[Flash] Hoe kan ik een font uit een SWF decompilen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:52
Na het aanschaffen van mijn nieuwe laptop alles netjes geback-up van de vorige laptop behalve... de fonts. |:(

Ik mis nu dus een zeer custom font dat ik in een aantal van mijn flash sites gebruik (anders had ik het gewoon opnieuw kunnen downloaden).

Ik heb nu een SWF file (overigens gemaakt in SwisMax maar dat moet niet zoveel uitmaken) waarbij text dynamisch wordt geladen.

Dit deed mij vermoeden dat het volledige font meegeladen wordt bij het exporteren van de SWF.

Na wat zoekwerk heb ik een Flash decompiler gevonden "trillix" die volgens de beschrijving ook fonts kan exporteren.

Dit lukt dusdanig dat ik een overzicht krijg van alle karakters van het font (het hele font is dus mee geladen!).
Bij het exporteren volgt het probleem. Het mooiste zou zijn als het ge-exporteerd wordt naar een .ttf file maar helaas.

Ik kan via trillix alleen exporteren naar een fla file die ik in Flash kan openen en daarbij alle karakters te zien krijg als losse image. Wel in de library onder het mapje Fonts, maar als allemaal losse afbeeldingen per karakter.

Afbeeldingslocatie: http://www.fsve.nl/tweakers/font-flash.jpg

Weet iemand hoe ik:
  • of van de lijst met losse afbeeldingen in de Flash library weer een .ttf file kan maken
  • of een andere decompiler die vanuit een SWF .ttf file kan maken
  • of een ander briljant idee

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Waar heb je het font ooit vandaan? Lijkt me dat je het toch wel opnieuw kunt downloaden (free font) of opnieuw kunt aanvragen/kopen (betaald font).

Ik heb zelf verder geen ervaring met fonts uit Flash "rippen", maar ik ben bang dat er niet weer eenvoudig een ttf-file van te maken is.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

De TTF wordt niet exporteert, maar de outlines (zoals je dat ook opgeeft bij het embedden van fonts.

Terug naar TTF gaat dus lastig worden, tenzij je een font author tool kan vinden die images kan tracen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
OkkE schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:54:
Waar heb je het font ooit vandaan? Lijkt me dat je het toch wel opnieuw kunt downloaden (free font) of opnieuw kunt aanvragen/kopen (betaald font).

Ik heb zelf verder geen ervaring met fonts uit Flash "rippen", maar ik ben bang dat er niet weer eenvoudig een ttf-file van te maken is.
Ik heb denk ik 2 jaar geleden ooit een font package gedownload (van usenet) en daar zat het font in. Bij de post stond dat het een custom font package was, en de poster ze zelf gemaakt had. Het probleem is dat het font een naam heeft die het zelfde is als een hele grote font family. Al mijn searches op google komen dus uit bij het "verkeerde" font.
BtM909 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:01:
Terug naar TTF gaat dus lastig worden, tenzij je een font author tool kan vinden die images kan tracen :)
De smiley op het einde doet mij vermoeden dat dat lastig zo niet onmogelijk gaat worden...

[ Voor 17% gewijzigd door fsve op 17-03-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

fsve schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:07:
[...]

De smiley op het einde doet mij vermoeden dat dat lastig zo niet onmogelijk gaat worden...
Die smilie is oprecht bedoeld. Ik heb zelf niet zoveel ervaring met het creeeren van eigen fonts, dus weet niet wat de software eromheen allemaal mogelijk kan.

Ik heb het ondertussen even nagevraagd bij wat experts en het schijnt wel mogelijk te zijn, maar (and I quote):
- ja maar das wel heel veel werk
[...]
- heeeeeeel veel werk
[...]
- meestal kunnen die wel illustror bestanden aan
- en swf is weer in illustrator te importeren
Wie weet helpt dit je verder op weg. Succes.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Thanks voor je input! Ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn met illustrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, eigenlijk, wens ik je dat niet toe met illustrator :P

Bij de buren in /85 hebben we een Fonttopic. Ook al zijn je fonts custom, vaak kunnen we je wel helpen als we een klein stukje van een plaatje met zoveel mogelijk van de fonts onder onze neus krijgen.
Het moeilijk vindbare fonts-topic.

So, come to the other side... O-)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1