Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wat is het moderatiebeleid ten aanzien van reacties die wel degelijk op het onderwerp van toepassing zijn, maar die herhalen wat al door een ander naar voren is gebracht?
Voor mijn gevoel voegt een dubbelpost niets toe, en ik voel de neiging om -1 te geven wanneer er voldoende tijd zit tussen eerste en dubbelpost. Hoe wordt hier over gedacht?
Kan daar iets over toegevoegd worden aan de faq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er staat hier niets over in de FAQ, maar de ongeschreven regel is dat wanneer iets langer dan 5 minuten na de eerste post gezegd wordt, het een dubbelpost is, en het naar -1 gemod mag worden. Dat geldt overigens niet voor reacties die dezelfde strekking hebben, maar het in andere woorden zeggen. Dat noemen we geen dubbelpost. Dit resulteert er uiteindelijk weer in dat het hoofdzakelijk oneliners zijn die als dubbelpost op -1 belanden.

Ik hoop dat ik het zo een beetje fatsoenlijk verwoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Dat geldt overigens niet voor reacties die dezelfde strekking hebben, maar het in andere woorden zeggen.
Ok. Ik vindt het onhandig, omdat je vaak ziet dat dezelfde discussie in meerdere takken worden gevoerd of dat bericht n en n+1 precies hetzelfde zeggen.Het zou gebruikers kunnen aanmoedigen om met nieuwe invalshoeken te komen wanneer dubbelposts geweerd zouden worden.

Niettemin, ik zal mij voegen naar deze ongeschreven regel. Het lijkt me hoe dan ook goed om dit te verfaquen, want ik denk dat er ander te willekeurig wordt gemod.
In elk geval dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

bulle bas schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:49:
[...]

Ok. Ik vindt het onhandig, omdat je vaak ziet dat dezelfde discussie in meerdere takken worden gevoerd of dat bericht n en n+1 precies hetzelfde zeggen.Het zou gebruikers kunnen aanmoedigen om met nieuwe invalshoeken te komen wanneer dubbelposts geweerd zouden worden.
ik denk niet dat het goed is het moderatiesysteem werkelijk te zien als echte inhoudelijke sturing van de reactie's...
Volgens mij is het geen goed idee als de moderatoren hun + en -knopjes gebruiken om te bepalen wat er wel of niet inhoudelijke gepost mag worden (dus ook -1's gaan geven op niet zozeer écht inhoudelijk storende reacties, flamebaits of posts die direkt herhalen wat voorheen al gezegd is... )

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
RM-rf schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:55:
[...]

ik denk niet dat het goed is het moderatiesysteem werkelijk te zien als echte inhoudelijke sturing van de reacties...
Maar waar is het dan voor? Ik dacht dat het moderatiesysteem bedoeld was om ervoor te zorgen dat de reacties het artikel aanvullen. Dat lijkt me 'inhoudelijk'. Als je bedoelt: meningen niet modereren omwille van onwelgevalligheid of welgevalligheid, dan ben ik het van harte met je eens. Dat gebeurt mijns inziens ook te vaak, en naar mijn mening mag dat best wel duidelijker onder de aandacht gebracht worden.

Je kan ook zo zeggen: waar maak je je druk over. Sja… :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
RoD schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:14:
Er staat hier niets over in de FAQ, maar de ongeschreven regel is dat wanneer iets langer dan 5 minuten na de eerste post gezegd wordt, het een dubbelpost is, en het naar -1 gemod mag worden. Dat geldt overigens niet voor reacties die dezelfde strekking hebben, maar het in andere woorden zeggen. Dat noemen we geen dubbelpost. Dit resulteert er uiteindelijk weer in dat het hoofdzakelijk oneliners zijn die als dubbelpost op -1 belanden.

Ik hoop dat ik het zo een beetje fatsoenlijk verwoord heb.
Als noot hierbij: als reacties in verschillende tree's staan en niet exact hetzelfde zijn, kun je veel flexibeler zijn met de tijdslimiet. Hoe flexibel je bent hangt een beetjes af van de afstand tussen de reacties.
En ook: posts met exact dezelfde boodschap, maar in verschillende bewoording blijven ook dubbel.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik geef niet snel een -1 voor dubbelpost-achtige posts. Alleen wanneer het bijna letterlijk hetzelfde is of 'ik ook' posts in grote getale dan wel, maar als de inhoud verschilt met een andere verwoording dan zal het wel +1->0 kunnen worden kwa moderatie maar niet lager. Het ligt er natuurlijk wel aan wat de inhoud is.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dirk schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:26:
[...]

Als noot hierbij: als reacties in verschillende tree's staan en niet exact hetzelfde zijn, kun je veel flexibeler zijn met de tijdslimiet. Hoe flexibel je bent hangt een beetjes af van de afstand tussen de reacties.
Mja, "dubbelposts" in verschillende trees kunnen ook nog best relevant zijn als beide posts op iemand anders reageren en het antwoord relevant is.
En ook: posts met exact dezelfde boodschap, maar in verschillende bewoording blijven ook dubbel.
Klopt. Maar daar kom je al in het grijze gebied. Wanneer is iets bijna identiek, en wanneer is iets net genoeg verschillend gezegd om niet in aanmerking te komen voor de dubbelpost? Dat zal altijd enigszins vaag blijven. Maar dat geeft verder ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dubbelposts in verschillende threads zou ik heel voorzichtig mee omspringen. Als je die ook naar -1 mikt verniel je in feite een potentieel goede discussie. Dat een argument dan ergens anders ook al (al dan niet letterlijk) genoemd is, maakt echt niet uit. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook meer dan 5 minuten nemen... Als je een reactie op iets anders schrijft, dan kun je heel makkelijk veel meer tijd er tussen hebben zitten. 10 minuten heb je zo te pakken wanneer je een iets uitgebreidere reactie schrijft. Nog meer wanneer het in andere threads zit.

Hangt er ook een beetje vanaf hoe storend het is... Ikzelf pak de -1 pas wanneer we het minimaal over een half uur tot uur hebben.... Het middel moet ook niet erger worden dan de kwaal.
Pagina: 1