Toon posts:

[SQL Server 2005 ] Record Kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een record van een tabel kopieren. Nu wilde ik dat doen via een stored procedure, maar krijg het maar niet voor elkaar.

Het is een tabel waarin alle velden gekopieerd moeten worden, uitgezonderd de PK. Dit is geen autonummering veld. Hier zit ook min of meer het probleem. Ik krijg het niet voor elkaar om een nieuwe key mee te geven en daarnaast alle andere velden te selecteren van een bepaald record. Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan doen?
Ik ben hier al een tijd naar aan het zoeken/proberen maar ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:35

Haan

dotnetter

Als je PK een uniqueidentifier is, kan je de NEWID() functie gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door Haan op 17-03-2009 15:13 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:12:
Als je PK een uniqueidentifier is, kan je de NEWID() functie gebruiken.
Ik wil wel aan kunnen geven wat het nieuwe ID wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouw een php/java app je die kijkt wat er in de record staat en laat je automatisch een nieuwe PK daar toevoegen. Voer vervolgens de app uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:19:
bouw een php/java app je die kijkt wat er in de record staat en laat je automatisch een nieuwe PK daar toevoegen. Voer vervolgens de app uit..
ja dat snap ik,maar wil het graag direct in de database kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
We verwachten hier in P&W wel enige inzet van je zelf. Je bent hier al vaker op PRG beleid en De quickstart gewezen.

Dus als je voortaan een topic opent, vertel dan tenminste wat je al geprobeerd hebt en wat daar niet aan werkte, en niet alleen dat je al een hoop geprobeert hebt, maar dat het niet werkt.

Dus deze gaat op slot.

[ Voor 26% gewijzigd door Woy op 17-03-2009 15:40 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.