Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-07 22:53
Beste mensen,

Onlangs heb ik voor een vriend een simpel systeem besteld welke ik zou opbouwen.

P5KLP-AM SE (ingebouwde GPU)
E5200
2GB kingston DDR667
Chieftec 450w voeding

Ik heb deze dus onlangs inelkaargezet. Ik heb geen POST gezien, beeldscherm bleef uit. Heb alles nagecheckt;

- Andere voeding
- Videokaart erin gezet
- Andere geheugen
- Onnodige dingen niet aangesloten

Resultaat: niets.

Heb toen mobo teruggestuurd voor inspectie naar Alternate. Gebleken dat hij het daar wel deed. Zelfde hardware weet ik niet, heb wel mijn hardware vermeld.

Heb vandaag dus pc weer inelkaar gezet met alleen de nodige dingen; moederbord, cpu,cpu fan, power switch en voedingstekkers. Hij werkte ALWEER niet.
Zonder geheugen krijg ik zelfs geen piepmeldingen. Ik ben nu dus aan het twijfelen of Alternate nou aan het rotzooien is of de CPU is stuk. Heb sowieso geen andere CPU bij de hand.

Wie kan mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

CPU is toch wel iets om te checken.

Mss een ground probleem. Bouw het systeem eens kaal op op de antistatische zak van het mobo, en dus niet in de kast gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06 20:57
Geen piepmelding: is het speakertje wel GOED aangesloten?
check de voeding eens of die goed is aangesloten.

Werkt dat allemaal niet, alles eruit slopen en proberen te boten met alleen mobo en cpu, maar zorg er wel voor dat de speaker goed is aangesloten anders weet je nog niet waar het mis gaat dus daar zou ik eerst naar kijken als ik jou was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
Ik heb alles al kaal geprobeert zoals vermeld; CPU/FAN, voedingstekkers en de powerswitch.
Was er vergeten bij te vermelden dat de speaker er al op zat, mijn excuses.

Ik zal proberen hem te bouwen op een AS zakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Als het moederbord het doet dan ligt het aan een van je andere onderdelen. Door middel van testen en uitsluiten kun je achterhalen welk onderdeel defect is of een ander probleem geeft (denk aan incompatibility).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
Ik heb net op de site van Asus gekeken en bleek dat de E5xxx serie niet in de CPU lijst staat. Kan het hier aan liggen ?

Vind het wel raar dat Alternate deze dan in een combinatie verkoopt...
http://www.alternate.nl/h...en&l2=Intel&l3=Socket+775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waaar heb je dat op de Asussite zien staan?
Heb je ook bij de biosupdates gekeken, mogelijk dat het moederbord wel met de cpu overweg kan, maar pas na een biosupdate, daar zou het zeker aan kunnen liggen. Test het dus eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06 20:57
edit; niets gezegt!

[ Voor 81% gewijzigd door digital-IMEI op 17-03-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
Terw_Dan schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:38:
Waaar heb je dat op de Asussite zien staan?
Heb je ook bij de biosupdates gekeken, mogelijk dat het moederbord wel met de cpu overweg kan, maar pas na een biosupdate, daar zou het zeker aan kunnen liggen. Test het dus eens :)
http://www.asus.com/produ...6iinKxu0y5agcg&templete=2

Vervolgens CPU Support. Alle CPU's staan erbij met de bijbehorende BIOS versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
Oke ik heb een update.
Ik heb het systeem op een anti statische zak gebouwd en hij bleek te werken !
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij in de kast dan wel aarde heeft ? Het betreft deze kast http://www.alternate.nl/h...Behuizingen&l2=Midi+Tower.

(Ik heb wel wat frontpanel kabels onder de moederbord door getrokken, zou dit het probleem zijn?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb wel eens gehad dat een systeem niet wou opstarten doordat er iets bij het I/O shield niet goed zat. Zonder shield werkte alles prima net als buiten de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
Kaasplank schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:56:
Ik heb wel eens gehad dat een systeem niet wou opstarten doordat er iets bij het I/O shield niet goed zat. Zonder shield werkte alles prima net als buiten de case.
Heb het geprobeert,maar geen resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Je gebruikt toch wel spacers/afstandsbusjes tussen je mobo en kast hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
Anoniem: 4629 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:52:
Je gebruikt toch wel spacers/afstandsbusjes tussen je mobo en kast hé?
Natuurlijk :'(

Iemand had mij vermeld dat er een kabel is voor aarde. Deze moet normaal gesproken met de kast komen. Heb deze niet gezien in dit kast... hoe kan ik er 1 eventueel aanleggen ?

[ Voor 31% gewijzigd door s3. op 18-03-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:21
Zo'n kabeltje is nergens voor nodig, het mobo is al voldoende geaard (rond de schroefgaten zitten aardepunten, de ATX-stekker bevat genoeg aardedraadjes). Bovendien, als je het bord buiten de kast probeert heb je toch ook geen aparte aarde aangesloten? ;)

Het lijkt er op dat er toch ergens sluiting gemaakt wordt achter het bord. Misschien een afstandshoudertje te veel? Lipje op het I/O shield dat in een connector terecht komt ipv er bovenop?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
[quote]Xander schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:18:
Zo'n kabeltje is nergens voor nodig, het mobo is al voldoende geaard (rond de schroefgaten zitten aardepunten, de ATX-stekker bevat genoeg aardedraadjes). Bovendien, als je het bord buiten de kast probeert heb je toch ook geen aparte aarde aangesloten? ;)

Het lijkt er op dat er toch ergens sluiting gemaakt wordt achter het bord. Misschien een afstandshoudertje te veel? Lipje op het I/O shield dat in een connector terecht komt ipv er bovenop?
[/quote]

Je hebt gelijk wat betreft het situatie met de bord buiten de kast. Maar ik kan echt niets bedenken, alle afstandsbusjes zitten goed ingedraaid en gecontroleerd. I/O shield heb ik er al afgehaald, dacht ik zelf ook al aan namelijk.

Ten einde raad |:(

Het is opgelost; heb de afstandsbusjes vervangen en hij deed het :] Deze kan close.

[ Voor 5% gewijzigd door s3. op 18-03-2009 20:30 ]

Pagina: 1