Laptop ziet wifikaart niet

Pagina: 1
Acties:

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-03 08:19
Hallo allemaal

Ik heb de oude laptop van mijn zus gekregen hierop heb ik windows opnieuw geinstalleerd. maar het probleem is dat hij geen nieuwe drivers kan vinden ( hij vraagt er wel om ) maar hij kan ze niet vinden voor de wifi kaart :S

nu is het grote probleem dat ik simpelweg gewoon geen draadloos internet op mijn laptop kan, ik ben ten einde raad heeft iemand nog ideen?

met vriendelijke groet :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon de drivers even via een andere PC downloaden en dan op je laptop installeren. Blijkbaar zitten ze niet in XP en moet je dit dus even handmatig doen. Als je het merk en type weet kan je zo op de site van de fabrikant de drivers wel terugvinden.

[ Voor 49% gewijzigd door Microkid op 17-03-2009 18:54 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wat zijn de specs van je laptop? En heb je die drivers dan wel gedownload voor je wifi kaart? :)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
Het zou helpen om te vermelden welke laptop het is.

Als er echt geen drivers zijn zou je nog altijd een wireless USB dongle o.i.d kunnen kopen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je moet dus gewoon even opzoeken welke laptop je hebt en dan even op de site van de fabrikant naar de WLAN drivers voor dat model zoeken. ;)

Is heel normaal hoor, moet bijna altijd als je een laptop/pc opnieuw installeert.

• prekz
hallo

het is een fujitsu siemens amilo Pa 1510 ik ga nu zelf eerst eff voor drivers zoeken , ik edit zo wel of het is gelukt :P
en de wifi kaart is een Realtek RTL8139/810x FAMILY

[ Voor 16% gewijzigd door prekz op 17-03-2009 20:15 ]

• prekz
ik heb inmiddels naa drivers gezocht geinstalleerd en alles en nu zegt hij dat het een driver van 21-01-2009 is dat kan wel kloppen maar ik kan nog steeds geen internet installeren :S

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Voor zover ik kan zien is een Realtek RTL8139/810x ook geen wifi-kaart. Aangezien ik niet weet of je XP of Vista draait kan je hier zelf zoeken naar de goede driver: http://support.fujitsu-siemens.nl/nl/support/downloads.html

Even je modelnummer intikken, kiezen voor jouw OS, en dan zie je de driver wel staan (WLAN).

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De Realtek drivers zijn gewoon bij Realtek te downloaden: http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1