Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag over verbindingen via WIFI.
Afgelopen een weekend weggeweest.
En een aantal onbeveiligde WIFI points gezien, bijv. in luchthaven en hotel.
Echter kon niet met deze onbeveiligde WIFI points verbinden.
Ik kreeg geen IP adres toegewezen. Staat dan de DHCP gewoon niet aan van zo'n wifi point?
Op een gegeven moment heb ik een vast IP adres ingevoerd. En kreeg wel verbinding met het wifi point.
Alleen geen internet. Waarschijnlijk omdat de DNS niet bekend was.
Is het dan gewoon niet mogelijk om via sommige niet beveiligde WIFI points te internetten, zonder dat je de aanvullende gegevens ontvangt?
Of is er toch een manier om van deze points gebruik te maken?

Greetz

Verwijderd

Je vraagt of wij jou willen helpen met het verrichten van illegale handelingen.

Immers, als de beheerders van betreffende draadloze netwerken jou toegang hadden willen verlenen, hadden ze geen blokkades opgezet.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Beveiliging op MAC-adressen zou ook kunnen. DNS kun je omzeilen door b.v. OpenDNS te gebruiken.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:10
Noork schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:31:
Beveiliging op MAC-adressen zou ook kunnen. DNS kun je omzeilen door b.v. OpenDNS te gebruiken.
Beveiliging op MAC is ook achterhaald, onder een linux distro kan je eenvoudig je MAC wijzigen naar 1 die wel geaccepteerd wordt.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:44
Veel mogelijkheden:
• Spul achter VPN: geen oplossing, behalve proberen te kraken.
• DHCP uit: zelf sniffen en jezelf een IP- adres toewijzen in de correcte range.
• MAC filtering: zelf sniffen en MAC adres spoofen
Hari-Bo schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:38:
[...]

Beveiliging op MAC is ook achterhaald, onder een linux distro kan je eenvoudig je MAC wijzigen naar 1 die wel geaccepteerd wordt.
Onder Windows ook wel (in de driver) en soms ook in het BIOS, al is dat wat omslachtig. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Jaap-Jan op 17-03-2009 12:39 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Hari-Bo
Jaap-Jan schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:39:
Veel mogelijkheden:
• Spul achter VPN: geen oplossing, behalve proberen te kraken.
• DHCP uit: zelf sniffen en jezelf een IP- adres toewijzen in de correcte range.
• MAC filtering: zelf sniffen en MAC adres spoofen

[...]
Onder Windows ook wel (in de driver) en soms ook in het BIOS, al is dat wat omslachtig. :)
Klopt maar met bijv Linux Backtrack kan je eenvoudig op verscheiden wirelss netwerken komen door deze 'trucs' alleen WPA/WPA2 encryptie met meer dan 6 teken duurt te lang om brute force erop los te laten, moet uiteraard wel een PSK zijn want tegen een RADIUS server opboksen is niet mogelijk. ;)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hari-Bo schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:38:
[...]
Idd, maar ik stel dan ook niet dat het een waterdichte beveiliging is. Ik geef alleen een mogelijke verklaring. Aangezien een draadloos netwerk met MAC-beveiliging gezien wordt als een onbeveiligd netwerk.

• Hari-Bo
Noork schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:41:
[...]

Idd, maar ik stel dan ook niet dat het een waterdichte beveiliging is. Ik geef alleen een mogelijke verklaring. Aangezien een draadloos netwerk met MAC-beveiliging gezien wordt als een onbeveiligd netwerk.
Dat klopt omdat er geen encryptie over de data gegooid wordt, enkel MAC controle.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Over de manier waarop je van deze wifi-points gebruik kunt maken moet je bij degenen zijn die de service aanbieden. Aangezien er hier gesproken wordt over het kraken en omzeilen van beveiligingen gaat dit topic op slot. Dit zijn namelijk zaken die we niet op GoT willen zien.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.