Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouyann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 12:23
beste tweakers,

ik heb een nieuwe tv gekocht en bij het aansluiten kwam ik erachter dat er een netwerk aansluiting mogelijk is.

Na het een en ander uitzoeken kwam ik erachter dat ik de tv op mijn netwerk kan aansluiten zodat ik de gedeelte bestanden als muziek, foto's en films via mijn tv kan bekijken.

Bij het bekijken of beluisteren van kleien video bestanden (die ik heb opgenomen met mijn digitale camera foto camera) of foto's of muziek is er geen probleem, maar zodra ik een film (DVD, AVI) wil afspelen dan kapt die ermee en doet die verder niks, ik heb meerdere formaten geprobeerd en helaas geen resultaat.

ik gebruik Windows media player 11 op mijn win xp machine om de bestanden te delen.

alvast bedankt,

Pouyan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Kijk eens in de handleiding van de televisie welke codecs de tv ondersteunt, want meestal heeft deze functie op een tv slechts ondersteuning voor een beperkt aantal basis codecs, waardoor dingen van een digitale foto camera wel kunnen afgespeeld worden, maar films die bijvoorbeeld in Divx of Xvid of DVD's niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouyann
@timofp

Dat is juist wat ik nergens kan vinden, zou Windows media player niet de oorzaak kunnen zijn? en zijn er andere programma's die ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Ik heb de 42PFL9703D en die kan alleen maar MPEG2 filmpjes afspelen vanaf netwerk en USB... Idioot eigenlijk, want voor HD-tv kan hij ook MPEG4 verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat de TV _alleen_ maar MPEG 1 en 2 video kan afspelen staat duidelijk in de handleiding dus dan moet je toch even beter lezen de volgende keer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouyann
ok mensen bedank voor de info...

maar wat zijn de mogelijkheden om toch avi of dvd af te spelen, zonder van alles op dvd enz te branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:08

Exirion

Gadgetfetisjist

pouyann schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:05:
maar wat zijn de mogelijkheden om toch avi of dvd af te spelen, zonder van alles op dvd enz te branden?
Wat snap je niet aan wat er letterlijk in de handleiding staat? Het kan gewoon niet, klaar.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouyann
@exirion
ja maar ik heb ook over alternatieve manieren andere mogelijkheden!!!!! niet perse via de netwerk maar wel goed en goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:16
Een dvd-speler is een optie. Die heb je tegenwoordig al heel goedkoop en slikken ook vaak DivX. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
pouyann schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:12:
@exirion
ja maar ik heb ook over alternatieve manieren andere mogelijkheden!!!!! niet perse via de netwerk maar wel goed en goedkoop
je kan kijken naar streamprogramma's zoals TVersity, die zetten het bronbestand on-the-fly om naar een bestand dat de client (je tv in dit geval) wel kan afspelen. Voor HD materiaal heb je dan wel een redelijke pc nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik eens het programma tversity? of kijk het grote je playstation als media center topic is door.
Daarin staan genoeg programma`s die er voor kunnen zorgen dat je de meeste content kunt afspelen.

Heb het een tijdje gebruikt (overigens toch overgestapt op een mediacenter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouyann
@TrekDude101
bedankt voor je advies ik ga het is proberen.

@roycovic_psv
ook bedankt voor je advies, ja aan een mediacenter zat ik ook eerst te denken tot ik zag dat mijn tv netwerk aansluiting had toen dacht ik dan kan ik gewoon streamen.. maar denk toch dat ik binnenkort ga kijken voor een mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n mooie philips tv (8000 serie) met een netwerk aansluiting, eindelijk ook aangesloten.... na veel vloeken en half pakje sigaretten werkte het ook eindenlijk.

Ik kan de films prima afspelen, wel eerst omzetten naar afspeelbaar formaat, maar hoe krijg de subs erbij?
via de hc set met usb is het geen probleem .srt er bij zetten en kijken maar, helaas lukt dit niet via het netwek heeft iemand hier ervaring mee?
Ik gebruik ook Windows media player 11 op mijn win xp machine om de bestanden te delen.

Tenk joe, Yuri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:10:
Ik heb ook zo'n mooie philips tv (8000 serie) met een netwerk aansluiting, eindelijk ook aangesloten.... na veel vloeken en half pakje sigaretten werkte het ook eindenlijk.

Ik kan de films prima afspelen, wel eerst omzetten naar afspeelbaar formaat, maar hoe krijg de subs erbij?
via de hc set met usb is het geen probleem .srt er bij zetten en kijken maar, helaas lukt dit niet via het netwek heeft iemand hier ervaring mee?
Ik gebruik ook Windows media player 11 op mijn win xp machine om de bestanden te delen.

Tenk joe, Yuri
Je zult de subs in moeten bakken in de films die je omzet. Dus direct in de film zelf anders gaat het niet lukken. Andere optie is een fatsoenlijke mediaplayer kopen en daarmee je films bekijken.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:10:
Crossposten en topic kapen :N

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.