Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grwl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-08 15:08
Hallo gasten!
Sinds gisteren ben ik naar suse overgelopen -problemen met windows staken me tegen, en osx op een pc installeren lijkt me ook enkel om problemen vragen-.
Alles loopt vrijwel goed, het systeem gaat wat traag, maar dat kan ik wel nog fixen, hoop ik.
Het grote probleem is; mijn drivers voor mijn Creative Labs Sound Blaster Live 5.1. lopen niet zoals het hoort; suse heeft ze wel automatisch erin gezet, maar er is geen output!
Ik heb al wat zitten zoeken op het net, ik heb dit gevonden klik, waar ik de raad van die persoon heb opgevolgd. -log into super user mode and type the command: modprobe snd-emu10k1x-.
Enkel, dit heeft bij me geen verschil gemaakt. Ik heb reeds alle kanalen aangezet en alle aan en 'vollenbak' gezet, dus daar ligt het niet aan.

Iemand een idee?
Dankjewel,
een linux beginnertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
Misschien is het handig even het een en ander in logs te controleren, daar hebben we wat meer aan. Zoals; wat staat er in dmesg of /var/log/boot/msg over je geluidskaart? Kun je kijken met
# less /var/log messages
$ dmesg

En wat komt er in je /var/log/messages te staan als je de modprobe doet?
Bij werkten de SB kaarten altijd direct goed onder (SuSE) linux, dus ik kan je er verder eigenlijk niet heel erg verder mee helpen. Maar met wat er in je logfiles komt te staan, kun je in ieder geval wat gerichter verder zoeken.
Als je niet echt weet wat de commando's betekenen, kijk dan eens in de manpages:
$ man dmesg
$ man grep

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grwl
QuaQu schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:01:
# less /var/log messages
$ dmesg
in de terminal snapt hij het dollarteken niet. Kan aan mij liggen, ik zal ergens proberen een snelcursus linux proberen te vinden op het net.
Dan zal ik het log posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
grwl schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:39:
[...]

in de terminal snapt hij het dollarteken niet. Kan aan mij liggen, ik zal ergens proberen een snelcursus linux proberen te vinden op het net.
Dan zal ik het log posten.
het dollarteken is dus niet bedoeld om over te typen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grwl
ah, les 1. : ) dank je The-Hi_End

hier is de reactie van de terminal:
http://paste2.org/p/166327

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grwl
Het grappige is, dat als ik hem afsluit, hij wel een geluidje maakt.
Morgen maar eens foefelen met de mixers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je meerdere geluidskaarten in je pc hangen? bijvoorbeeld onboard en pci?
Pagina: 1