Toon posts:

EEEpc met Linux = wifi problemen?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand deze linux-noob helpen?!

Ik krijg op geen enkele manier verbinding, hoewel de pc de verbinding vind (100%) en de netwerksleutel klopt.

Volgens de informatie die ik tot nog toe gevonden heb, zijn de instellingen in linux niet zoals bij windows automatisch goed, maar ik vind ook nergens welke instellingen ik moet veranderen en hoe ze dan zouden moeten zijn.

Dus als iemand mij hier kan helpen, graag!!

Alvast bedankt
T

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat zijn de instelling? Wat is de melding? Welke distributie is het? Wat heb je allemaal al geprobeerd? "Op geen enkele manier" is niet echt duidelijk :)

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:03
  • Welke wifi chip heb je? sudo lscpi
  • Welke Linux distro gebruik je?
  • Welke EeePC heb je?
  • Wat zeggen de logs? (/var/log/syslog en /var/log/dmesg bijvoorbeeld)
Allemaal dingetjes die wel in een startpost horen. :)

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
Met de instellingen bedoel ik die instellingen bij de eigenschappen van de netwerkverbinding.

Het is Linux Xandros versie op 4G eeepc.

Wat ik aan meldingen kan vinden is dat hij tijdens het verbinden (status is "in behandeling") onder "aanmelden" onderaan komt met:

No DHCPOFFERS received.
No working leases in persistent database- sleeping
run-parts--verbose / etc/network/if-up.d[/i][/i]

Bij fouten staat niks.

Zou niet weten hoe ik kan zien welke wifi chip ik heb?!

Verwijderd

Topicstarter
als ik nu bij eigenschappen bij TCP/IP kijk staat die op DHCP maar vervolgens zijn alle velden daaronder leeg. Lijkt me dat ik daar wat moet invullen, maar waar vind ik die info?

Ander optie is statisch en dan wil die ipadres+subnetmasker weten....

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:03
Je DHCP server reageert niet, je hebt er geen draaien of je hebt geen werkende (schijn - wel up, maar geen data) verbinding. Het commando om te zien welke wifichip je hebt heb ik al gepost. En Xandros staat toch standaard op de Eee PC? Als het niet werkt zou ik de Asus support bellen.

Verder kan je gewoon de edit-knop gebruiken als je wat wil toevoegen. ;)

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-01 12:57
Ik heb zelf ook twee EEE's in huis waarbij bij eentje dit probleem ook aanwezig was.
De andere werkte nagenoeg perfect. Heb Windows XP geprobeerd en daar op werkte het wel.

Uiteindelijk gewoon maar een recovery uitgevoerd van de EEE's stock OS en toen was het probleem opgelost.

Misschien niet de ideale oplossing, maar het heeft voor mij in ieder geval gewerkt :)
Pagina: 1