Op een Windows 2008 machine met daarop Exchange 2007 (alle rollen) wil ik OCS SE 2007R2 installeren.
OCS is geinstalleerd volgens de procedure en handige wizzards.
Na de installatie gaat het bij het starten van bepaalde services gaat het fout.
O.a. de Front-End, IM Conferencing, Monitoring Agent, Web Conferencing, Application Sharing en Audio/Video Conferencing service willen niet starten. Overige services starten zonder problemen.
Eventlog:
The Office Communications Server Front-End service terminated with service-specific error 3287185878 (0xC3EE79D6).
Wat googlen geeft aan dat deze error komt door het certificaat. Onlangs hebben we voor deze Exchange server een Pro SAN Certifticaat aangeschaft met daarin het volgende geregistreerd.
www.domain.com
autodiscover.domain.com
exchange.local
domain.com
exchange.domain.com
Aangezien we (tijdelijk tot nieuwe PBX) afzien van UM hebben we deze ook niet opgenomen in het certificaat.
Kan iemand mij op de goede weg zetten?
OCS is geinstalleerd volgens de procedure en handige wizzards.
Na de installatie gaat het bij het starten van bepaalde services gaat het fout.
O.a. de Front-End, IM Conferencing, Monitoring Agent, Web Conferencing, Application Sharing en Audio/Video Conferencing service willen niet starten. Overige services starten zonder problemen.
Eventlog:
The Office Communications Server Front-End service terminated with service-specific error 3287185878 (0xC3EE79D6).
Wat googlen geeft aan dat deze error komt door het certificaat. Onlangs hebben we voor deze Exchange server een Pro SAN Certifticaat aangeschaft met daarin het volgende geregistreerd.
www.domain.com
autodiscover.domain.com
exchange.local
domain.com
exchange.domain.com
Aangezien we (tijdelijk tot nieuwe PBX) afzien van UM hebben we deze ook niet opgenomen in het certificaat.
Kan iemand mij op de goede weg zetten?