Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista] herinstalleren niet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 18:58
Ik heb nog niets kunnen vinden in de FAQ dus ik vraag het hier maar.

Ik heb onlangs windows vista premium gekocht en geinstalleerd voor mijn nieuwe pc.
Alleen is het zo dat de hardeschijf die erin zit, ik niet snel genoeg vind, ik wil er graag een nieuwe snellere in stoppen. Doet er even niet toe welke.

Alleen ik zie de mogelijkheid niet om vista opnieuw te installeren op die hardeschijf.
Is dit wel mogelijk?? Dus kan de code een tweede keer worden gebruikt ? Of is er niks aan te doen.

Verwijderd

Ik zou als ik jou was even op de microsoft site kijken. Ik heb vista home premium ook geherinstalleerd op een andere schijf. Het activeren gaat dan telefonisch waarbij je eerst een mega code moet intoetsen en dan een megacode terugkrijgt die je moet invoeren. Daarna lukt het wel. Zoek dat wel eerst even uit.

Is het trouwens niet mogelijk je users-directory op die nieuwe schijf te zetten? Of lost dat je probleem niet op?

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 20:18
Een code nogmaals gebruiken zal het probleem niet zijn. Afhankelijk hoe lang geleden het is dat de computer geinstalleerd is hoef je misschien niet eens telefonisch te activeren maar kan het gewoon via het internet.

Enige waar je voor moet zorgen is dat je de juiste cd hebt die bij de code hoort. Dus als je een oem code hebt kun je niet zomaar een andere cd gebruiken. Heb je gewoon een Restore cd die waarschijnlijk bij de pc zat is het totaal geen probleem

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Je kan je Vista code gewoon nog een keer gebruiken, echter mag je de OEM code niet nog een keer gebruiken bij een andere PC. Volgens mij is het zo dat je serial gekoppeld is aan je hardware waarna dit gecontroleerd wordt op internet zodra je activeerd. Ook is het zo dat je er waarschijnlijk een herstel-DVD bij hebt gekregen of een backup op je hardeschijf.

• beunhaasbaas
Ah kijk eens aan, het is al een hele opluchting dat ik zie dat het dus wel mogelijk is.
Ik heb een aantal pagina's gelezen op de microsoft site en daar las ik ook dat het wel kon, alleen staat er niet bij of ik een nieuwe code nodig heb. Maargoed het kan dus wel gelukkig.

Maar nog even een klein vraagje aan Loninkwoner, heb je de herinstallatie gestart vanuit vista zelf of tijdens het opstarten ?

Nee het is geen OEM en de code is pas 1 maand jong dus dat zit wel goed.
Ik denk dat het dan wel gaat lukken. bedankt

/edit,

Nee ik heb er geen herstel DVD oid bij, het is een zelfbouw pc en gewoon vista gekocht in de winkel.

Maar ik wil gewoon een snellere schijf erin stoppen en dan vista naar die nieuwe schijf verplaatsen(herinstalleren dus)

[ Voor 18% gewijzigd door beunhaasbaas op 17-03-2009 15:02 ]

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
n0vaaa schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:00:
Nee ik heb er geen herstel DVD oid bij, het is een zelfbouw pc en gewoon vista gekocht in de winkel.
Dan heb je dus een herstel-dvd gehad, dat is in feite vaak de installatie-dvd of als je al een voorgeïnstalleerde PC hebt gekocht dan is het een herstel-dvd.

• beunhaasbaas
Stefan Keijzer schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:04:
[...]
Dan heb je dus een herstel-dvd gehad, dat is in feite vaak de installatie-dvd of als je al een voorgeïnstalleerde PC hebt gekocht dan is het een herstel-dvd.
Ok nu snap ik het, bij een winkelpc zit er zeg maar een herstel cd bij en bij een zelfbouw is de installatie dvd ook gelijk de herstel dvd.

Dus als ik mijn nieuwe schijf erin heb zitten, moet ik dan gewoon herinstalleren vanuit vista? of via opstarten?

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:37

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

je kan ook alles clonen en overzetten naar de nieuwe schijf.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

n0vaaa schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:39:
Alleen is het zo dat de hardeschijf die erin zit, ik niet snel genoeg vind, ik wil er graag een nieuwe snellere in stoppen. Doet er even niet toe welke.

Alleen ik zie de mogelijkheid niet om vista opnieuw te installeren op die hardeschijf.
Als je zou [search=windows overzetten nieuwe HD] was je veel meer relevante informatie tegengekomen over de diverse mogelijkheden ;)

Ga daar eerst eens mee aan de slag?
Niet alles hoeft in een FAQ vermeld te worden om toch snel en eenvoudig te vinden te zijn :)

Mocht je dan alsnog echte vragen hebben, kun je het opnieuw proberen maar dan wel met een wat beter voorbereide topicstart als deze ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.