten de width en height te gaan.
- Het formulier gebruikt een simpel, maar niettemin best tijdrovend (om uit te vogelen) javascript script om de url te genereren die men zou krijgen via een normale GET

Al met al is het niet al te speciaal, maar ik hoop dat dit uiteindelijk tot effect heeft dat mensen eindelijk eens wat nuttigere signatures gaan krijgen...