Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Na 8 jaar als commercieel medewerker binnendienst ben ik toe aan een nieuwe uitdaging, heb nu het gevoel vast te zitten in mijn functie. Ik ben zoals waarschijnlijk iedereen hier vrij handig met de PC en voor vrienden en familie die "gozer" die je belt als je een probleem hebt. Een carriere in de ict trekt mij enorm, ik ben bezig met de cursus Comptia A+ / IT technician.
Ik ben gemotiveerd en leer makkelijk maar realiseer me wel degelijk dat deze tijd niet de beste tijd is om op mijn leeftijd nog te beginnen. Toch wil ik deze richting op dus ik ga ervoor!!! Mijn doel is nu om systeembeheerder te worden. Ik wil graag MCSE halen maar dit is een dure cursus en praktijkervaring is een must, echter welk bedrijf neemt (nu) iemand van mijn leeftijd aan met alleen A+ en evt. netwerk + certificering voor een acceptabel loon als je ook iemand van 22 hiervoor kan krijgen die veel goedkoper is.

Bij deze dus ook de oproep voor tips, alles wat mij kan helpen.....websites / adviezen / te volgen cursussen etc!!!! Alle goede raad is welkom!!!! ;)

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11 15:28
Simpele vraag... heb je al gesolliciteerd? Zo nee, waarom niet? Zo ja, waarom heb je de plek niet gekregen of heb je de plek niet aangenomen?

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-11 13:56

rg-mohwa

Phoe Hé

Ik ken diverse mensen die toch wel aan de bak zijn gekomen.
detacherings Collega is +-38 en had 20 jaar in de zorg gewerkt en is begonnen bij een kleinere helpdesk.
Andere vriend hier is 32 (+ verlopen MCSA windows 2000) en die is begonnen als en 2de lijns op een behoorlijk drukke helpdesk.

Dus het kan wel. slinger je CV online en ik denk dat je nog zeker een kans maakt.

wat is je leeftijd ? 30 dus

[ Voor 5% gewijzigd door rg-mohwa op 17-03-2009 21:14 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Om de TS even aan te vullen en dus zeer zeker niet te kapen. Wat moet je als 30-er als eerste doen als je ICT in wilt? Ikzelf neig ook naar systeembeheer in algemene zin. Ik ga de komende tijd eerst een potje geld verzamelen en dan doen wat de TS ook doet,dus:

Wat zijn dan *de* certificaten (of opleidingen) om mee aan te kloppen bij een potentiele baas?

And it goes BRAAAAAPP!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:52

AcoLyte!

*evil grin*

Persoonlijk denk ik dat het belangrijk is ervaring op te doen. IT is voor een groot gedeelte het in de vingers krijgen van trouble-shooting, onderbuikgevoel, analytisch denken, maar vooral ook van doen.
Beginnen op een 1e lijns servicedesk is een goede startersfunctie, niet leeftijdgebonden en je leert zo dat IT ook een menselijke kant heeft. Aangezien je daar al veel ervaring mee hebt opgedaan in je 'vorige' loopbaan, is dat natuurlijk een goede binnenkomer. ICT-ers willen nog wel eens de C van communicatie vergeten. Niets is zo frustrerend voor een eindgebruiker als weinig tot geen communicatie mbt het probleem. Kortom; probeer met je commerciele inslag te laten zien dat je goed met mensen om kunt gaan en gaandeweg zaken oppakt, meedraait in (kleinere) projecten en te allen tijde blijft leren. Succes!

don't mistake lack of talent for genius.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet gesolliciteerd omdat ik nog geen enkele diploma heb, tevens wilde ik met deze A+ cursus kijken of ik het leren nog kan combineren met mijn gezinsituatie (net een zoontje geboren), wat overigens heel goed lukt. Ik ben nu dus erg gemotiveerd en zodra ik mijn A+ diploma op zak heb ga ik op jacht naar een baan.
Het met klanten omgaan hebik wel in de vingers inderdaad, dit is een goede tip en zal ik zeker meenemen in mijn sollicitaties.

Een helpdesk is dus de plaats om te beginnen, waar moet ik dan ongeveer aan denken qua startersoon op mijn leeftijd?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:34:
Ik heb nog niet gesolliciteerd omdat ik nog geen enkele diploma heb, tevens wilde ik met deze A+ cursus kijken of ik het leren nog kan combineren met mijn gezinsituatie (net een zoontje geboren), wat overigens heel goed lukt. Ik ben nu dus erg gemotiveerd en zodra ik mijn A+ diploma op zak heb ga ik op jacht naar een baan.
Het met klanten omgaan hebik wel in de vingers inderdaad, dit is een goede tip en zal ik zeker meenemen in mijn sollicitaties.

Een helpdesk is dus de plaats om te beginnen, waar moet ik dan ongeveer aan denken qua startersoon op mijn leeftijd?
staat mij iets bij van 1600 bruto

And it goes BRAAAAAPP!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:34:
Je bent bezig met een cursus die je het gemakkelijker gaat maken om om te gaan met computers.
Dat is altijd een positieve ontwikkeling als je geen ervaring hebt met ICT aangelegenheden.
Werkervaring is altijd handig, zeker als je er al 8 jaar mee hebt gewerkt.
Ik gok ook rond de 1600 bruto. Alleen zijn deze bedragen variabel aangezien je ook kan overleggen over jouw salaris.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal gelijk mijn grootste probleem worden, 1600 Euro daar kan ik niet van rondkomen. Ik verdien nu al netto meer dan 1600.

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:23:
Dat zal gelijk mijn grootste probleem worden, 1600 Euro daar kan ik niet van rondkomen. Ik verdien nu al netto meer dan 1600.
Je bent een beginner in een nieuwe markt, dan zal je goed moeten onderhandelen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:15

Qwerty-273

Meukposter

Tja met een carriere switch begin je vaak in je nieuwe gebied lager op de ladder en zal je in de komende jaren weer omhoog moeten klimmen. Je salaris zal dan ook mee klimmen. Ik zou je niet blind staren op de 1600 bruto die hier genoemd word. Dit is altijd te bespreken met een sollicitatie procedure, dan weet je a. wat een eventuele detacheerder of andere werkgever aan werk heeft liggen waar ze jou voor zouden kunnen inzetten, en b. wat je bij die werkgever zou kunnen verdienen (vaak is er wel ruimte om te onderhandelen - wil je geen leasebak dan kan het salaris vaak wel iets omhoog of kunnen er andere regelingen getroffen worden bv. een hoger studie budget).
Daarnaast heb je misschien niet direct de IT ervaring - maar je hebt wel werkervaring en ervaring in een bedrijfcultuur/omgaan met collega's etc. etc. etc. dit telt ook vaak mee, en kan je een iets hogere instap geven. Maar let wel op, dat als je nu na een x aantal jaar het gevoel krijgt dat je vast zit in je functie dit net zo goed ook in je IT carriere kan komen. Zeker als je de eerste periode (tot 2 jaar?) weg wordt gezet op een helpdesk - dat kan op een gegeven moment echt een limiterend gevoel geven (je wilt je zelf verder ontwikkelen met beheer / ontwikkeling oid maar je werkgever houdt je vast als helpdesker).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er natuurlijk ook vanuit dat ik wat loon betreft lager uit ga komen. Ik denk dat ik een werkgever moet zoeken die ook iets ziet in mijn commerciele ervaring en een functie in combinatie met ict heeft. Als ik mij dan de komende jaren bezig kan houden met een studie MCSE op kosten van de baas dan ben ik tevreden. En mocht ik na twee jaar mijn diploma MCSE hebben en het gevoel hebben "vast" te zitten dan zoek ik weer een andere baan waar ik wel toekomst heb. Inmiddels heb ik dan ook twee jaar werkervaring.

Het draait dus allemaal om een werkgever die in mijn werk/commerciele ervaring een meerwaarde ziet boven de goedkopere minder ervaren schoolverlater. Dat wordt heel goed zoeken dus, wellicht eerst op een andere functie waar ik dan nog wel de kans krijg om MCSE te halen.

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:15:
Ik ga er natuurlijk ook vanuit dat ik wat loon betreft lager uit ga komen. Ik denk dat ik een werkgever moet zoeken die ook iets ziet in mijn commerciele ervaring en een functie in combinatie met ict heeft. Als ik mij dan de komende jaren bezig kan houden met een studie MCSE op kosten van de baas dan ben ik tevreden. En mocht ik na twee jaar mijn diploma MCSE hebben en het gevoel hebben "vast" te zitten dan zoek ik weer een andere baan waar ik wel toekomst heb. Inmiddels heb ik dan ook twee jaar werkervaring.

Het draait dus allemaal om een werkgever die in mijn werk/commerciele ervaring een meerwaarde ziet boven de goedkopere minder ervaren schoolverlater. Dat wordt heel goed zoeken dus, wellicht eerst op een andere functie waar ik dan nog wel de kans krijg om MCSE te halen.
Er zijn volgens mij zat detacheerders/bedrijven die in bovenstaande punten zich wel kunnen vinden. Persoonlijk denk ik dat je genoeg keuze hebt, zo moeilijk zal het (in mijn ogen) niet zijn :) Loop de topics anders eens door hier in Werk en Inkomen, misschien vind je wat :)

Verwijderd

Cursus MCSE hoeft helemaal niet duur te zijn.

MCSA is in een goed half jaar doormiddel van zelfstudie goed te doen.
je hebt dan de basis voor het troubleshooten van werkstations en servers.

de andere 3 certificaten gaan meer in op implementatie en producten zoals SQL of Exchange etc.

Maar met MCSA kun je makkelijk op een kleine-middelgrote helpdesk aan de bak.

70-270 (XP) is haalbaar in 4-5 weken als je al redelijk wat ervaring met XP hebt.
70-290 (Windows Server 2003) dit is de basis voor Server 2003. deze is ook binnen 5-6 weken goed te doen.
70-291 (windows Server 2003) Deze heeft wat meer diepgang zoals networking en subnetting en DNS etc. deze is best wel pittig maar in 2,5 tot 3 maanden moet deze wel te doen zijn. zeker als je in een flow zit en de 2 bovenstaande nog vers in het geheugen zit.

optie om snel MCSA te halen is om 70-620 (VISTA) erbij te doen. deze heb je net als XP in 4 weken wel te doen.

dus 6 maanden zelfstudie met een studiebelasting van 10-15 uur per week moet het makkelijk lukken.
boeken zijn 60 euro per stuk ongeveer en examens 140 euro per stuk. dus met 800 euro kom je een eind.

zodra je ergens werkt kun je door studeren dmv cursussen of andere richtingen op gaan binnen de IT.

Verwijderd

Topicstarter
Goeie tip outerspace, mag ik vragen wat voor baan je zelf hebt?

Zeg Remko24, kun je me vertellen wat voor boeken je zoal nodig hebt voor zelfstudie mcsa? Die 800 Euro lijkt mij erg weinig, als ik bij LOI al kijk voor MCSA/MCSE ben je veel meer kwijt, nu begrijp ik ook dat je dan examentraining en lesstof op maat hebt etc. maar dit staat in schril contrast met elkaar. Heb je zelf MCSE via zelfstudie gehaald?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11 19:36
* Wormaap is momenteel bezig met MCSA in zelfstudie.

70-270 was met 2 avondjes zelfstudie binnen.
70-290 ben ik momenteel mee bezig, nog niet heel veel tijd ingestoken, maar meer dan een weekje zelfstudie verwacht ik niet nodig te hebben.
70-291 schijnt lastiger te zijn, maar dat zie ik wel weer als ik daar aan toe ben :P

MCSA is dus gewoon makkelijk in zelfstudie te halen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

http://www.bol.com/nl/p/b...01004002414822/index.html

http://www.bol.com/nl/p/b...01004002778310/index.html

5 boeken voor 220 euro..

Je moet dan nog 2 elective's doen en je hebt MCSE.

Als zelfstudie je een beetje ligt is het goed te doen.
Zorg er wel voor dat je het echt gaat snappen en niet een papieren MCSE'er word en alleen theorie kent en nog niet weet waar je moet klikken :)

Ik heb zelf MCSA dmv zelfstudie gehaald. 291 is de enige waar ik een beetje moeite mee had maar alle examens wel gelijk 1e keer gehaald.

MCSE heeft voor mij geen zin. Ben nu bezig met een upgrade traject naar 2008. en ga me hier verder in verdiepen. 2003 heeft bij ons in de organisatie zijn langste tijd gehad en volgend jaar migreren we naar 2008.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 14:35 ]

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:03:
Goeie tip outerspace, mag ik vragen wat voor baan je zelf hebt?

Zeg Remko24, kun je me vertellen wat voor boeken je zoal nodig hebt voor zelfstudie mcsa? Die 800 Euro lijkt mij erg weinig, als ik bij LOI al kijk voor MCSA/MCSE ben je veel meer kwijt, nu begrijp ik ook dat je dan examentraining en lesstof op maat hebt etc. maar dit staat in schril contrast met elkaar. Heb je zelf MCSE via zelfstudie gehaald?
Ik zit zelf in de detachering :) Ben ondertussen bezig met MCSA 70-290 (vandaag ingekeken) :P
MCDST is in ieder geval een goed begin, dan ben je al snel ingewerkt met helpdesktaken :)

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:48
Je kan aankloppen bij Call2 of Peak IT. Daar zou je kunnen starten om daarna naar een grotere club te verhuizen als je MCSA of MCDST binnen hebt. Reken er wel op dat veel detacheerders momenteel een gedeeltelijke vacaturestop hebben, zeker op juniors, yp en dergelijke. Succes!

• To_Tall
  • Laatst online: 15-11 09:01
wvkreg schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:02:
Je kan aankloppen bij Call2 of Peak IT. Daar zou je kunnen starten om daarna naar een grotere club te verhuizen als je MCSA of MCDST binnen hebt. Reken er wel op dat veel detacheerders momenteel een gedeeltelijke vacaturestop hebben, zeker op juniors, yp en dergelijke. Succes!
Op dit moment is de markt zo dat er een groote schoon maak is.

Bij me oude werkgever was er een tekort aan goede Helpdesk medewerkers. Hiervoor zijn 2e rangs mensen in dienst genomen.
Die worden na het beindigen van het contract uitgezwaaid en de mensen met betere papieren worden voor dezelfde uurtarief aangenomen.

Mensen die nu wel weten hoe een computer van binnen en buiten werken. blijven aan het werk. de rest zal nu langzaam afvloeien.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:55:
Cursus MCSE hoeft helemaal niet duur te zijn.

MCSA is in een goed half jaar doormiddel van zelfstudie goed te doen.
je hebt dan de basis voor het troubleshooten van werkstations en servers.

de andere 3 certificaten gaan meer in op implementatie en producten zoals SQL of Exchange etc.

Maar met MCSA kun je makkelijk op een kleine-middelgrote helpdesk aan de bak.

70-270 (XP) is haalbaar in 4-5 weken als je al redelijk wat ervaring met XP hebt.
70-290 (Windows Server 2003) dit is de basis voor Server 2003. deze is ook binnen 5-6 weken goed te doen.
70-291 (windows Server 2003) Deze heeft wat meer diepgang zoals networking en subnetting en DNS etc. deze is best wel pittig maar in 2,5 tot 3 maanden moet deze wel te doen zijn. zeker als je in een flow zit en de 2 bovenstaande nog vers in het geheugen zit.

optie om snel MCSA te halen is om 70-620 (VISTA) erbij te doen. deze heb je net als XP in 4 weken wel te doen.

dus 6 maanden zelfstudie met een studiebelasting van 10-15 uur per week moet het makkelijk lukken.
boeken zijn 60 euro per stuk ongeveer en examens 140 euro per stuk. dus met 800 euro kom je een eind.

zodra je ergens werkt kun je door studeren dmv cursussen of andere richtingen op gaan binnen de IT.
620 en 270 hebben samen geen nut. Het is of-of voor msca...
Dus voor mcsa zul je dan nog exchange (bijvoorbeeld) erbij moeten doen. 70-284

Youtube: DashcamNL

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een heel goed alternatief dan, ben nu voor hetzelfde geld bezig met de cursus A+, dan zou ik het zelf nog kunnen betalen. Via de loi kom je rond de 3500 Euro uit geloof ik. Ik ben van plan A+ & netwerk+ te halen en dat schijnt dan weer samen een module te zijn voor MCSE (heb ik die al binnen).
Alleen moet ik dan wel een baan hebben om ook de praktijk te leren, het lijkt mij inderdaad niet handig om alleen op Papier MSCA/MCSE te hebben. Lijkt mij niet dat je thuis op de PC praktijksituaties kan simuleren :)

Call2 en PeakIT heb ik al veel over gelezen maar ik hoor hier allemaal negatieve verhalen over (m.u.v. het feit dat je goed kan studeren). Ook heb ik de indruk dat ze daar liever schoolverlaters willen hebben omdat deze veel goedkoper zijn (zie 1300 Euro bruto op 22 jaar) en ze daar dus veel meer op verdienen. Met zo'n loon kan ik weer met mijn vrouw en kind bij mijn ouders intrekken 8)7
Ik denk dus niet dat wij interessant voor elkaar zouden zijn.

• To_Tall
  • Laatst online: 15-11 09:01
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:14:
Dat is een heel goed alternatief dan, ben nu voor hetzelfde geld bezig met de cursus A+, dan zou ik het zelf nog kunnen betalen. Via de loi kom je rond de 3500 Euro uit geloof ik. Ik ben van plan A+ & netwerk+ te halen en dat schijnt dan weer samen een module te zijn voor MCSE (heb ik die al binnen).
Alleen moet ik dan wel een baan hebben om ook de praktijk te leren, het lijkt mij inderdaad niet handig om alleen op Papier MSCA/MCSE te hebben. Lijkt mij niet dat je thuis op de PC praktijksituaties kan simuleren :)

Call2 en PeakIT heb ik al veel over gelezen maar ik hoor hier allemaal negatieve verhalen over (m.u.v. het feit dat je goed kan studeren). Ook heb ik de indruk dat ze daar liever schoolverlaters willen hebben omdat deze veel goedkoper zijn (zie 1300 Euro bruto op 22 jaar) en ze daar dus veel meer op verdienen. Met zo'n loon kan ik weer met mijn vrouw en kind bij mijn ouders intrekken 8)7
Ik denk dus niet dat wij interessant voor elkaar zouden zijn.
Ik ben toch bang dat je niet veel hoger zal komen dan misschien 2000 Euro. Waarom zouden ze jou voor 2500 aannemen als een 25 jarige die meer ervaring heeft en meer kan (no offence).

Zeker in deze tijd zal het lastig worden. Misschien moet je er aan gaan denken om eerst je papieren te behalen. MSCE enz. en dan te kijken bij een detacheerder. Ze zullen nu wel sneller mensen aan nemen die papieren heeft. Mensen met papieren hebben een houvast.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

dfrenner schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:08:
[...]

620 en 270 hebben samen geen nut. Het is of-of voor msca...
Dus voor mcsa zul je dan nog exchange (bijvoorbeeld) erbij moeten doen. 70-284
620 kan ook als elective gelden voor MCSA.
je hebt dan alleen geen titel zoals Security etc.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:06:...Mijn doel is nu om systeembeheerder te worden. Ik wil graag MCSE halen maar dit is een dure cursus en praktijkervaring is een must, echter welk bedrijf neemt (nu) iemand van mijn leeftijd aan met alleen A+ en evt. netwerk + certificering voor een acceptabel loon als je ook iemand van 22 hiervoor kan krijgen die veel goedkoper is....
Eigenlijk geef je hier zelf het antwoord al: hoe kan ik mijn huidige competenties gebruiken en uitbreiden om een redelijk betaalde baan in de ICT te krijgen?

Volgens mij zijn er drie routes die je overigens tegelijkertijd kunt nemen:
  • Voor jezelf duidelijk krijgen en voor anderen maken hoe je met je huidige ervaring en kennis, toegevoegde waarde voor een ICT onderneming kan hebben;
  • Om- en bijscholen in de door jouw gewenste richting;
  • Accepteren dat je salaris omlaag zal gaan, misschien wel tot het niveau van een 22 jarige.
AcoLyte! schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:57:...ICT-ers willen nog wel eens de C van communicatie vergeten. Niets is zo frustrerend voor een eindgebruiker als weinig tot geen communicatie mbt het probleem...
offtopic:
Voor sommigen is het misschien mierenneukerij, maar de 'C' heeft niets met 'communicatie' te maken, maar alles met 'communicatietechnologie'. Dat communicatie belangrijk is zal ik niet ontkennen, maar het is niet het primaire vakgebied van een ICTer.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-11 23:09
Als ik jou was zou ik ICT als hobby houden en in de huidige richting verder ontwikkelen en nieuwe uitdagingen zoeken. Je gaat er financieel erg op achteruit en zodra het werk wordt is het allemaal een stuk minder interessant.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet de luxe om een loon van iemand van 22 te accepteren, dat is een probleem. En doorgaan in een vak waar mijn hart niet meer ligt is ook geen optie. Maar het spreekwoord luidt "zoekt, en gij zult vinden"dus ik ga gewoon door met leren en zoeken, en als deze recessie weer over is dan heb ik papieren en zit men wellicht weer wat meer te wachten op mensen zoals ik

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11 15:28
Ik weet het, 1600 euro is geen vetpot. Maar het is wel een start. En vanuit een werksituatie kun je beter iets opbouwen dan vanuit niets. Overweeg toch eens om vanuit dat lage salaris te starten. Hou er ook rekening mee dat je met een laag salaris ook weer meer huursubsidie, toeslagen etc krijgt. En misschien is het ook het overwegen om de kleine (voor een bepaalde tijd) voor een aantal dagen bij opa en oma te brengen en moeders-de-vrouw ook deeltijd aan de slag, totdat jij een goed salaris opgebouwd hebt? Ik weet het, geen ideale situatie... maarja, waar een wil is, is een weg.

Ik heb een soortgelijke situatie ervaren. Ook met een laag salaris begonnen als monteur in de bouw (700 GULDEN per maand). Ook niet de papieren om in de IT aan de slag te kunnen. Op een gunstig moment toch de kans gekregen om de IT in te stappen (okee, dat was gelijk ook mijn voordeel... de markt was gunstiger dan nu) en inmiddels toch in bijna 10 jaar tijd een aardig salaris opgebouwd (waarvan ik nu als alleenverdiener een huis van heb gekocht en drie kinderen onderhoud). Het belangrijkste blijft motivatie, cursussen doen, motivatie, motivatie en nog eens motivatie. :) In het begin is het echt op een houtje bijten, maar dat is maar een fase...

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:59
Er zijn al veel goede tips gegeven, maar als aanvulling op de MS certificaten kan ITIL imho ook genoemd worden. In veel vacatures voor helpdesk- of systeembeheermedewerkers zie je dit certificaat staan. Het schijnt vrij goed met zelfstudie te doen te zijn en het examen kost maar €140.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:38:
Ik heb niet de luxe om een loon van iemand van 22 te accepteren, dat is een probleem. En doorgaan in een vak waar mijn hart niet meer ligt is ook geen optie. Maar het spreekwoord luidt "zoekt, en gij zult vinden"dus ik ga gewoon door met leren en zoeken, en als deze recessie weer over is dan heb ik papieren en zit men wellicht weer wat meer te wachten op mensen zoals ik
Begrijpelijk, maar ook met enkel MCSE zal een beter (in de buurt van waar je nu zit) betaalde systeembeheertaak niet makkelijk te vinden zijn denk ik. Meer investering zal nodig zijn om daar op in te kunnen stappen (afgezien van ervaring), tenzij je een ICT gerelateerde baan kan vinden die ook relevant gebruik maakt van je huidige kennis en ervaring...

Bij ons bijvoorbeeld (Software ontwikkelaar, maar wij zoeken geen mensen op het moment) zijn commerciele functies die zeer goed ondersteund kunnen worden door technische ICT kennis.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Valt onder zelfstudie de NTI lessen? of kan je echte hele-maal zelf aan de gang gaan en ergens een examen bestellen? domme vraag wellicht maar ik zie nu alleen dat ke *of* NTI opleidingen volgt *of* bij zoiets als PeakIT

And it goes BRAAAAAPP!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Wat ik bij grote zakelijke dienstverleners (bank- / verzekeringswereld) gezien heb:
Mensen die via acceptatietesten de IT inrollen als systeemtester.
Mensen die via functioneel beheer doorgroeien naar technisch beheer.
Mensen die via teamleider doorgroeien naar projectleider.

Bij de grotere bedrijven is vaak een goed georganiseerd HR-proces wat mensen de kans biedt om binnen dat bedrijf toch lange tijd verschillende functies op te pakken.

Over het algemeen:
  • De kans dat je salaris in moet leveren is kleiner wanneer je binnen 1 bedrijf je groeipad uitstippelt.
  • De kans dat je een gedegen ontwikkeling doormaakt is groter binnen een groter bedrijf, het is dan wel een kwestie van geduld.
  • De kans dat je ergens binnenkomt is groter wanneer je diploma's hebt dan wat certificaatjes.
<Ignore>
"Nee schatje, we gaan de komende tien jaar niet op vakantie, want papa vind zijn werk niet leuk."
</Ignore>

Succes met je studie!

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
PHiXioN schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:23:
Als ik jou was zou ik ICT als hobby houden en in de huidige richting verder ontwikkelen en nieuwe uitdagingen zoeken. Je gaat er financieel erg op achteruit en zodra het werk wordt is het allemaal een stuk minder interessant.
Ook een optie. Minder gaan werken naarmate je je hobby commercieel weet te exploiteren als ondernemer.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is er bij je huidige werkgever niets mogelijk in de ICT hoek?

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn huidige werkgever is er niets voor mij in de IT-hoek. Ik kan me inderdaad beter richten op het vinden van een baan in een commerciele richting in de ICT en van daaruit mezelf ontwikkelen, zoals testert en floppus zeggen, krijg je dan meer kansen. Wie weet hoe de markt er zowieso uit gaat zien met een jaar of twee/drie, wellicht staan ze dan weer te springen om mensen.
Ik gooi mijn cv gewoon op vacaturebank, monsterboard etc. en dan eens kijken wat voor bedrijven er interesse tonen.
Een optimist ziet zelfs zonneschijn door de kleinste raampjes!!
Pagina: 1