Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verzender en ontvanger voor op lange afstand.

Pagina: 1
Acties:

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:45

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Ik ben plannen aan het maken om een apparaatje te bouwen, maar ik stuit nog op een probleem wat betreft de aansturing.

Ik zou graag vanop +- 100 m afstand commando's kunnen versturen. Dit zou ongeveer 1 keer per dag moeten gebeuren. Met een gewone infraroodafstandingsbediening is dit niet te doen, dus dacht ik om een oude gsm in te bouwen, waar ik een SIM insteek zodat ik via sms berichten kan sturen. Zijn er mensen die al ervaring hebben met zoiets?
Verder zou ik ook graag weten of er SIM-kaarten te koop zijn die niet vervallen, want anders moet ik elk jaar het SIM-kaartje er weer uit halen en herladen. Dit is nu niet zo'n onoverkomelijk probleem, maar het is de bedoeling dat het voor jaren blijft werken zonder 'onderhoud'.

[ Voor 4% gewijzigd door Lulukai op 17-03-2009 18:24 . Reden: verduidelijking ]

.

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
De betere 433MHz verzenders/ontvangers halen 100M ook wel mits er geen meters beton en staal tussen zit.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12

SA007

Moderator Tweaking
SMS'en met een mobieltje is vrij simpel.

Regel een mobieltje wat oud genoeg is om een seriele datakabel te hebben en AT commando's ondersteund (oudere siemens als de *35(i) serie kan dat onder andere).
Haal hiervan de datakabel en knip die doormidden, meet welke draadjes voor rx/tx/ground zijn en verbind dat aan een microcontroller en verzend vanuit de microcontroller het commando om smsjes te versturen.

Mocht je geen telefoon kunnen vinden die dat kan, er zijn plenty modules te vinden in de markt welke het kunnen (vanaf een euro of 40).

Ikzelf heb ook wel eens gezogd naar prepaid kaarten die niet vervallen, maar heb niks gevonden, er lijken geen providers meer te zijn die het doen. Al zijn er wel die je maar een keer per jaar hoeft op te waarderen (wat vaak via internet kan)

Verder zijn er voor 100m afstand ook wel oplossingen zonder GSM te vinden, 433Mhz is een leuke optie (zijn vrij goedkoop zenders/ontvangers te vinden die wel een kilometer kunnen). Ook op 2.4Ghz is het nodige te vinden, kijk bijv eens naar ZigBee of Jennet.