Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Probeer het eens met een enkele geheugen module (probeer ze even apart van elkaar). Eventueel met iets verhoogde voltages. Heb ongeveer hetzelfde probleem gehad (met ander moederbord en geheugen dan wel), veel liggen uitproberen en uiteindelijk bleek het een geheugen probleem te zijn.
Ja het is een sata schijf , maar ik heb zo vaak met dezelfde dvd's/cd's Windows geinstalleerd op een sata schijf en nog nooit de drivers eerst geinstalleerd...Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:41:
Is het een s-ata schijf? heb je de juiste drivers geslipstreamed of op disk?
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Heb ik ook gedaan, 1 bankje en dan in 1 van de 4 sleuven op het moederbord,.... ook dat was geen succes..WouterHelm schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:58:
Probeer het eens met een enkele geheugen module (probeer ze even apart van elkaar). Eventueel met iets verhoogde voltages. Heb ongeveer hetzelfde probleem gehad (met ander moederbord en geheugen dan wel), veel liggen uitproberen en uiteindelijk bleek het een geheugen probleem te zijn.
Al eens een checkdisk gedaan? HD al opnieuw geformateerd? Andere HD geprobeerd?
hd is gloednieuw....checkdisk geeft geen errors...Sjengcity schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:12:
Al eens een checkdisk gedaan? HD al opnieuw geformateerd? Andere HD geprobeerd?
ga het vanavond maar eens proberen met sata drivers...
Het hoeft niet te betekenen dat als iets gloednieuw is het altijd perfect werkt. Zeker als het een nieuwe hd is zou ik het eerst met satadrivers proberen--HOOLIE-- schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:20:
[...]
hd is gloednieuw....checkdisk geeft geen errors...
ga het vanavond maar eens proberen met sata drivers...
Probeer ook eens een Ubuntu Live-CD en vervolgens Memtest. Als dat allemaal wel werkt heb je dat uitgesloten en ligt het m.i. aan de harddisk of aan de SATA-driver.
Ik ben nu bezig een Knoppix cd te downloaden...knakworst schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:25:
Probeer ook eens een Ubuntu Live-CD en vervolgens Memtest. Als dat allemaal wel werkt heb je dat uitgesloten en ligt het m.i. aan de harddisk of aan de SATA-driver.
Maar ff wat anders...ik kom niet eens bij het gedeelte van de installatie waar Windows vraagt om sata drivers... hoe ga ik ze dan laden???
Hoe weet je dat ie is vast gelopen ? BSOD ofzo ?Andere cpu en moederbord geprobeerd maar elke keer loopt de Windows installatie vast bij de eerste stap
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Dan loopt hij dus VOOR de setup vast, dus niet tijdens het kopieren maar tijdens het laden van de bestanden.--HOOLIE-- schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:34:
[...]
Ik ben nu bezig een Knoppix cd te downloaden...
Maar ff wat anders...ik kom niet eens bij het gedeelte van de installatie waar Windows vraagt om sata drivers... hoe ga ik ze dan laden???
Dan denk ik dat je CD beschadigd is, probeer het eens op een andere computer zou ik zeggen, kijk eens of je van die cd kunt booten en of hij daar wel alle bestanden netjes laad en je de setup krijgt te zien.
En tot waar komt de computer? Wat is het laatste wat hij aan het doen is voordat hij er mee stopt?
En wat gebeurt eigenlijk als hij vast loopt? Herstart de PC krijg je een andere melding.... Probeer zoveel mogelijk info te geven anders kunnen wij jou moeilijk helpen
het is toch geen sata cd-rom speler he? Al paar threads gezien dat da blijkbaar niet goed werkt.
Anders regel je installatie via USB stick, sluit je de CD-speler ook uit.
Check de voeding eens, zou mij niets verbazen.
Heb zelf ook wel een paar keer zoiets meegemaakt. Daarbij bleek de oplossing een andere cd/dvd speler proberen en kijken of het werkt. Aangezien het met kopieren mis gaat en je verschillende dvd's/cd's hebt geprobeerd.
Check je bios instellingen tav harddisk controller en misschien cd/dvd speler.
Deze kun je instellen op 2 manieren(dacht ik), maar het kan zijn dat deze op 1 van de instellingen niet werkt met instellen. Heb dit vaker gezien tav windows en ubuntu waar je die instelling moest wijzigen zodat het werkt.
Deze kun je instellen op 2 manieren(dacht ik), maar het kan zijn dat deze op 1 van de instellingen niet werkt met instellen. Heb dit vaker gezien tav windows en ubuntu waar je die instelling moest wijzigen zodat het werkt.
Gisteren de defaults van het ddr geheugen veranderd.
standaard staat dit op 1333 MHz.. steeds in stapjes verhoogd tot 1670 Mhz en toen begon 1 en ander door te lopen...
Ik ga het geheugen maar omruilen want ik denk dat de bottleneck toch daar zit..
Bedankt iedereen..
standaard staat dit op 1333 MHz.. steeds in stapjes verhoogd tot 1670 Mhz en toen begon 1 en ander door te lopen...
Ik ga het geheugen maar omruilen want ik denk dat de bottleneck toch daar zit..
Bedankt iedereen..
Pagina: 1