Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe hostingprovider

Pagina: 1
Acties:

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:58
Hoi,

Nu ben ik opzoek naar een plaatsje voor mijn portfolio. Er zijn weet ik veel hoeveel bedrijven waar ik dat kan laten doen, maar ik heb op het moment alleen ervaring met Knoth. Hier ben ik overigens zeer over te spreken, maar ik kijk graag verder dan m'n neus lang is.

Welke ik tegen ben gekomen:
Knoth
Ordana
Antagonist

Ik wil dus gewoon php 5 ondersteuning, MySQL databases, subdomeinen en dat soort geneuzel. Maar hiernaast wil ik ook een fatsoenlijke grootte webruimte en ik wil ook een redelijke hoeveelheid dataverkeer aan kunnen. Dit dan allemaal voor zo'n 30 euro per jaar, hoeft nog niet persé een domeinnaam bij. Ik dacht dat ik hier van de week ook al een topic over had gezien, maar kon het niet terug vinden.

Wie kan mij helpen :)

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:01
Misschien eens kijken op een site als http://www.ispgids.com/.
Daar staan de meeste wel genoemd. Al kan het zijn dat er bij sommige geen pakketten bij staan.

sebsoft.nl

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 08:02
webhosters.nl of internetten.nl

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Ik heb nu al meerdere mensen Antagonist aangeraden, gebruik die zelf ook voor 3 site's, en ben er zeer tevreden mee .. maar dan nog is het een keuze die je zelf zal moeten maken :)

• eelcootjuh
har0 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:58:
Ik heb nu al meerdere mensen Antagonist aangeraden, gebruik die zelf ook voor 3 site's, en ben er zeer tevreden mee .. maar dan nog is het een keuze die je zelf zal moeten maken :)
Klopt het dat je daar geen sub-domeinen mag hebben? In ieder geval niet om voorbeeld sites op te draaien? Dat hoor ik wel eens van vrienden van me, maar ik wil graag een beetje zekerheid.

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
pietje.alles.watjewilt.nl of alleswatjewilt.ml/pietje kan allebij, alleen 2 domeinen op 1 hostingpakket kan niet (correct me if i am wrong) ik heb daar nog geen problemen mee gehad

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
eelcootjuh schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:11:
[...]

Klopt het dat je daar geen sub-domeinen mag hebben? In ieder geval niet om voorbeeld sites op te draaien? Dat hoor ik wel eens van vrienden van me, maar ik wil graag een beetje zekerheid.
Weet ik zo niet zeker, maar je kan altijd een mail sturen? Heb hier ook goede ervaringen met antagonist verder.
Snel, goedkoop en aardig wat ruimte en dataverkeer.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Strato zou mischien ook nog wel naar kunnen kijken die hebben een heel mooi enterprise pakket.

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik heb zelf enkele websites bij pcextreme gehost. Deze hebben zeer mooie pakketten en hebben pas de hoeveelheid dataverkeer die je mag verbruiken geupgrade.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

eelcootjuh schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:11:
[...]

Zelf zit ik bij Antagonist. Antagonist heeft een forum waar deze vraag redelijk vaak gesteld word.

Laat ik het simpel zeggen.
Jouw site is: eelcootjuh.nl dit is een blog site. Je wilt wat discussie opgang brengen dus je maakt een forum aan. te bereiken via forum.eelcootjuh.nl dit is nog steeds 1 website, omdat je forum bij je blog hoort.

Je wilt een webshop beginnen en daar ga je kleren verkopen of weet ik wat, maar het heeft niets met je site te maken. Maar je url wordt: webshop.eelcootjuh.nl dit mag niet omdat je webshop niets met de site te maken heeft. Hiervoor dien je nog een pakket af te sluiten.

Mocht je een webshop gaan ontwikkelen dan doen ze niet moeilijk als je webshop.eelcootjuh.nl hebt, want dan is nog in ontwikkeling en geen echte losse website.

Zie het als tweakers en koopinfo, stel dat die bij Antagonist zaten.
http://tweakers.net de site
http://got.tweakers.net mag want hoort bij de site
http://koopinfo.tweakers.net nee helaas totaal andere website dat mag dus niet :). dus nieuw pakket bestellen met het domien: http://koopinfo.nl

Mijn ervaringen met diverse hosting providers
Vroeger heb ik bij pcextreme gezeten maar waren na een tijdje enorm vaak offline door vele ddos attacks (weet niet hoe het nu zit, maar pakket aantal is laatste tijd flink uitgebreid vergelijken met vroeger (2 jaar terug) ). Ben toen weggegaan en bij webreus aanbeland. Ik had meer opslag nodig (webreus heeft pakket groottes inmiddels ook uitgebreid, maar een jaar geleden was het aanzienlijk kleiner kwa opslag), ik ging zoeken. Toen kwam ik op Antagonist uit, voor nog geen €30 per jaar lekker veel opslag en prima uptime.

Echter ga ik misschien verhuizen naar XLS-Hosting (Een vriend host daar een aantal websites, hij heeft prima uptimes), ik krijg meer en meer ervaring met dat spul, dus je wil net wat meer, helaas kost ook wat meer, maar misschien achteraf niet. Het grote voordeel is dat je de domeinen extern kan beheren, denk aan transip, dat je daar de domeintjes onderbrengt. Tot nu toe heb ik dit alleen bij XLS-Hosting gezien.
Bij Antagonist kost een domein extra € 10, bij transip iets minder.

En bij een X aantal websites ben je dan zelfs goedkoper uit :*).

Maar het is net maar hoeveel websites je gaat hosten / beheren.

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyTown op 17-03-2009 23:51 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Skerekrow
vandeMeulenhof schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:41:
[...]

Zelf zit ik bij Antagonist. Antagonist heeft een forum waar deze vraag redelijk vaak gesteld word.

Laat ik het simpel zeggen.
Jouw site is: eelcootjuh.nl dit is een blog site. Je wilt wat discussie opgang brengen dus je maakt een forum aan. te bereiken via forum.eelcootjuh.nl dit is nog steeds 1 website, omdat je forum bij je blog hoort.

Je wilt een webshop beginnen en daar ga je kleren verkopen of weet ik wat, maar het heeft niets met je site te maken. Maar je url wordt: webshop.eelcootjuh.nl dit mag niet omdat je webshop niets met de site te maken heeft. Hiervoor dien je nog een pakket af te sluiten.

Mocht je een webshop gaan ontwikkelen dan doen ze niet moeilijk als je webshop.eelcootjuh.nl hebt, want dan is nog in ontwikkeling en geen echte losse website.

Zie het als tweakers en koopinfo, stel dat die bij Antagonist zaten.
http://tweakers.net de site
http://got.tweakers.net mag want hoort bij de site
http://koopinfo.tweakers.net nee helaas totaal andere website dat mag dus niet :). dus nieuw pakket bestellen met het domien: http://koopinfo.nl
Wat ongelofelijk onlogisch, je zou er toch van uit gaan dat je je webruimte mag gebruiken waarvoor je wil en er zoveel sites op mag zetten als je wil :/
Hmm na een kijkje op hun website is het ook wel logisch, ze bieden 3 gig aan in een pakket voor 24 euro, dat kan alleen maar rendabel zijn met zulke regels. Toch vind ik het een rare opzet, persoonlijk zit ik liever bij een budgethoster met een wat kleiner pakket met meer vrijheden dan een enorm pakket waarmee je toch niets gaat doen. Één website van 3gig? ik denk niet dat er ook maar 1 klant is die daar aan komt.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Skerekrow schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 08:37:
[...]
Één website van 3gig? ik denk niet dat er ook maar 1 klant is die daar aan komt.
En dat is dan ook precies de reden dat ze zo veel opslag voor weinig geld kunnen regelen.. Dr is geen klant die er ooit gebruik van maakt, dus daar zal een leuke overboeking gehanteerd worden.

blub

• Skerekrow
Foamy schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:45:
[...]

En dat is dan ook precies de reden dat ze zo veel opslag voor weinig geld kunnen regelen.. Dr is geen klant die er ooit gebruik van maakt, dus daar zal een leuke overboeking gehanteerd worden.
en de reden van de rare regeling van 1 website per pakket, zodat mensen sneller gepushed kunnen worden om meerdere pakketten te nemen.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Ach ja, hangt natuurlijk ook weer van je definitie van "website" af... Wat nou als ik een website wil opzetten waar ik sloten aan data neerplemp waar ik vervolgens naartoe link vanuit andere domeintjes? Gaan ze dan ook mekkeren? Of kan het dan weer wel in eens?

blub

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Van deze beide host is niks terug te zien in de hosting index van webhosters daardoor dus ook geen reviews daardoor ook meer risico wat mij betreft om hiermee in zee te gaan hoe leuk het aanbod ook. Ik vond nog wel hier 2 oudere reviews van Knoth (positief) overigens de 'Brons' pakketten worden zo lijkt het niet gebackuped je moet zelf de boel ook opslaan. Zilver pakket dus sowieso doen als je daar aanklopt en hier een recentere review van Ordana. Ordana is slechts vorig jaar begonnen qua specs top maar weinig ervaringen op internet over.

Overigens 30 euro per jaar is wel erg beperkt maar zo'n Antagonist kan het wel al ben je dan wel qua subdomeinen beperkt. Vrij irritant als je het mij vraagt. Betaal dan 50/60 euro per jaar en je kunt alles. Denk aan bijv. Sohosted.
Skerekrow schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 08:37:
[...]

Wat ongelofelijk onlogisch, je zou er toch van uit gaan dat je je webruimte mag gebruiken waarvoor je wil en er zoveel sites op mag zetten als je wil :/
Hmm na een kijkje op hun website is het ook wel logisch, ze bieden 3 gig aan in een pakket voor 24 euro, dat kan alleen maar rendabel zijn met zulke regels. Toch vind ik het een rare opzet, persoonlijk zit ik liever bij een budgethoster met een wat kleiner pakket met meer vrijheden dan een enorm pakket waarmee je toch niets gaat doen. Één website van 3gig? ik denk niet dat er ook maar 1 klant is die daar aan komt.
Ken ook wel wat mensen met Antagonist ruimte. Ze zijn zeer goedkoop en ook goed wat ik zo hoor maar dit hield mij tegen dat je niet subdomeinen mag draaien of zwaar beperkt bent. Ben zelf erg enthousiast over Sohosted. Je moet echter wel rekening mee houden dat ze Windows servers draaien en niet Linux. Maar alles is zeer stabiel, snel en goedkoop. Wel iets duurder als je t naast Antagonist zet maar nog steeds voor paar tientjes per jaar prima site met lekker veel mysql databases en redelijke wat MB ruimte en dataverkeer. Al mogen ze de ruimte/dataverkeer wel wat opkrikken wat mij betreft. Support per e-mail en telefonisch ook goed al is telefonisch duidelijk niet gratiz.

Vroegah ook 4 jaar bij Yourname webhosting gezet ook goede toko alleen erg beperkt in mysql databases en ftp account dus geen optie voor jou denk ik. Weet even niet hoe dat nu is. Wil je goede hosting met veel ruimte in buitenland kan ook heb enkele jaren ook een site bij Lunarpages.com gehad ook goed alleen iets langzamer wel goedkoop en cheap als je veel ruimte/dataverkeer nodig hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door funrider op 18-03-2009 10:55 ]

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Foamy & Skerekrow: Vele beginners hebben meestal maar 1 website en dan is voor maar €30 per jaar lekker veel opslag wel erg aantrekkelijk, ook al krijg je het niet vol, vele webhosters halen die vergelijking niet.

En als je toch meerdere website's gaat beheren/hosten dan zitten de meeste al op dedicate.

Er zijn toch wel wat manieren om 3 GB vol te krijgen denk aan mensen die fotografie doen of filmpjes maken.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Skerekrow
Natuurlijk zijn er wel manieren om het vol te krijgen, maar als je meer dan 3 gig nodig hebt voor je website zul je waarschijnlijk hem niet onderbrengen bij een budget hosting provider en zul je op zoek gaan naar een serieuzer alternatief.

Dat ze 3 gig bieden zullen veel beginners wellicht als een voordeel zien, maar zodra ze de beperkingen daarvan merken (geen 2e website etc) en horen dat andere budgetproviders die beperkingen niet stellen, dan zullen ze snel om zijn. De gemiddelde websites bij shared webhosting is vaak niet groter dan 20 mb.

• eelcootjuh
Allemaal heel erg bedankt, ik heb antagonist gemaild, maar dit was voor ik de reactie van vandeMeulenhof las die erg duidelijk is. Ik wil dus een portfolio gaan aanleggen, met mogelijk een blog en een forum die erbij gaan fungeren als extra verdieping voor geïnteresseerden.

Maar wanneer een klant een voorbeeld design wil zien moet ik het ook even online kunnen zetten, en dat is zoals aangegeven staat ook mogelijk. Omdat de site nog in ontwikkeling is en nog niet wordt gebruikt voor de doeleinden.

Ik zal ook nog een kijken naar de alternatieven die de rest heeft aangeboden.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:11
ik heb zeer goede ervaringen met Webreus (goed en goedkoop). De pakketten zijn niet zo heel duur dus als je echt veel nodig hebt dan kan je prima een flink pakket nemen want zoveel kost dat nu ook weer niet.

Ook weinig downtime, en als er eens wat is dan mail ik ze en meestal krijg ik binnen enkele uren wel iets terug :)

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
maarud schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:53:
ik heb zeer goede ervaringen met Webreus (goed en goedkoop). De pakketten zijn niet zo heel duur dus als je echt veel nodig hebt dan kan je prima een flink pakket nemen want zoveel kost dat nu ook weer niet.

Ook weinig downtime, en als er eens wat is dan mail ik ze en meestal krijg ik binnen enkele uren wel iets terug :)
Heb hun ook weleens overwogen maar kon toen en nu nog steeds niet uit site opmaken hoeveel FTP accounts je kunt aanmaken, of er dagelijks backups worden gemaakt en waar de servers staan in NL of lekker goedkoop in US?

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Heb zelf m'n hosting bij www.servage.net staan.
Alles wat je vroeg en nie duuah ;)

Voorzover ik snap wel hevig overbooked/shared, maar voor de prijs vind ik nergens zoveel ruimte en traffic.
Reageren onwaarschijnlijk snel op vragen, zelfs op zaterdag en zondag.
Veel opties en instelbare dingetjes, erg fijn.

Mijn 2 cts. :)

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:11
funrider schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:23:
[...]

Heb hun ook weleens overwogen maar kon toen en nu nog steeds niet uit site opmaken hoeveel FTP accounts je kunt aanmaken, of er dagelijks backups worden gemaakt en waar de servers staan in NL of lekker goedkoop in US?
je kan genoeg FTP-accounts aanmaken, gewoon in Plesk (heb er sowieso al 3). Servers stonden dacht ik wel in NL... ik zal even het IP-adres invoeren in GeoIP -> Ze zitten in NoordBrabant, bij Claranet

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ik heb goede ervaringen met PC Extreme (Dynamic small pakket). Goedkoop, werkt prima, veel mogelijkheden, servers die gewoon in Nederland staan en ze hanteren duidelijke limieten zodat je weet waar je aan toe bent.

[ Voor 7% gewijzigd door NNF op 19-03-2009 15:08 ]

Verwijderd

Doane schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:46:
Heb zelf m'n hosting bij www.servage.net staan.
Alles wat je vroeg en nie duuah ;)

Voorzover ik snap wel hevig overbooked/shared, maar voor de prijs vind ik nergens zoveel ruimte en traffic.
Reageren onwaarschijnlijk snel op vragen, zelfs op zaterdag en zondag.
Veel opties en instelbare dingetjes, erg fijn.

Mijn 2 cts. :)
Ik ben bezig met het openen van een webwinkel en ik de topic hier doorgenomen en vond jouw host inderdaad goed overkomen. Alleen de andere hostingbedrijven vragen hier 2 euro per maand en servage 7. Waarom zijn zij duurder? Klopt het dat je oneindig veel email adressen en domeinen kunt aanmaken?

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:14:
[...]

Ik ben bezig met het openen van een webwinkel en ik de topic hier doorgenomen en vond jouw host inderdaad goed overkomen. Alleen de andere hostingbedrijven vragen hier 2 euro per maand en servage 7. Waarom zijn zij duurder? Klopt het dat je oneindig veel email adressen en domeinen kunt aanmaken?
Ehm, ik heb geen inzicht in de businessmodellen van servage of anderen...
Maar ik ben begonnen op 500 Gb. ruimte en 5000 Gb. verkeer en dat staat nu op 750 en 7500.
Ik vind dat ze voor die 7 euro ook heel wat meer bieden.
Verder is hun support bloedsnel en probeert ook echt te helpen en mee te denken.
At Servage hosting you are able to add an unlimited number of domain names without additional costs. You can register them via Servage or any third-party registry of your choice.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, onbeperkte subdomeinen is gewoon een virtual host binnen .htaccess.
Oftewel, via domeinnaam.tld/naam-van-subdomein kom je er ook.
Dus een écht subdomein is dat niet.

Ik zit trouwens bij een Belgische host (Alfahosting), servers in Amsterdam.
Betaal wel wat meer, en heb niet zo gigantisch veel schijfruimte, al zou ik wel meer willen.
Voordeel bij hen is wel, dat ik geen datalimiet heb en dus een FUP voor wat betreft dataverkeer.
Heb nog nooit gedonder wat dataverkeer of gebruik van de hosting betreft gehad.

Service is erg snel moet ik zeggen: Ooit is een backup restore verzoek gedaan om 22u.
Om 23u diezelfde avond was alles rond en de tar.gz werd zelfs voor me uitgepakt, omdat dat mij niet lukte!

[ Voor 68% gewijzigd door CH4OS op 21-03-2009 14:43 ]

• AlexioR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11 16:44
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:14:
[...]

Servage is erg handig voor filehosting. Ze klagen niet als je veel ruimte gebruikt. Gebruik het alleen niet voor een webwinkel. Mijn ervaring was, dat hun MySQL servers echt belachelijk langzaam zijn. Haalt de performance van je websites weer meteen naar beneden.
Pagina: 1