Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiWo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08-2023
Hey mensen,

Tijdje terug heb ik een laptop gekocht bij die keten waar ze zeggen "ik ben toch niet gek" ;)

Een samsung r510 http://tweakers.net/productreview/8207/samsung-r510-fs05.html

Hij wordt alleen gebruikt voor het standaard zaken: surfen/mailen/tekstverwerken.
Maar daarbij loopt hij me steeds vaker vast. Enige optie is resetten.

Ik heb al een aantal soortgelijke topics gelezen van andere laptops die vastlopen maar is niet geheel gelijk aan wat er bij mij gebeurd.

Hij loopt 8 vd 10 keer vast als ik hem een tijdje niet gebruik. waarna hij dus vanuit standby/schermbeveiliging weer aan de slag moet. Daarnaast loopt hij ook vast bij normaal surfen. In het begin vond ik het niet zo erg. Maar het gebeurd nu steeds vaker :(

Ik twijfel nog op ik vista zal vervangen door xp maar vraag me af of het daaraan ligt aangezien laptop praktisch nieuw is. Als iemand, mogelijk met dezelfde laptop, dit bekend voorkomt dan hoor ik het graag!

Heb dus totaal niets veranderd aan de setup (ben ik ook niet toe in staat :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:58
Je kunt een aantal dingen doen:
  • memtest
  • harddisk fitness test
  • Testen met een live cd, zoals knoppix of ubuntu of het daar ook mee gebeurt
  • event logs bekijken of hier relevante meldingen te vinden zijn
  • ventilators etc. stofvrij maken
Deze en tips zijn overigens beschreven in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

Zou je de resultaten van deze tests willen posten hier, dan kunnen we iets gerichter antwoorden

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:23
Waarbij memtest wel op bv een Ubuntu live CD staat. Die zou ik hou dan ook even nemen en testen zoals asfaloth_arwen al aangeeft.

Verder: De hele laptop hangt dus helemaal. Geen schijfactiviteit?

Ik denk dat het wel eens de hdd zou kunnen zijn. Verder, is het probleem er al vanaf het begin (omdat het nu erger lijkt te worden)? Verder zou je een system recovery kunnen proberen, of Windows helemaal zelf opnieuw er op zetten (hou het dan wel bij Vista ivm drivers, dan weten we zeker dat alles zou moeten gaan werken om het probleem te fixen, bij XP kan ik dat niet garanderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiWo
Jep, geen schijfactiviteit. En wat ik nog vergeten was te melden.
Om de zoveel tijd zegt mijn laptop "klik" alsof er een veer of schakel verschiet.

Ik ben nu nog @ work en heb alleen even in windows logboek gekeken maar daar vind ik niets opvallends.
Zal bij thuiskomst mn harddisk / memory testen en results posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:23
Zo'n klik is wel een typische stop van je HDD... Heb ik ook wel eens gehad en dan zit ie idd vast. Je zou kunnen kijken naar je energiesettings en dat zo instellen dat de HDD nooit uitgaat. Maar ik denk dat het gewoon einde verhaal voor de HDD is. In ieder geval zou ik alles backuppen om erger te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiWo
Probleem is duidelijk. Hdd is f*cked. Heb gelukkig nog garantie :)

Thanks asfaloth_arwen en genetx.

Hier mag een slotje op :)
Pagina: 1