Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn PC.
Heb onlangs Ubuntu als 2e OS op mn PC geinstalleerd. Omdat ik achteraf toch liever alleen Vista wil gebruiken heb ik Ubuntu verwijderd via de partitie waar deze op geinstalleerd stond. Hierna deze partitie weer geformatteerd en gereedgemaakt voor gebruik onder Vista.
Opnieuw opgestart, en kon nog steeds kiezen tussen Ubuntu en Vista als boot opties. Geen zin om dat op dat moment te herstellen heb ik na tijd mijn computer afgesloten alleen krijg ik nu de melding:

GRUB Loading Stage 1.5
GRUB Loading, Please Wait

Error 17

Heb helaas geen recovery disk van mijn Vista, en krijg nu dus geen toegang meer tot mijn bootopties. Ben ook een behoorlijke Linux leek, en via google zag ik afgezien van recovery disks geen echte oplossingen voor mijn probleem.
Is er een manier om dit alsnog te repareren zodat ik gewoon weer bij mijn Vista installatie kan komen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vista repareren is een windows-actie :)
NOS > WOS

[ Voor 4% gewijzigd door blaataaps op 17-03-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:43
Grub, bootloader van ubuntu, staat nog geinstalleerd het mbr van jou hd. Aangezien jij de partitie met ubuntu verwijderd hebt kan grub deze partitie niet meer vinden.

Probeer eens met de vista installatie dvd de bootloader van vista terug te zetten. Van de vista dvd opstarten, dan kiezen voor herstellen en vervolgens kan je de vista-bootloader terugzetten (optie opstartherstel geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ blaataaps: Excuus!

@ Zilla: Ik heb zo snel geen optie gezien om iets te kunnen herstellen. Gooit m gelijk op de Vista installatie volgens mij..Zal dat zodadelijk gelijk gaan proberen. Mocht dit niet werken, is er niet een optie om via een cd of USB stick je bootopties te wijzigen?
Was eerlijk gezegd ook niet de meest slimme actie om dit op deze manier op te lossen, zat nog wat teveel met xp en vista boots in mn achterhoofd denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
Bij de installatie dvd van vista is het mogelijk om voor de optie herstellen (of iets in die trend) te kiezen. Die staat links onderin het eerste scherm waar je je taal/keyboardlayout kiest (bij standaard oem/retail dvd).

offtopic:
Welkom op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank u, kom er nog niet geheel uit.
Kan het iets te maken hebben met mijn beeldscherm resolutie dat ik dit niet zie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
Bij het opstarten van de setup krijg je eerst een scherm waar je je taal kan instellen, hier klik je gewoon op volgende.
Vervolgens klik je niet op installeer nu maar zie je linksonderin staan repareer deze computer of iets in die trend.
Hier selecteer je je partitie en klik je op volgende. Hierna kan je met de bovenste optie je computer weer laten opstarten. (repareer opstarten, "startup repair" in het engels)
Pagina: 1