Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:29

m0nk

16-09-2003 15.15

Topicstarter
Op de bekende banen sites zie je ze veel adverteren en bieden ze diverse banen aan. Momenteel ben ik een beetje om me heen aan het kijken en heb een aantal aantrekkelijke vacatures gezien die iSense aanbiedt. iSense werkt volgens een deta-vast constructie. Je bent dan bijvoorbeeld 6 maanden (1040 declarabele uren) in dienst van iSense waarna je een contract aangeboden krijgt (mits alles goed verloopt) bij de opdrachtgever waar je op gesolliciteerd hebt.

Omdat het in deze periode (economische "crisis") toch een klein risico is om van baan te switchen ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met iSense. Hoe verliep bij jullie de contractuele periode onder iSense? Zijn ze betrouwbaar, komen ze hun afspraken na?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
In principe valt iSense in de zelfde categorie als Huxley, Computer Futures, Progressive, JRecruit, enz. Zo ver mogelijk vandaan blijven dus! Het zijn gewoon cv-schuivers die mensen altijd op de verkeerde manier introduceren bij werkgevers door het c.v. aan te passen (aandikken of bewust dingen verwijderen). Bovendien kost dergelijke bemiddeling de werkgever veel geld (meestal twee maandsalarissen). Zelf solliciteren betekent dus dat je twee maandsalarissen extra kunt laten verrekenen in je brutoloon of bonusafspraken.

De enige reden dat iSense deta-vast doet is om mensen met een matig (of slecht) c.v. toch te kunnen bemiddelen. Ze laten mensen eigenlijk gewoon proefdraaien bij een bedrijf die dan besluit om iemand (niet) in dienst te nemen. Hiermee bereiken ze efffectief dat er een proeftijd is van 6 maanden in plaats van de gebruikelijke proeftijd.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik heb een (ex) collega die ook is vertrokken naar iSense. Momenteel is hij ondergebracht bij een groot bedrijf en daar krijgt hij ook een contract aangeboden. Van hem heb ik geen slechte dingen gehoord. Hoe het precies in elkaar zit kan ik je helaas ook niet vertellen maar denk dat het echt niet zo zwart wit is als hier boven beschreven wordt. Informeer eens naar hun salaris/beloning/auto van de zaak (krijg je niet d8 ik), voorwaarden, 13e maand etc. Je kan altijd een mail naar iSense zelf sturen lijkt mij :) succes!

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Laatst online: 11:05
ISense werkt wel wat netter dan CFS, Huxley enzo hoor. Zelf ben ik al 2 keer door iSense aan een nieuwe baan geholpen, aardige meiden daar :)

CFS en Huxley zijn cvschuivers inderdaad. Maar iSense doet nog wat voor het geld wat ze verdienen.

(edit: ze zijn ook \/ mee bezig)

[ Voor 6% gewijzigd door Xiphalon op 18-03-2009 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49
iSense is echt niet onder een noemer te schuiven met CF/S3 group. Natuurlijk zijn ze 'CV-schuivers', maar dat zijn alle tussenbureau's. Van collega freelancers heb ik nog weinig slechts over iSense gehoord. Over de S3 group vrijwel niets anders dan slechte verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 18:29

m0nk

16-09-2003 15.15

Topicstarter
Ik hoor toch verschillende verhalen. Een zegt dat het een top bedrijf is die goed voor je bemiddeld. De ander zegt dat het helemaal niks is. Dat deta-vast idee spreekt mij op zich ook niet erg aan. 6 Maanden proeftijd als het ware. Naja ik ga er maar even goed over nadenken of dat wel een stap is die ik nu ga nemen. Mijn CV is goed, werkervaring genoeg. Dus daar zal het niet aan liggen iig.. :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-09 16:52
Zeer tevreden over iSense, zowel over het voortraject, tijdens de sollicitatie bij de externe partij, als in mijn detavast periode. Duidelijke, snelle communicatie, maandelijks face-to-face contact met een van de medewerkers, maandelijks vrijwillige (betaalde) cursusmiddag (en de borrel natuurlijk).

Ohja, en de main benefit: heel veel zuurtjes!

Ik heb overigens de tarieven van iSense gezien de eerste zes maanden, en die zijn niet misselijk. Er zijn hier ook twee andere iSensers, die klagen alleen soms over het teveel aan attentie (in december werden we overstelpt met kaarten).

Negatief: voortraject kan wel veel tijd in beslag nemen, heb meerdere gesprekken gevoerd met een van hun recruiters (die verder nu mijn contactpersoon is) voordat ze me wouden voorleggen aan het bedrijf, omdat ze niet zeker waren of ik gekwalificeerd was. Uiteindelijk alles netjes geregeld, ook contractonderhandelingen over eerste zes maanden gingen heel snel (alles was goed eigenlijk, maar dat mag wel voor dat tarief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:35
Even een heel oud topic omhoog schoppen. Ben ook door ze benaderd voor een deta-vast constructie. Iemand recente ervaringen met Isense?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Isense bestaat niet. iSense daarentegen wel ;) Lijkt me wel zo handig, als je de naam van je (toekomstige) werkgever foutloos kan spellen...

[ Voor 23% gewijzigd door BFmango op 30-11-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:35
iSense, tja. Zijn tegenwoordig zelfs thermostaten die zo heten dus maakt zoeken niet makkelijker ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
Ik ben ook via iSense bij mijn huidige werkgever gekomen, alleen heeft mijn huidige werkgever mij direct "overgekocht" en heb ik gelijk een contract bij de werkgever gekregen i.p.v. z'n data-vast constructie. Ben zelf zeer tevreden over het traject dat ze voor me gedaan hebben. Ervaring met de data-vast constructie heb ik dan weer niet, dus daar kan ik je niet bij helpen!

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
jongetje schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:35:
iSense, tja. Zijn tegenwoordig zelfs thermostaten die zo heten dus maakt zoeken niet makkelijker ;-)
Eerste hit op Google met de meest logische zoekterm 'iSense detachering'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Een deta-vast (hoezo die data-vast steeds?) is voor 1800 uren. Ziekte telt niet mee (logisch), vakantie vast ook niet. Eigenlijk is die deta-vast constructie puur de fee die ze krijgen, maar dan verspreid over een aantal maanden. Verder regelen ze geen fuck voor je. Geen laptop, telefoon, etc, geen niets. Moet je werkgever doen. Eigenlijk is iSense officieel je werkgever, maar ja :P. Daarnaast max 1052 KM (€200) woon-werkverkeer per maand vergoed. Geen idee of dat standaard is, maakt mij ook niet zoveel uit. Ik maak die 1800 uur vol en dan ben ik weg.

On the positive side, ze hebben me wel aan een leuke baan geholpen :).
Pagina: 1